Hvorfor gør det ondt efter samleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.929 visninger
6 svar
0 synes godt om
31. oktober 2010

Anonym trådstarter

Hej alle

Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber nogle kan hjælpe mig med. Jeg har i den sidste tid haft utroligt ondt efter samleje, det føltes som om det "brænder" i skeden.

Og så har det kløet og været meget ømt de sidste par dage, plus at jeg er blevet meget rød omkring skeden.

Jeg er i uge 19...

Kan det være svamp? Og er det noget jeg bør gå til lægen med? Og har nogle prøvet nogen lignende?

Håber at nogle kan hjælpe lidt

Sarah

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2010

Henny93

altså jeg syns det lyder som noget svamp... dog da jeg havde det gjorde det hovdesagligt ondt under samleje .... men tror da du skal gå til læge med det ... han/hun ved helt sikkert hvad det er og kan gøre noget ved det 

Anmeld

31. oktober 2010

wamse

Jeg tror du har svamp, som du også selv er inde på. Jeg fik svamp for første gang i min anden graviditet, og har så haft det utallige gange siden

Anmeld

31. oktober 2010

Chr.Kristiansen

Jeg må tilslutte mig de 2 andres svar... Det er uden tvivl svamp! Men du må nok være forberedt på at ømheden sagtens kan fortsætte efter du er "kureret"... Sådan har jeg ihvertfald haft det siden jeg var i uge 21 og min jordmoder siger det er helt normalt...

Forresten kan der købes en håndkøbsmedicin både til forbyggelse af svamp og til svampeinfektioner. Den hedder Canesten og kan fås på apoteket. Det må du gerne bruge selvom du er gravid....

Anmeld

31. oktober 2010

Sabina92

Anonym skriver:

Hej alle

Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber nogle kan hjælpe mig med. Jeg har i den sidste tid haft utroligt ondt efter samleje, det føltes som om det "brænder" i skeden.

Og så har det kløet og været meget ømt de sidste par dage, plus at jeg er blevet meget rød omkring skeden.

Jeg er i uge 19...

Kan det være svamp? Og er det noget jeg bør gå til lægen med? Og har nogle prøvet nogen lignende?

Sarah

Det behøver altså ikke at være svamp, jeg har også ofte ondt efter sex. Tror det er fordi vi ikke har sex så tit mere

Anmeld

31. oktober 2010

Henny93

Sabina92 skriver:

Det behøver altså ikke at være svamp, jeg har også ofte ondt efter sex. Tror det er fordi vi ikke har sex så tit mere

ja men det forklare jo ikke rødmen i området som normalt skyldes enten kønssygdomme, eller tør hud/hudirationer som kan være ændring af ph værdi i skeden , hvilket er meget normalt for gravide ... 

men jeg holder fast i at din lægen bør kunne se hvad det er og hjælpe dig 

Anmeld

31. oktober 2010

JustMe

Anonym skriver:

Hej alle

Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber nogle kan hjælpe mig med. Jeg har i den sidste tid haft utroligt ondt efter samleje, det føltes som om det " brænder" i skeden.

Jeg er i uge 19...

Sarah

Det lyder helt sikkert som svamp, hvilket mange gravide får, da hormonerne ændrer surhedsgraden i skeden.

Lægen kan udstede en recept på noget medicin, hvis det er. Jeg fik nogle stikpiller, der skulle tages 3 dage i træk, men det tog desværre ikke det hele. Hvis ikke første behandling virker, skal du måske have en til. Det kan også være lægen ikke vil fortsætte behandling, hvis generne ikke er slemme, da det kan komme igen mange gange i løbet af graviditeten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.