Argh... Nogen der har Nordea Netbank? (Hjælp søges)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.974 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. november 2010

Mira0911

Jeg sidder og skal have oprettet en betalings aftale, hvordan gør jeg lige det... 

Det er en betalings aftale der skal starte 1/12-2010 - Til vores udlejer så han får huslejen... 

Hvordan og hvorledes... Har sat og rodet det igennem... Kan ikke finde ud af det.... 

Håber der er nogen derude der kan hjælpe... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2010

NatasjaL

MoarJ skriver:

Jeg sidder og skal have oprettet en betalings aftale, hvordan gør jeg lige det... 

Det er en betalings aftale der skal starte 1/12-2010 - Til vores udlejer så han får huslejen... 

Hvordan og hvorledes... Har sat og rodet det igennem... Kan ikke finde ud af det.... 

Håber der er nogen derude der kan hjælpe... 

Første gang du betaler den, kan du tilmelde den betalings service :-)

Anmeld

1. november 2010

Mira0911

NatasjaL skriver:

Første gang du betaler den, kan du tilmelde den betalings service :-)

Okey... Han vil gerne at den bliver tilmeldt inden 1. dec så det køre automatisk...

Anmeld

1. november 2010

NatasjaL

MoarJ skriver:

Okey... Han vil gerne at den bliver tilmeldt inden 1. dec så det køre automatisk...

Jamen du betaler den bare til d. 1 og så kører det automatisk fremover, tror ikke du kan gøre det på andre måder selv, så skal du ringe i banken :-)

Anmeld

1. november 2010

Mira0911

NatasjaL skriver:

Jamen du betaler den bare til d. 1 og så kører det automatisk fremover, tror ikke du kan gøre det på andre måder selv, så skal du ringe i banken :-)

Okey... Træls hvis man ikke selv kan gøre det, hvis det er.. 

Anmeld

1. november 2010

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Når du betaler girokortet første gang skal du checke af at den skal tilmeldes betalingsservice. Når du så har sendt det afsted så beder den om de sidste oplysninger som f.eks. dit kundenr osv. disse oplysninger skal stå et sted på girokortet...

Ellers har jeg kun oplevet positivt ved at ringe til banken mens jeg sidder på netbanken og spørge om vejledning til forskellige ting...

Anmeld

1. november 2010

Mira0911

Wampires skriver:

Når du betaler girokortet første gang skal du checke af at den skal tilmeldes betalingsservice. Når du så har sendt det afsted så beder den om de sidste oplysninger som f.eks. dit kundenr osv. disse oplysninger skal stå et sted på girokortet...

Ellers har jeg kun oplevet positivt ved at ringe til banken mens jeg sidder på netbanken og spørge om vejledning til forskellige ting...

Kommer slet ikke til at modtage noget girokort... Det er en privat udlejer... 

Der står i lejekontrakten at jeg skal melde huslejen til betalingsservice inden 1/12.... 

Anmeld

1. november 2010

FrkT

Det kan du sagtens.... nu skal jeg lige prøve at guide dig igennem det, søde.

• Du logger ind på din netbank
  • Ude i venstre side skulle det gerne se ud som under det jeg sætter ind her. Der skal du vælge Overfør penge (har markeret hvor det er med rødt og fed)
Netbank

Oversigter

Min forside

Kontobevægelser

Kontooplysninger

Betalingsoversigt

Forsikringer

Kortoversigt

Betalinger & overførsler

Udenlandske betalinger

Lån, kredit & overtræk

Ansøgning & bestillinger

Mail

SMS

Bolig & realkredit

Regn med banken

Min Netbank

Sikkerhed

Information

Arkiv

Mine genveje

Overfør penge

Betal regninger

Ansøg om lån & kredit

Ret min forsid e
  • Så vælger du i den lille menu der er, hvilken konto de skal hæves fra (altså om det er din almindelige check ind-konto, en budgetkonto eller lignende)
  • Nedenunder der hvor du har valgt kontoen det skal trækkes fra er der to felter: En gang og Flere gange, der er automatisk sat kryds i En gang, men du skal vælge Flere gange - altså sætte kryds.
  • Nedenunder kommer der så noget frem, hvor du kan skrive antal gange, der skal du ikke skrive noget. Ved siden af det kan du sætte kryds i Indtil videre, der skal du sætte kryds.
  • Nedenunder er der sådan en lille menu hvor du skal vælge hyppighed. Der vælger du Hver måned
  • Nedenunder igen skal du så udfylde beløb, og det er jo jeres husleje, altså hvad I skal betale ham hver måned.
  • Ved siden af det beløb skriver du så datoen, der skriver du bare: 011210, så udfylder den det automatisk til 1. december 2010.
  • Så kommer du til den højre side. Der skal du vælge Beløbsmodtager, og da det jo er en ny modtager, så skal du bare lade den stå på Ny/Engangsbetaling - og bare rolig, den betaler den altså fortsat, selvom der står engangsbetaling. Det du skal bruge er Ny.
  • Så nedenunder udfylder du Reg. nr. og Kontonr.
  • Nedenunder igen sætter du kryds i Gem beløbsmodtager
  • Nedenunder det kan du udfylde Meddelelse til beløbsmodtager, der kan du jo fx skrive Husleje fra Dorthe og Allan - eller sådan noget.
  • Så trykker du bare på Send, og så skulle den altså køre og betale regningen hver måned den 1.

Anmeld

1. november 2010

Mira0911

FrkT skriver:

Det kan du sagtens.... nu skal jeg lige prøve at guide dig igennem det, søde.

• Du logger ind på din netbank
  • Ude i venstre side skulle det gerne se ud som under det jeg sætter ind her. Der skal du vælge Overfør penge (har markeret hvor det er med rødt og fed)
Netbank

Oversigter

Min forside

Kontobevægelser

Kontooplysninger

Betalingsoversigt

Forsikringer

Kortoversigt

Betalinger & overførsler

Udenlandske betalinger

Lån, kredit & overtræk

Ansøgning & bestillinger

Mail

SMS

Bolig & realkredit

Regn med banken

Min Netbank

Sikkerhed

Information

Arkiv

Mine genveje

Overfør penge

Betal regninger

Ansøg om lån & kredit

Ret min forsid e
  • Så vælger du i den lille menu der er, hvilken konto de skal hæves fra (altså om det er din almindelige check ind-konto, en budgetkonto eller lignende)
  • Nedenunder der hvor du har valgt kontoen det skal trækkes fra er der to felter: En gang og Flere gange, der er automatisk sat kryds i En gang, men du skal vælge Flere gange - altså sætte kryds.
  • Nedenunder kommer der så noget frem, hvor du kan skrive antal gange, der skal du ikke skrive noget. Ved siden af det kan du sætte kryds i Indtil videre, der skal du sætte kryds.
  • Nedenunder er der sådan en lille menu hvor du skal vælge hyppighed. Der vælger du Hver måned
  • Nedenunder igen skal du så udfylde beløb, og det er jo jeres husleje, altså hvad I skal betale ham hver måned.
  • Ved siden af det beløb skriver du så datoen, der skriver du bare: 011210, så udfylder den det automatisk til 1. december 2010.
  • Så kommer du til den højre side. Der skal du vælge Beløbsmodtager, og da det jo er en ny modtager, så skal du bare lade den stå på Ny/Engangsbetaling - og bare rolig, den betaler den altså fortsat, selvom der står engangsbetaling. Det du skal bruge er Ny.
  • Så nedenunder udfylder du Reg. nr. og Kontonr.
  • Nedenunder igen sætter du kryds i Gem beløbsmodtager
  • Nedenunder det kan du udfylde Meddelelse til beløbsmodtager, der kan du jo fx skrive Husleje fra Dorthe og Allan - eller sådan noget.
  • Så trykker du bare på Send, og så skulle den altså køre og betale regningen hver måned den 1.

Tusind tak søde... Det må jeg lige kigge på... 

Anmeld

1. november 2010

Gyllibik

MoarJ skriver:

Kommer slet ikke til at modtage noget girokort... Det er en privat udlejer... 

Der står i lejekontrakten at jeg skal melde huslejen til betalingsservice inden 1/12.... 

Ved ikke om du har fundet ud af det, men hvis det ikke er med giro kort, men privat så skal du bare lave en overførsel. Der inde kan du sætte overførslen til fast d. 1 hver mdr.

Engentligt ikke så kompliceret, når du lige finder ud af det, ellers kan du skrive en pb så kan jeg prøve at hjælpe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.