HSG undersøgelse (igen igen)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

529 visninger
9 svar
0 synes godt om
31. oktober 2010

Mullefisen2011

Sorry tøser.. har oprettet et lignende emne før, men sidder her og blir mere og mere nervøs for den undersøgelse.. Mest for selve resultatet.. Hvad hvis det er et dårligt resultat?? og hvor dårligt kan det egentlig være??

Skal ha den foretaget på fredag og kan slet ikke tænke på andet end at hvis den er negativ..

Hver gang jeg har ondt i underlivet, stikken/jag eller andet så tror jeg jo at jeg ikke kan blive gravid og der er noget galt derinde..

Nogen der kan beroligere mig lidt??? Har i prøvet dårlig svar eller godt svar???

Mullepigen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Mullepigen86 skriver:

Sorry tøser.. har oprettet et lignende emne før, men sidder her og blir mere og mere nervøs for den undersøgelse.. Mest for selve resultatet.. Hvad hvis det er et dårligt resultat?? og hvor dårligt kan det egentlig være??

Skal ha den foretaget på fredag og kan slet ikke tænke på andet end at hvis den er negativ..

Hver gang jeg har ondt i underlivet, stikken/jag eller andet så tror jeg jo at jeg ikke kan blive gravid og der er noget galt derinde..

Nogen der kan beroligere mig lidt??? Har i prøvet dårlig svar eller godt svar???

Mullepigen..

Kun god oplevelse fra min side. Har ikke hørt om nogen hvor den var helt gal med sammenlukkede æggeledere. Ihvertfald ikke nogen jeg kan huske

Anmeld

31. oktober 2010

CamillaValby

Fik også positivt svar her. Jeg kan huske hvor nervøs jeg selv var. Men prøv at tænke på at du får vished uanset hvad svaret er. Jeg har også altid haft stik og jag i underlivet men mest omkring æggeløsning :-)

Anmeld

31. oktober 2010

baby84

Jeg er næsten sikker på at det du mærker i din krop er psykosomatisk, altså noget du oplever, fordi du fokuserer på det og er nervøs. Jeg mærker også ofte stik eller kortvarige smerter/ubehag i underlivet og jeg tror ikke jeg fejler noget   (Skal selv scannes den 9. pga Manden næsten ingen sædceller har)

Gik for nylig og ventede i 4 uger på en celleprøve og var i ventetiden 100% sikker på at jeg kunne mærke mit underliv meget mere end normalt og at det måtte være kræft. Men men... prøven var fin og jeg havde ikke kræft. Efterfølgende tænke jeg at jeg kunne mærke noget og kunne bilde mig selv, at jeg måske var gravid eller på vej til at få mens. Dette gjorde så, at mens blev først kom på 32dagen (normalt 28). Jeg tror vi kan påvirke vores kroppe helt utroligt meget ved at gå og fokusere på forskellige områder og være nervøse. Vi kan fremkalde fornemmelser eller smerter, som ikke er der og vi kan også påvirke en eller helt normal cyklus.

Kender du ikke det, at du har brændt dig eller slået dig. Når man fokuserer på såret sender det signaler til hjernen og det regisereres som smerte. Flyttes fokus derimod glemmer man smerten og den registeres ikke før man igen kommer i tanke om det. Alt dette handler om om man er tunet ind på det sted i kroppen. I dette tilfælde er du så over-fokuseret på dit underliv at du registrerer meget som du ellers ikke ville opdage.

Jeg ved fuldstændig, hvordan  du har det, men du må tænke at intet tyder på at der er noget galt med dig. Hver gang jeg har haft denne type fornemmelser, har det været i forbindelse med undersøgelser, hvor jeg havde tatastrofetanker omkring udfaldet, men der har 100% aldrig været noget galt og symptomerne er forsvundet idet jeg fik resulatatet og ikke længere var nervøs.

Kæmpe helt og lykke til jer.. og skriv endelig en opdatering når du har været til undersøgelse.. 

Anmeld

31. oktober 2010

Mutti2B

Jeg fandt ud af at min ene æggeleder er lukket, men den historie kender du jo

Anmeld

31. oktober 2010

Mullefisen2011

Tak tøser for jeres positive svar...

Altså ved at kroppen kan blive påvirket af ens psyke.. har jeg oplevet i forbindelse med PB flere gange.. Hver gang jeg tror jeg har været gravid har jeg haft alle symptomerne.. og nu er min mens ustabil pga. stress i forbindelse med mandens dom over at han ikke selv kan få børn.. dette påvirker mig meget så det har stresset kroppen.. Så tror bestemt at min stikken og jag og alt det kan være min psyke der spiller ind fordi jeg er bange for at fejle noget.. det er rigtig øv.. men tror ikke jeg slapper af før jeg står med svaret.. er også bange for at skulle igennem flere undersøgelser før vi kan starte med IUI så håber da virkelig at ALT er som det skal være på fredag så vi kan komme videre..

MEn håber i har ret og det kun er min underbevidsthed der spiller mig et puds og at jeg er frisk som en havørn..

Anmeld

31. oktober 2010

baby84

det håber jeg virkelig for dig..det er helt vildt så meget man påvirkes af sådan en proces. 

Anmeld

31. oktober 2010

tinasmor

jeg synes næsten aldrig man høre om nogen hvor der er negativt resultat. Selvfølgelig er der jo desværre nogle der får et dårlig svar, men jeg tror at procenten er meget lav. Er sikker på, at alt er som det skal være!

Anmeld

31. oktober 2010

tinasmor

sorry, dobbelt indlæg

Anmeld

31. oktober 2010

Mullefisen2011

Det er forfærdeligt at kroppen kan stresses sådan.. HADER Det simpelthen..  Men må bare håbe for mig selv at det er positivt svar..

Tinasmor.. Det er selvfølgelig rigtigt, men omvendt.. nogen skal desværre have den dårlige nyhed og det har vi prøvet en gang før så derfor har jeg svært ved at tænke positivt lige nu.. Men håber da virkelig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.