Panodil og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2010

Pige2009

A&F skriver:

Taakk

Velbekomme - ind i seng med dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2010

GUSO

Hej.. Fik af vide af min læge da jeg var gravid at max 4*1
1/2 pille om dagen!!! God bedring...

Anmeld

31. oktober 2010

MamaLook

Min læge har sagt, at man max må tage 8 om dagen (4x2) - ligesom ikke-gravide. Og indtil 29. graviditetsuge må man supplere med 3x2  Ipren.. Men det er også, hvis man har kraftige smerter og ikke 'bare' en hovedpine (som selvfølgelig også er slemt at have, men det skulle gerne gå over efter et par panodiler)..

Godnat

Anmeld

31. oktober 2010

Valle81

A&F skriver:

Hej piger. Må jeg tage panodil under graviditet.? Har ondt i hovedet nemlig.

På forhånd tak

Ja det må du gerne - alle smertestillende der starte med P - pinex, panodil osv må du tage-

Ipren osv er no go da de indeholder et stof der kan være vefremkaldende - det er dog mest kritisk i de sidste 3 mdr af graviditet.

Så tag du med god samvittighed en pille:0)

Christina, som håber din hovedpine er væk idag:0)

Anmeld

31. oktober 2010

Isabella_mor

Mirakelix skriver:

Min læge har sagt, at man max må tage 8 om dagen (4x2) - ligesom ikke-gravide. Og indtil 29. graviditetsuge må man supplere med 3x2  Ipren.. Men det er også, hvis man har kraftige smerter og ikke 'bare' en hovedpine (som selvfølgelig også er slemt at have, men det skulle gerne gå over efter et par panodiler)..

Godnat

okay, min læge siger at man SLET ikke må tage ipren...

og så fik jeg avide 3x2 panodiler om dagen da man jo helst skulle kunne mærke hvis der var noget der ikke var helt normalt, hvis man kunne gå i for tidlig fødsel..

Anmeld

31. oktober 2010

A&F

Valle81 skriver:

Ja det må du gerne - alle smertestillende der starte med P - pinex, panodil osv må du tage-

Ipren osv er no go da de indeholder et stof der kan være vefremkaldende - det er dog mest kritisk i de sidste 3 mdr af graviditet.

Så tag du med god samvittighed en pille:0)

Christina, som håber din hovedpine er væk idag:0)

Mange tak for vejledningen hehe. Og jeg har det godt i dag

Anmeld

31. oktober 2010

A&F

Tak for jeres svar piger

Anmeld

1. november 2010

MamaLook

isabellamor skriver:

okay, min læge siger at man SLET ikke må tage ipren...

og så fik jeg avide 3x2 panodiler om dagen da man jo helst skulle kunne mærke hvis der var noget der ikke var helt normalt, hvis man kunne gå i for tidlig fødsel..

Jeg tror, at læger tit følger deres egen personlige holdning, når de skal rådgive patienter. Nogle siger, man gerne må tage tage ipren -bare ikke i de sidste 3 md af graviditet, andre siger, at det er bandlyst..

Jeg har været nødt til at supplere lidt med ipren (dog ikke 3x2 hver dag) indtil 29. uge -hvilket skyldes, at jeg har haft 2 diskusprolapser i løbet af de sidste 4 år - som gør, at jeg har kroniske smerter og har været vant til meget kraftigere smertestillende.. Og så har jeg ovenikøbet bækkenløsning...   Så det kan jo også sagtens være, at lægen har rådgivet mig udfra min individuelle situation..

Men selvfølgelig - er man gravid, skal man begrænse sit forbrug så meget som overhovedet muligt.. sit forbrug af næsten alt, faktisk, hehe.

Anmeld

1. november 2010

Isabella_mor

Mirakelix skriver:

Jeg tror, at læger tit følger deres egen personlige holdning, når de skal rådgive patienter. Nogle siger, man gerne må tage tage ipren -bare ikke i de sidste 3 md af graviditet, andre siger, at det er bandlyst..

Jeg har været nødt til at supplere lidt med ipren (dog ikke 3x2 hver dag) indtil 29. uge -hvilket skyldes, at jeg har haft 2 diskusprolapser i løbet af de sidste 4 år - som gør, at jeg har kroniske smerter og har været vant til meget kraftigere smertestillende.. Og så har jeg ovenikøbet bækkenløsning...   Så det kan jo også sagtens være, at lægen har rådgivet mig udfra min individuelle situation..

Men selvfølgelig - er man gravid, skal man begrænse sit forbrug så meget som overhovedet muligt.. sit forbrug af næsten alt, faktisk, hehe.

ja men panodil er uskadelige for baby hvis man self. tager den rigtige mængde.. overforbrug kan jo være skadeligt..  jeg ved ikke hvad der står i indlægsseddelen på ipren...  jeg har kun panodiler og smertestillende til min hund i medicinskabet... 

Anmeld

1. november 2010

CmarianN

A&F skriver:

Hej piger. Må jeg tage panodil under graviditet.? Har ondt i hovedet nemlig.

På forhånd tak

Kan godt forstå du spørger, jeg troede faktisk ikke at man måtte. Det har jeg fået af vide, men har heller ikke læst på pakken  Er godt nok heller ikke gravid, menn det er da rart at vide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.