mmf, marcipan, sugerpaste jeg er lost :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2010

Snefnug1984

MoriSverige skriver:

Håber ikke det gør noget jeg lige springer ind med et tillægsspørgsmål
Følger med i nærmest alle tråde om kager for at lærer og få inspiration, til mit eget første forsøg en gang

Det her med at lave en helt almindelig kage i en springform: det er jo egentligt nemt nok. MEN.... hver gang jeg laver sådan en kage får en den lidt træls forhøjning på midten.

Er der et trick til at få den til at forblive flad?

Jeg gør 2 ting:

Jeg sætter "Flowernails" i bunden af springformen inden jeg hælder dejen i (de sikre at kagen også bliver bagt indefra og dermed mindsker man hævningen) og så vender jeg altid kagen på hovedet, når den køler af, at hævningen bliver mere flad. Og så skal dette være bunden af kagen, når den er fyldt. Altså du lægger den bund der var bunden af kagen da du bagte den i springformen først, når du skal fylde den, så den bliver presset og bliver fin lige, når du skal smøre den op. Håber det gav mening?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2010

Silas&Mille

SolsikkeBlomst skriver:

Jeg gør 2 ting:

Jeg sætter "Flowernails" i bunden af springformen inden jeg hælder dejen i (de sikre at kagen også bliver bagt indefra og dermed mindsker man hævningen) og så vender jeg altid kagen på hovedet, når den køler af, at hævningen bliver mere flad. Og så skal dette være bunden af kagen, når den er fyldt. Altså du lægger den bund der var bunden af kagen da du bagte den i springformen først, når du skal fylde den, så den bliver presset og bliver fin lige, når du skal smøre den op. Håber det gav mening?

Det gav fint mening tusind tak

Det vil jeg huske når jeg bager næste gang

Anmeld

3. november 2010

Mor til prinsessen :-)

MoriSverige skriver:

Følger med i nærmest alle tråde om kager for at lærer og få inspiration, til mit eget første forsøg en gang

Det her med at lave en helt almindelig kage i en springform: det er jo egentligt nemt nok. MEN.... hver gang jeg laver sådan en kage får en den lidt træls forhøjning på midten.

Nej det er helt i orden, jeg prøver også at blive klogere hehe

Anmeld

3. november 2010

mp74

MoriSverige skriver:

du kan lade ovnlågen stå på klem de første 15-20 min. Så hæver den mere jævnt

Anmeld

8. november 2010

Mor til prinsessen :-)

mp74 skriver:

du kan lade ovnlågen stå på klem de første 15-20 min. Så hæver den mere jævnt

okay smart... jeg var bare bange for den blev tør hvis kagen får for længe......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.