pynt til muffins

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.681 visninger
4 svar
0 synes godt om
31. oktober 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Hejsa skønne bagende Pige

Jeg elsker at pynte kager, og har derfor købt sådanne nogle smarte sprøjte tuper til hjælp. Og i pakken var der også fine opskrifter på hvordan man laver/ blander pyntet til fx muffins. Men på engelsk:s

Er det ikke nogen som kan give mig nogle danske opskrifter til det flødeskumslignende pynt der ka puttes ovenpå. Og måske nogle der kan fortælle hvor jeg kan købe farve så jeg kan farve glassuren i andre farver end bare chokolade. Også uden for mange special butikker Bare sådan i eller omkring Viborg
Knuser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2010

Fines mor

Du kan da lave en royal icing til dem, og bare bruge alm. frugtfarve til at farve med.

Anmeld

31. oktober 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Fines mor skriver:

Du kan da lave en royal icing til dem, og bare bruge alm. frugtfarve til at farve med.

Sorry , men hvad er royal icing ?
Og nej vil helt ikke bruge frugt farve, synes de nye har fået sådan en grim smag

Anmeld

31. oktober 2010

Fines mor

LouiseVous skriver:

Sorry , men hvad er royal icing ?
Og nej vil helt ikke bruge frugt farve, synes de nye har fået sådan en grim smag

Hvis du googler royal icing, så får du en opskrift frem. I royal icing kan du også tilsætte smag, det skal du så bare gøre med noget smagsessens. På den måde vil du ikke kunne smage frugtfarven.

Anmeld

1. november 2010

Laila T

Royal Icing:

Royal Icing er en glasur hvor grundingredienserne er æggehvider og flormelis. Det er en glasur som stivner mere end den traditionelle danske glasur, hvor man typisk blander vand i flormelis. Derfor er den ideel hvis man skal dekorerer med flere farver på samme kage, – den er simpelhen lettere at styre. Der er flere opskrifter, men det vigtigste er som sagt æggehvider og flormelis. Jeg bruger denne opskrift:

2 æggehvider (1 bæger)

300 g flormelis

lidt citronsaft (mest for smagens skyld)

Rør det hele sammen i hånden eller brug evt. en foodprocessor. Konsistensen skal være ret tyk, men du kan vælge at lave den som du vil. Husk at når det tørrer, bliver det hårdt, så lad være at lade det stå for længe. Brug det med det samme.

farver kan du købe snart i Aarhus hos Specialkøbmanden 

SpecialKøbmanden

Holmstrupgårdsvej 250 B,

8210 århus V

eller på http://specialkoebmanden.dk/

god fornøjelse!!

ps. bor selv i Viborg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.