balsam ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

530 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. november 2010

serinasmor

Hej alle i skønne mødre (nok især jer hvis børn/babyer har meget hår)

Serina er nu snart 10 mdr. Hun blev født med masser af hår og det er kun blevet længere og der er blevet mere af det. Hendes hår har altid filtret rigtig meget- så meget at det er nødvendigt mindst at redde det hver gang hun har sovet og ofte også udover det. Hun har heldigvis intet imod at få redt filttotterne ud- måske fordi hun altid har fået redt hår flere gange om dagen. Men nu er hendes hår( især i nakken) blevet så slidt af at blive filtret ud, at hun har 2 lange totter i nakken og resten er kortere. Det må være fordi håret knækker når det bliver redt ? Jeg har bestemt ikke lyst til at klippe hende korthåret, men overvejer efterhånden at begynde at bruge balsam. Jeg vil selvfølgelig sørge for det er en uden parfume, men er der andet jeg skal være opmærksom på? Er det for tidligt at begynde med balsam? Kan man få en balsam beregnet til babyer (natusan eller lignende)?

Det er måske en god ide at suplere med, at hun i forvejen er rigtig glad for at være i bad og er glad for at få vasket hår. SÅ det burde ikke være et større problem med balsam på den måde.

På forhånd tak for svar

serinasmor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2010

Skouboe

Derma har lavet en god balsam uden en masse skrammel, og hvis din datter har brug for det, synes jeg ikke det er for tidligt.

Anmeld

1. november 2010

mor-til-vanessa

serinasmor skriver:

Serina er nu snart 10 mdr. Hun blev født med masser af hår og det er kun blevet længere og der er blevet mere af det. Hendes hår har altid filtret rigtig meget- så meget at det er nødvendigt mindst at redde det hver gang hun har sovet og ofte også udover det. Hun har heldigvis intet imod at få redt filttotterne ud- måske fordi hun altid har fået redt hår flere gange om dagen. Men nu er hendes hår( især i nakken) blevet så slidt af at blive filtret ud, at hun har 2 lange totter i nakken og resten er kortere. Det må være fordi håret knækker når det bliver redt ? Jeg har bestemt ikke lyst til at klippe hende korthåret, men overvejer efterhånden at begynde at bruge balsam. Jeg vil selvfølgelig sørge for det er en uden parfume, men er der andet jeg skal være opmærksom på? Er det for tidligt at begynde med balsam? Kan man få en balsam beregnet til babyer (natusan eller lignende)?

Det er måske en god ide at suplere med, at hun i forvejen er rigtig glad for at være i bad og er glad for at få vasket hår. SÅ det burde ikke være et større problem med balsam på den måde.

På forhånd tak for svar

serinasmor

det problem har vi også her hjemme.

jeg bruger kokusolie ( køber den i matas og den bliver først flydene når den bliver varmet op i hænderne, den er super god og jeg bruger den til alt )

vist det er rigtig slemt ( hvilket det er tit ) bruger jeg et spray fra poul mitchell til ødelagt hår, den gør håret blødt og let at redde. der er ingen parabener i så vidt jeg kunne se, men der er parafume. men hellere det end at hun skal skrige fordi det gør ondt.

ellers er der jo derma som en anden nævner, jeg synes bare håret bliver filtret at det. 

Anmeld

1. november 2010

JulieE

serinasmor skriver:

På forhånd tak for svar

serinasmor

jeg har også en prinsesse hårfager herhjemme og vi plejer at bruge Matas Kids balsam spray. Den er svanemærket og uden parfume

Anmeld

1. november 2010

otlitrom

Stuhr laver en balsam der kan sprayes i, i både vådt eller tørt hår. Den er uden parfume eller parabener. Jeg bruge den selv, og er SÅ glad for den! Måske det var en mulighed?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.