Hvor mange æg må børn spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.032 visninger
10 svar
0 synes godt om
31. oktober 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Hej

Er det en gammel skrøne, at børn (voksne) kun må spise 2 æg om ugen eller?

Her elsker de blødkogte æg i weenderne og min dreng på 3 år vil også gerne have æg med i madpakken i bh.

Kh. Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2010

pusling30

MoarHvidovre skriver:

Hej

Er det en gammel skrøne, at børn (voksne) kun må spise 2 æg om ugen eller?

Her elsker de blødkogte æg i weenderne og min dreng på 3 år vil også gerne have æg med i madpakken i bh.

Kh. Katja

Hej Katja.

Blødkogte æg er det rigtig nok at de kun må få 2 om ugen, men når de er hårdkogte har det ingen betydning. Jeg fortalte min læge at min mellemste søn gerne ville have et æg med hver dag, og hun sagde, jamen så giv ham et med hver dag, bare de er hårdkogte.

Jeg har været på en æggekur (for at tage på) hvor jeg skulle spise 2 blødkogte æg hver dag i 14 dage og så ikke røre æg i 14 dage, og så gentage i 6 md, det eneste jeg fik ud af det var hedeture og forstyrret søvn.

mvh Anja

Anmeld

31. oktober 2010

AnneBJ

Hvorfor er der forskel på blød- og hårdkogte? Og må voksne også kun få 2 blødkogte om ugen?

Anmeld

31. oktober 2010

Maja88

AnneBJ skriver:

Hvorfor er der forskel på blød- og hårdkogte? Og må voksne også kun få 2 blødkogte om ugen?

nej voksne må gerne spise flere.. også selvom man er gravid.....

hvis du da ikke har forhøjet kolesterol mener jeg det er.

anyways kan ikke helt huske grunden men har en svigerinde som er diætist som undersøgte da jeg blev gravid...

Anmeld

31. oktober 2010

pusling30

AnneBJ skriver:

Jeg ved det faktisk ikke, men det var hvad min læge sagde til mig. Hun nævnte ikke noget om voksne. Jeg spurgte jo også kun til at min søn gerne vil have æg med i madpakken hver dag.

Anmeld

31. oktober 2010

MoarHvidovre

pusling30 skriver:

Hej Katja.

Blødkogte æg er det rigtig nok at de kun må få 2 om ugen, men når de er hårdkogte har det ingen betydning. Jeg fortalte min læge at min mellemste søn gerne ville have et æg med hver dag, og hun sagde, jamen så giv ham et med hver dag, bare de er hårdkogte.

Jeg har været på en æggekur (for at tage på) hvor jeg skulle spise 2 blødkogte æg hver dag i 14 dage og så ikke røre æg i 14 dage, og så gentage i 6 md, det eneste jeg fik ud af det var hedeture og forstyrret søvn.

mvh Anja

Det lyder bare godt - så kan jeg godt give ham æg med i madpakken med god samvittighed

Tak for hjælpen

Anmeld

31. oktober 2010

AnneBJ

Maja88 skriver:

nej voksne må gerne spise flere.. også selvom man er gravid.....

hvis du da ikke har forhøjet kolesterol mener jeg det er.

anyways kan ikke helt huske grunden men har en svigerinde som er diætist som undersøgte da jeg blev gravid...

Anmeld

31. oktober 2010

AnneBJ

pusling30 skriver:

Jeg ved det faktisk ikke, men det var hvad min læge sagde til mig. Hun nævnte ikke noget om voksne. Jeg spurgte jo også kun til at min søn gerne vil have æg med i madpakken hver dag.

Anmeld

31. oktober 2010

Meina

Hey, læs det her og bliv lidt klogere - alle sammen!

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/ECE1087769/eksperter-det-er-en-myte-at-aeg-er-usundt/

Anmeld

31. oktober 2010

MoarHvidovre

Meina skriver:

Hey, læs det her og bliv lidt klogere - alle sammen!

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/ECE1087769/eksperter-det-er-en-myte-at-aeg-er-usundt/

Super - tak for artiklen

Vi må vist bare til, at mande den gamle mynte til jorden med "kun 2 æg om ugen"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.