Nedfrysning opvarmning og nedfrysning igen???? HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.320 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. oktober 2010

VIPpigen

Ja, har lige haft en lille diskution med kæresten om at man ikke må nedfryse mad som har været nedfrosset tidligere. Det vil sige det har været tilberedt, frosset ned, og nu varmet op igen. Han ville så fryse rester ned igen, men det har jeg altså altid lært man ikke må...

MEN svigermor siger DET KAN MAN SAGTENS.........

Hvorfor er det jeg har lært man ikke må?? nogen der kan forklare det hihi Nu har han gemt det i køleskabet til i morgen, hvor jeg også mener det må man heller ikke. altså når det har været varmet op anden gang, må det ikke varmes op en tredje gang, eller er der kommet nyt siden det jeg lærte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2010

FrkT

Min kæreste, som er kok, siger at det må man ALDRIG gøre. Det udskiller nogle giftstoffer, hvis du gør det. Så hold dig langt fra det!

Og mht. opvarmning må du KUN varme det op 1 gang udover selve tilberedningen, så du har helt ret. Nogle ting må slet ikke varmes op igen, fx persille.

Anmeld

30. oktober 2010

Faith

VIPpigen skriver:

Ja, har lige haft en lille diskution med kæresten om at man ikke må nedfryse mad som har været nedfrosset tidligere. Det vil sige det har været tilberedt, frosset ned, og nu varmet op igen. Han ville så fryse rester ned igen, men det har jeg altså altid lært man ikke må...

Hvorfor er det jeg har lært man ikke må?? nogen der kan forklare det hihi Nu har han gemt det i køleskabet til i morgen, hvor jeg også mener det må man heller ikke. altså når det har været varmet op anden gang, må det ikke varmes op en tredje gang, eller er der kommet nyt siden det jeg lærte

Det har jeg osse altid lært! Noget med bakterier tror jeg nok

Anmeld

30. oktober 2010

VIPpigen

FrkT skriver:

Min kæreste, som er kok, siger at det må man ALDRIG gøre. Det udskiller nogle giftstoffer, hvis du gør det. Så hold dig langt fra det!

TAK..... Så er det ikke mig der er forkert på den... Skal bare have det banket ind i knoppen på kæresten så.... Men altså hvad mor siger er altid det rigtige.... Eller noget så jo...  Men tusind tak for svar.

Anmeld

30. oktober 2010

Joan ( Smallie )

Altså her fryser vi heller ikke en ret ned igen der har været frosen.

Kan have hakket kød og tage det op og tilberede det og så fryse det igen men når det så kommre op som en færdigret så fryser vi det ikke ned igen.

Jeg har også lært at det må man ikke men ved ikke hvorfor. Men kunne tænke mit til at det nok har noget med bakterie at gøre.

Anmeld

30. oktober 2010

Mira0911

VIPpigen skriver:

Det må kun nedfryses 1 gang... 

Da jeg gik på kokkeskole lærte jeg at man kun må varme en ret op MAX 3 gange... 

Hvis det er noget med persille, må det kun varmes op når de faktisk bliver tilberedt.. 

Anmeld

30. oktober 2010

FrkT

VIPpigen skriver:

TAK..... Så er det ikke mig der er forkert på den... Skal bare have det banket ind i knoppen på kæresten så.... Men altså hvad mor siger er altid det rigtige.... Eller noget så jo...  Men tusind tak for svar.

Han forklarer det sådan at det udskiller giftstoffer OG, at:

• Når man tilbereder noget mad så falder holdbarheden på det
  • Når man så fryser det ned så falder holdbarheden yderligere
  • Når man så tager det op og varmer det igen, så falder holdbarheden endnu yderligere
  • Og hvis du så fryser det ned igen, så er maden allerede der FORDÆRVET - dvs. råddent, muggent osv., og så kan du så godt regne ud hvor dårlig stand det er i, hvis du så også tager det op og varmer igen, FØJ 

Og han tilføjer at nogle ting faktisk kan give en livstruende forgiftning når det bliver frosset ned 2. gang og varmet op 2. gang!

Anmeld

30. oktober 2010

VIPpigen

FrkT skriver:

Han forklarer det sådan at det udskiller giftstoffer OG, at:

• Når man tilbereder noget mad så falder holdbarheden på det
  • Når man så fryser det ned så falder holdbarheden yderligere
  • Når man så tager det op og varmer det igen, så falder holdbarheden endnu yderligere
  • Og hvis du så fryser det ned igen, så er maden allerede der FORDÆRVET - dvs. råddent, muggent osv., og så kan du så godt regne ud hvor dårlig stand det er i, hvis du så også tager det op og varmer igen, FØJ 

Og han tilføjer at nogle ting faktisk kan give en livstruende forgiftning når det bliver frosset ned 2. gang og varmet op 2. gang!

ADD Så skal jeg hvertfald nok huske hvorfor...

Og vil da slet ikke spise sådan noget.... Ej yark.....

Anmeld

30. oktober 2010

VIPpigen

MoarJ skriver:

Det må kun nedfryses 1 gang... 

Da jeg gik på kokkeskole lærte jeg at man kun må varme en ret op MAX 3 gange... 

Hvis det er noget med persille, må det kun varmes op når de faktisk bliver tilberedt.. 

Den med persille har jeg også hørt, så det gør jeg heller ikke. Kan så heller ikke huske hvorfor, andet det også er noget med bakterier, tror det var jordbakterier er ikke sikker. Men så er det banket fast...

Anmeld

30. oktober 2010

FrkT

VIPpigen skriver:

ADD Så skal jeg hvertfald nok huske hvorfor...

Og vil da slet ikke spise sådan noget.... Ej yark.....

Nej nemlig..... så det er altså ikke for sjov!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.