Anonym skriver:
Så nu er det mig der lige skal af med lidt frustrationer. Er gravid og vi venter os for 3. gang. Manden var helt klar på at vi skulle have en mere. Har fået bækkenløsning og har børnene meget selv da manden arbejder til 18.30 hver dag og i de sidste 2-3 uger er han taget på igen fra 20 - 1 eller 2 om natten da de har så travlt. Sidste weekend skulle han til koncert fredag, kommer pisse fuld hjem og vil ikke stå op dagen efter. Havde bare så ondt, men var jo nødt til at stå op med børnene. Han er så i aften igen i byen. Han skal til julefrokost hver weekend fra 13 nov. og frem til juleaften (nogle af weekenderne er det både fredag og lørdag) bortset fra 1 weekend og jeg er inviteret med til 1 af julefrokosterne. Jeg er sygemeldt og føler mig meget alene , synes vi diskutere meget bla om at jeg synes han skal for meget. I januar skal han på skiferie i en uge (noget han plejer) men synes måske bare det er sådan lidt for meget at være så meget alene med ungerne for til januar er jeg så i uge 30 og har ikke mindre ondt. Han kan kun se det fra egen side. Så nu vil jeg høre er det mig der er urimelig (hormoner, graviditet osv). Det skal lige siges han siger han vil stå op dagen efter men gør det ikke. Og han kan ikke rigtig forstå han er nødt til at hjælpemed støvsugning og alle andre huslige pligter.
Håber I har gode råd?
ANO
Hejsa, nu er jeg ikke den mest erfarne på forælderområdet, da jeg ikke har børn endnu, MEN jeg synes virkelig det lyder som om han er meeeeget væk, og meget optaget af alt muligt andet.
Jeg synes helt klart godt du kan kræve at han er mere hjemme nu du har bækkenløsning. Det er jo virkelig ikke for sjov, eller for at være sippet, når du giver udtryk for, at du har brug for hans hjælp.
Ingen af jer havde vel forventet bækkenløsning, men med graviditet kommer der nogle gange uventede gener, og så må man altså indrette sig - både som den gravide, og som partner.
Synes helt klart du skal forklare ham at du føler dig alene. Mht. Januar.. Hvis det bliver meget slemt med dit bækkenløsning, så synes jeg ikke han skal tage afsted. Men, jeg synes på en måde også han skal have mulighed for at tage afsted, hvis det overhoved kan lade sig gøre.
Hvis nu har er lidt mere hjemme indtil da, vil det måske heller ikke virke så uoverskueligt at han skal væk så længe.
Selvf. er det svært at sige fra på en arb. pl. når han har meget travlt, og måske kan han slet ikke. Men så må han takke nej til nogle fester og byture...
Det er ikke for meget forlangt synes jeg.

Anmeld