Piiiiivvvv.... mine hofter.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.073 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. november 2010

Maria-s

Bliver simpelthen nødt til lige at pylre lidt...

Har såååå ondt i mine hofter/ haleben/ Iscasnerve (staves). Har en rigtig dårlig vane med at sidde med krydset ben på min kontorstol på arbejdet. Jeg prøver at lade være, men når jeg konsentrere mig, kommer jeg ubevidst til det... Det har så her de sidste par dage knirket mere og mere i hofterne og halebenet bliver mere og mere ømt. Synes godt nok det er slemt her til aften..... Kan slet ikke overskue at jeg skal op på en cykel i morgen for at cykle hen til det sted jeg bliver hentet (vel ikke anden end en 2-3 km... Men jeg cykler virkelig sjældent, for jeg får så ondt i bagdelen af det/ de der knogler man sidder på). Øvøvøvøv.... sikkert min egen skyld at jeg har ondt, men jeg er lidt bange for om det sådan lige forsvinder igen.... Var til massage i torsdags men det har jo så ligesom ikke rigtig hjulpet. Overvejer lidt om det vil hjælpe at tage til noget kiropraktor?

Jeg burde jo bare være igang med at dyrke en masse motion og være sund. Istedet for sidder jeg solidt plantet i min sofa og har lige ædt en portion hjemmelavet æblekage (jaja resten fra weekenden skulle jo ikke bare smides ud! ) og pylre om mig selv (og ja det der med at skulle være sund fra mandag af så vægten ku stå lidt stille, hvor blev den lige af???) jaja men jeg sidder jo her heeelt alene fordi kæresten er til noget kursus og først kommer hjem i morgen, så skal jeg jo forkæle mig selv, for det er jo synd jeg skal sidde heeeelt alene sådan en tirsdag aften jo!....

Men det jeg bare ville sige var; aaaaavvvvvvvv  snøft. Jeg håber det er bedre i morgen......

Ville I kontakte jeres læge hvis det bliver ved med at være det samme/ blive værre i løbet af ugen med smerterne? Er jeg for pylret? Når man er gravid, er der så ikke bare nogle smerter man må bide i sig? Er det rigtigt at vi tidens kvinder er blevet for pylret under vores graviditet?

Maria (den i dag pyldrede) 22+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2010

AnneBJ

ÅH! jeg føler med dig! Har det præcis lige sådan! (men hvor er MIN æblekage??)

Jeg frygter ikke disse smerter, og har ikke været ved læge, men derimod massør. Kun en gang indtil videre, men skal igen imorgen. Det der gør det slemt for mig, er at sidde - uanset stilling - og ligge på ryggen. Så bliver ischiasnerven/nerverne nemlig klemt. Dermed har jeg det også rarest ved at ligge på siden, kun med pude til hovedet, eller stå og gå.

Det gør, at jeg ikke bekymrer mig vildt for BL for jeg har nemlig læst, at ved BL er hvile rart, og det gør ondt at gå på trapper, eller generelt gå.

Jeg kan mærke en tydelig forskel på, om jeg har siddet eller stået mest, og har det altså værst når jeg har siddet. Derfor er jeg meget opmærksom på ikke at gøre det for meget. Svært og skidetrivielt i længden, men det hjælper...

Hvis du har en ispose kan du evt prøve at lægge den på - eller frosne ærter og lign. En varmedunk kan også nogle gange lindre hos mig. Jeg tror ikke panodiler hjælper mig, men nogle gange har det en psykisk effekt på mig, at jeg har fået smertestillende at sove på.

Igår da jeg var til scanning skulle jeg ligge på ryggen i 3 kvarter: havde derfor sørget for at gå og stå det meste af dagen igår, og var slet ikke nået at blive øm i hverken balle, hofte, bækken eller lyske. Men så snart jeg ramte briksen tænkte jeg bare AV og ØV.. kan vi mon vente til en anden dag. Har nærmest ikke sovet i nat for smerter, men er dog i bedring nu her.

Min massør gav mig akupunktur for det i sidste uge, da selve ischiasnerven var klemt, næsten helt ned i hælen. Ved ikke om det hjalp, men det skadede jo næppe

Hvad skal du med alt det her? hvis du kan gå og stå uden at det forværrer smerterne, så få henvisning til fys. eller find dig en massør. Hvis du ikke kan bevæge dig uden smerterne forværres, så kontakt læge eller JM og få en vurdering af, om du har begyndende BL så du kan tage dig nogle forholdsregler!

Håber det snart bliver bedre!

Anmeld

2. november 2010

isimaven

Hej Maria!!
Øv du har ondt, men det er helt sikkert et godt bud at prøve at tage til kiropraktor!! Jeg har i mine tre graviditeter fået ondt i lænden/isciasnerven og har fået gode resultater med kiroprakror.

Og det er da i orden at forkæle sig selv lidt en gang imellem så velbekomme og håber du nød æblekagen (har selv lige spist en pose p-tærter hehe)!!!
Knus Rakel 36+1

Anmeld

2. november 2010

Maria-s

AnneBJ skriver:

ÅH! jeg føler med dig! Har det præcis lige sådan! (men hvor er MIN æblekage??)

Jeg frygter ikke disse smerter, og har ikke været ved læge, men derimod massør. Kun en gang indtil videre, men skal igen imorgen. Det der gør det slemt for mig, er at sidde - uanset stilling - og ligge på ryggen. Så bliver ischiasnerven/nerverne nemlig klemt. Dermed har jeg det også rarest ved at ligge på siden, kun med pude til hovedet, eller stå og gå.

Det gør, at jeg ikke bekymrer mig vildt for BL for jeg har nemlig læst, at ved BL er hvile rart, og det gør ondt at gå på trapper, eller generelt gå.

Jeg kan mærke en tydelig forskel på, om jeg har siddet eller stået mest, og har det altså værst når jeg har siddet. Derfor er jeg meget opmærksom på ikke at gøre det for meget. Svært og skidetrivielt i længden, men det hjælper...

Hvis du har en ispose kan du evt prøve at lægge den på - eller frosne ærter og lign. En varmedunk kan også nogle gange lindre hos mig. Jeg tror ikke panodiler hjælper mig, men nogle gange har det en psykisk effekt på mig, at jeg har fået smertestillende at sove på.

Igår da jeg var til scanning skulle jeg ligge på ryggen i 3 kvarter: havde derfor sørget for at gå og stå det meste af dagen igår, og var slet ikke nået at blive øm i hverken balle, hofte, bækken eller lyske. Men så snart jeg ramte briksen tænkte jeg bare AV og ØV.. kan vi mon vente til en anden dag. Har nærmest ikke sovet i nat for smerter, men er dog i bedring nu her.

Min massør gav mig akupunktur for det i sidste uge, da selve ischiasnerven var klemt, næsten helt ned i hælen. Ved ikke om det hjalp, men det skadede jo næppe

Hvad skal du med alt det her? hvis du kan gå og stå uden at det forværrer smerterne, så få henvisning til fys. eller find dig en massør. Hvis du ikke kan bevæge dig uden smerterne forværres, så kontakt læge eller JM og få en vurdering af, om du har begyndende BL så du kan tage dig nogle forholdsregler!

Håber det snart bliver bedre!

Heysa,

Ja læste godt lige dit indslag med at du har været til MD scanning Og øv at det gør så ondt for dig at ligge ned

For mig synes jeg faktisk det er værre at stå op end at sidde ned. Når jeg sidder ned er det værst for mit haleben, men det er fordi det allerede er ømt, og så sidder jeg jo bare og irretere det endnu mere. Døjede med det helt tidligt i min graviditet (ja faktisk vidste jeg ikke jeg var gravid på det tidspunkt), hvor jeg var til kiropraktor og det hjalp, så måske jeg lige skulle overvej det igen.. Og så kan jeg også godt mærke det belaster mine hofter at gå på trapper... Men jeg må jo også indrømme med meget røde kinder, at jeg har taget 9 kg på indtil videre, hvilket jo helt sikkert belaster min krop og derfor naturligt gør at det er hårdere at gå på trapper...   Men ja jeg bliver da lidt bekymret for BL da jeg nok lidt tolker mine symptomer ud fra hvad du beskriver, som milde/ begyndende...?? (Har det nemlig bedste når jeg ligger ned --> mindst mulig belastning på hoftepartiet)

Menn åååhhhh jeg er sgu nok bare pyldret i dag!!....

Nu ser jeg lige tiden an og ser om jeg synes det bliver værre i løbet af ugen/ næste uge....

Men mange tak for dit svar

Anmeld

2. november 2010

Maria-s

isimaven skriver:

Hej Maria!!
Øv du har ondt, men det er helt sikkert et godt bud at prøve at tage til kiropraktor!! Jeg har i mine tre graviditeter fået ondt i lænden/isciasnerven og har fået gode resultater med kiroprakror.

Og det er da i orden at forkæle sig selv lidt en gang imellem så velbekomme og håber du nød æblekagen (har selv lige spist en pose p-tærter hehe)!!!
Knus Rakel 36+1

Ja jeg overvejer også lige kraftigt den der kiropraktor

MMmmm jo tak, den smagte dejligt min æblekage!

Anmeld

2. november 2010

AnneBJ

Maria-s skriver:

Heysa,

Ja læste godt lige dit indslag med at du har været til MD scanning Og øv at det gør så ondt for dig at ligge ned

For mig synes jeg faktisk det er værre at stå op end at sidde ned. Når jeg sidder ned er det værst for mit haleben, men det er fordi det allerede er ømt, og så sidder jeg jo bare og irretere det endnu mere. Døjede med det helt tidligt i min graviditet (ja faktisk vidste jeg ikke jeg var gravid på det tidspunkt), hvor jeg var til kiropraktor og det hjalp, så måske jeg lige skulle overvej det igen.. Og så kan jeg også godt mærke det belaster mine hofter at gå på trapper... Men jeg må jo også indrømme med meget røde kinder, at jeg har taget 9 kg på indtil videre, hvilket jo helt sikkert belaster min krop og derfor naturligt gør at det er hårdere at gå på trapper...   Men ja jeg bliver da lidt bekymret for BL da jeg nok lidt tolker mine symptomer ud fra hvad du beskriver, som milde/ begyndende...?? (Har det nemlig bedste når jeg ligger ned --> mindst mulig belastning på hoftepartiet)

Menn åååhhhh jeg er sgu nok bare pyldret i dag!!....

Nu ser jeg lige tiden an og ser om jeg synes det bliver værre i løbet af ugen/ næste uge....

Men mange tak for dit svar

Ja det lyder godt nok ikke så godt... Synes det lyder fint at se an, men nu ikke for længe... massøren fortalte mig, at hvis jeg ikke havde reageret på smerterne så ville der ikke være gået mange uger før jeg havde fået BL... Så du må ikke spille helt, tror man kan forebygge rigtig meget, ved at få rigtig behandling tidligt!

Anmeld

2. november 2010

Maria-s

AnneBJ skriver:

Ja det lyder godt nok ikke så godt... Synes det lyder fint at se an, men nu ikke for længe... massøren fortalte mig, at hvis jeg ikke havde reageret på smerterne så ville der ikke være gået mange uger før jeg havde fået BL... Så du må ikke spille helt, tror man kan forebygge rigtig meget, ved at få rigtig behandling tidligt!

Det er noteret

Gider bare ikke være sådan en "piver-én", så hvergang jeg har det sådan her, så er jeg sikker på mine hormoner også lige spiller lidt ind, så jeg ser altid lige tiden lidt an

Men ja, jeg kan jo heller ikke selv holde det ud hvis det bliver ved, så fredag eller mandag gør jeg noget ved det, hvis det ikke er blevet bedre

Anmeld

3. november 2010

C-Posey

Jeg sidder også til dagligt på min kontorstol, og må også hele tiden tage mig selv i at lade være med at krydse benene

Jeg havde også smerter i halebenet og højre side af hoften når jeg rejste og satte mig, så jeg tog til lægen og blev henvist til fysioterapeut, og hun kunne altså nogle mirakler  var hos hende 3 gange, og har nu, over en måned efter intet mærket til det.

Det viste jeg at jeg havde noget i klemme nede i lænden, som hun ved at hive i mine ben, altså holde dem strækt ud, mens jeg lå på briksen, fik løsnet, og så med lidt af deres andre former for massage ved lænden, blev det hele løsnet. Så jeg ville anbefale en fyrsioterapuet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.