Rød numse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.537 visninger
22 svar
0 synes godt om
3. november 2010

SHERO

Hvilken salve er rigtig god til rød numse? Elias kan ikke tåle zink salve, og har haft købt en babysalve (hedder den også) fra apoteket og det virker i hvert fald ikke...

Hvad findes der ellers, og hvad kan i anbefale?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2010

Mi

Tullen85 skriver:

Hvilken salve er rigtig god til rød numse? Elias kan ikke tåle zink salve, og har haft købt en babysalve (hedder den også) fra apoteket og det virker i hvert fald ikke...

Aloe vera gel, altså næsten 100% aleo vera. Hvis der er gået hul skal du koge nogle klude som er klippet i små stykker, og ligge sådan en på såret.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

3. november 2010

<3

Inotyol og kogte klude

Anmeld

3. november 2010

B&J

Tullen85 skriver:

Når min dreng har en rød numse ja så tager jeg ham i bad også tager en stofblee som blee så der er luft også en body også får han lov af kravle sådan lidt så får numsen luft og den bliver dejlig fin igen 

min mor gjorde det samme med os også i bad nogle gange 2 gange om dagen bare side der i ikke vaskes men bare for numsen lige kan få ro og luft vi kunne heller ikke tåle zinksalve men der er nok en salve der viker håber jeg da så er du fri for alt det der hihiihhih

Anmeld

3. november 2010

SaNiNa

Panthemol (staves) fårs på apoteket og det er super også til små rifter.

Anmeld

3. november 2010

Diana...

Vi bruger zink salve da det det eneste der har virket på Lucas numse og så masser af luft på den lille numse så af med bleen ;) 

Anmeld

3. november 2010

Maise86

Vi bruger Inotyol salve og har ikke brugt andet siden vi prøvede den første gang. Den er simpelthen så effektiv - den tager ofte en rød numse imellem to bleskift.

Kan kun anbefales :-)

Anmeld

3. november 2010

SussieThyssen

Nogle børn kan bare ikke tåle salver under nogen form.
Dette skyldes at de fx ikke kan tåle lannolin, som mange babysalver er basseret på, men det kan også være andre oliebasserede tilsætninger, som de reagerer på.
Derfor vil jeg anbefale at du lader være med at bruge salver, men evt gå over til at bruge en vandbasseret creme eller en, der er bygget på enten tang- eller kokusoile eller helt undlade at smøre med noget som helst.
Men du kan gøre det, at du imellem hver skiftning, bader huden med lunken kamillete og lader det lufttørre grundigt inden din lilletrold får ble på igen.
Det er også godt at lade dem ligge uden ble flere gange om dagen, så de får masser af luft til huden.
Kamille er naturens eget helende middel, og har en god effekt på hudløse og røde små numser.

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. november 2010

SHERO

Tusind tak for svar, jeg må vist lige prøve mig lidt frem. :-)

Anmeld

3. november 2010

SHERO

Maise86 skriver:

Vi bruger Inotyol salve og har ikke brugt andet siden vi prøvede den første gang. Den er simpelthen så effektiv - den tager ofte en rød numse imellem to bleskift.

Kan kun anbefales :-)

Er det bare på apoteket man køber det eller?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.