smerter - bækkenbundsløsning....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.029 visninger
3 svar
0 synes godt om
31. oktober 2010

Rsa

Hej.

Jeg er begyndt at få stærke smerter i lænd, omkring underlivet og ned i skambenet.

Smerterne kommer i forbindelse med, at jeg går rundt - har ikke ondt når jeg sidder eller ligger ned.
Når jeg rejser mig op efter siddende stilling, giver det smertende jag i mit lænd når jeg træder ned på mine fødder (altså går!).

Har haft disse smerter i en uges tid nu og er i tvivl om, om jeg bare skal slappe mere af eller jeg er der, hvor smerterne egentlig er en bækkenbundsløsning...

Hvordan har I andre herindde der har oplevet disse smerter og hvad er jeres oplevelser med det?

På forhånd tak

Vh. Rsa 33 + 0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

Mor Christa

Halløj

Nu er det godt nok lidt tid siden du skrev indlæget, men jeg kan da fortælle at jeg har fået konstateret bækkenløsning, og jeg har smerter bag i lænden og foran ved skambenet - og det er selvfølgelig mest når jeg er aktiv det gør ondt, men det kan også sagtens gøre ondt når jeg sidder eller ligger i forskellige stillinger. Jeg går til fys for at lette lidt på smerterne, og har også fået sådan et "elastik"bælte, som skal sidde rundt om lænden og stramme godt til - det hjælper nogen gange. Ellers kan jeg hvert fald ikke gøre så meget, andet end at vente på at ha' født, for så burde smerterne forsvinde, og nøj jeg glæder mig.

Men hvis du endnu ikke har fundet en løsning på problemet, burde du nok tage ned til lægen og se om du har fået bækkenløsning eller hvad , for hvis du har, tror jeg det er en god ide at få tjekket så der kan blive gjort noget ved det - for sikke en smerte!!

Held og lykke

Anmeld

22. november 2010

Angelspot

MissChrista skriver:

Halløj

Nu er det godt nok lidt tid siden du skrev indlæget, men jeg kan da fortælle at jeg har fået konstateret bækkenløsning, og jeg har smerter bag i lænden og foran ved skambenet - og det er selvfølgelig mest når jeg er aktiv det gør ondt, men det kan også sagtens gøre ondt når jeg sidder eller ligger i forskellige stillinger. Jeg går til fys for at lette lidt på smerterne, og har også fået sådan et "elastik"bælte, som skal sidde rundt om lænden og stramme godt til - det hjælper nogen gange. Ellers kan jeg hvert fald ikke gøre så meget, andet end at vente på at ha' født, for så burde smerterne forsvinde, og nøj jeg glæder mig.

Men hvis du endnu ikke har fundet en løsning på problemet, burde du nok tage ned til lægen og se om du har fået bækkenløsning eller hvad , for hvis du har, tror jeg det er en god ide at få tjekket så der kan blive gjort noget ved det - for sikke en smerte!!

Held og lykke

Håber også at ts har fundet en løsning

Imens kan jeg jo godt læse mig til at jeg er lidt ramt på samme måde. Men jeg tænker på hvad du mener med smerter. Er det ømt, eller er det en skærende smerte, et jag eller hvordan definerer du det du har i lænden?

Og du nævner du har ondt i skambenet, det kan jeg godt nikke genkendende til, jeg har ondt, lidt lissom hvis jeg havde et stort blåt mærke der. Og så kan jeg ikke tage bukser på, ved at stå på et ben af gangen, uden at det gør rigtig ondt der, så hvordan er det i forhold til dit?

Anmeld

23. november 2010

Mor Christa

Angelspot skriver:

Håber også at ts har fundet en løsning

Imens kan jeg jo godt læse mig til at jeg er lidt ramt på samme måde. Men jeg tænker på hvad du mener med smerter. Er det ømt, eller er det en skærende smerte, et jag eller hvordan definerer du det du har i lænden?

Og du nævner du har ondt i skambenet, det kan jeg godt nikke genkendende til, jeg har ondt, lidt lissom hvis jeg havde et stort blåt mærke der. Og så kan jeg ikke tage bukser på, ved at stå på et ben af gangen, uden at det gør rigtig ondt der, så hvordan er det i forhold til dit?

Uhh, jamen det er cirka det samme - altså det er super ømt omkring skambenet, lidt lige som det stort blåt mærke.. I Lænden er det en meget skærende smerte når jeg har været aktiv og lige for tiden er det faktisk super slemt - men "på de gode dage" er det sådan mere ømt, altså når jeg rør ved det især! Det er svært at ligge i forskellige stillinger og vende sig i sengen osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.