kravle..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

937 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. november 2010

Millesmammi

hvornårbegyndte jeres børn at kravle? - eller bare komme fremad .

mille er knap 8 måneder, og hun sidder stadig bare på røven og tror hun får alting serveret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2010

LouiseNielsen

Hejsa....

Mathias bliver 7 mdr d 13 Oktober. Han kan ikke kravle, men han møver sig frem, og kommer engang imellem op på hans knæer, men kravler ikke... Han er dog rigtig dårlig til at sidde selv endnu. Kan godt, men gider ikke.....

Anmeld

2. november 2010

DK

Kirstine kravlede da hun var ca. 6-7 mdr. Hun gik da hun var 11 mdr.

Men det er SÅ forskelligt fra barn til barn. Min lillesøster kravlede ALDRIG. Og hun tog først sine første skridt da hun var 1 år og 4 mdr gammel! Min mor er uddannet pædagog og var fortvivlet, men min søster fejlede altså ikke noget. Hun var bare ikke så hurtig! Og hun er altså (stadigvæk) helt normal idag!!

Anmeld

2. november 2010

Dictes mor

Dicte kravlede for første gang igår. Hun blev 7 mdr d. 22 oktober.

Anmeld

2. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg ved jo ikke hvordan det blivver med Frigg. men med Idun var det sådan at hun møflede sig rundt fra hun var 4 til 6 mrd. Kravlede fra 6-8 mrd og rejste sig op og gik da hun var 8 mrd... Med at holde fast i ting. Så tænkte jeg: Når de andre ting har været 2 mrd pr. styk, så er hun sådan en der går tidligt, som jeg selv var.

Men hun var 13 mrd og 2 dage før hun gik.

Vi legede med Idun og engangsflasker på gulvet, hvor hun lå på maven. Så fik hun skubbet dem væk og møflede sig så efter dem. I starten kunne hun gøre det i 10 min og sov 2 timer bagefter. Det var meget hårdt MEN - det var måden hun lærte det på

Anmeld

2. november 2010

missie20

Millesmammi skriver:

mille er knap 8 måneder, og hun sidder stadig bare på røven og tror hun får alting serveret

He he som du kan skrive det

I følge bøgerne, er gennemsnittet omkring 1 års tid. Ellers ingen erfaring, Frederik er kun 7 måneder her d. 9 november.

Anmeld

2. november 2010

Hvem?

Millesmammi skriver:

Herhjemme begyndte han at kravle da han var 7,5 mdr - han er 9 mdr nu og er allerede begyndt at rejse sig op og gå rundt om f.eks. sofabordet, han startede med at "humpe" fremad på måsen, men nu kravler han og ligger/sætter sig selv om igen, hvis han skulle vælte

Anmeld

2. november 2010

Frk. Himmelblå

Datteren krøb rundt, da hun var knap 6 mdr. Og kravlede, da hun var 7 1/2 mdr.

Men det kan jo være, din pige er en lille "rumpeskubber", som kommer til at møffe sig rundt på den måde, inden hun rejser sig?

I øvrigt, er det for tidligt at sige noget om det, da hun er endnu er så lille bitte, at det er helt normalt ikke at kravle..

Har i øvrigt hørt, at man kan øve deres (kravle)motoriske færdigheder ved at lade dem kravle op ad trapper (selvfølgelig med mor/far som sikkerhedsnet!). Noget med at trinene indbyder til de helt rigtige bevægelser...

Anmeld

2. november 2010

Susanne79

Maja er lige blevet 8 mdr og hun kravler heller ikke. Hvis hun fik lov, ville hun også bare sidde på numsen og vente på at få alt serveret  Men nu er det heldigvis stadig mor her der bestemmer, så hun ligger rigtig meget på maven. Hun kan bakke og dreje rundt om sig selv, men så er det også det......

Anmeld

2. november 2010

mor-til-vanessa

Millesmammi skriver:

min datter kravlede lige før hun blev 9 1/2 måned. hun sad også bare på numsen, hun ville IKKE ligge på maven, det synes hun slet ikke var sjovt.

men så den ene dag hev hun jeg frem og kravlede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.