Hvornår er børn klar til at få lommepenge???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.281 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. august 2008

twinboys

Hej jeg er moar til Oliver & Alexander på 5år... De får pt. ingen lommepenge.... Men hvornår er børn klar til det...???

De er med til at familien når de mål og hverdags daglig ting og sager der skal ordnes om dagen... Ikke et de fungere som voksne for de får sørme også leg og sjov...
Det de hjælper med er at rydde op, lægge tøj i vasketøjskurvene, lægge legetøj på plads, dække bord, tage af bordet osv.

Men vil ikke give dem penge for at ordne pligter, her i familien hjælper vi alle hinanden... Jeg får jo heller ikke lommepenge for at vaske tøj, lave mad osv.
De tigger ikke efter legetøj, slik og is...

Så hvornår er børn klar til at få en skilling eller to... ????

Hvad gør i ved lommepengene??? I en sparregris??? Hvornår og hvordan og hvor tit må de bruge af pengene...???

Mvh Majbritt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2008

Honningblomst

Hej søde...
Tja, jeg mener jo som udgangspunkt at man som forældre skal passe på ikke at skabe et behov som ikke findes (endnu) og der tror jeg lommepenge hører ind under.
Altså når ikke de som sådan har ytret ønske om lommepenge og ejheller har behov for dem, så skal du da endelig vente.
Her begyndte min den store at få for et lille års tid siden...10 år gammel, men der oplevede Bertram på dengang knap 5 år, hvad det handlede om og derfor fik han så også. Dog lidt mindre end den store.
De har bare en pung hvor pengene ryger i og så sparer de til noget de ønsker sig...slik osv tror jeg slet ikke de kunne forestille sig at købe for dem.;)
Lige nu har Jeppe 2000kr(også fødselsdags penge) og Bertram har vidst efter køb af streetboard kun et par hundrede i pungen.
Knus Eva...som ja..:P er enig med dig i dine overvejelser og overbevisning omkring pligter og "løn" til børn.

Anmeld

8. august 2008

charlottekri

jeg synes også at lommepenge bør komme i sparegrisen eller pungen til at starte med og så når de når en alder hvor de kan komme f.eks ungdomsklub så kan de få lidt penge med... da jeg var lille gik jeg i ungdomsklub hvor man skulle betale for at lave forskellige ting (f.eks gaver til jul eller fødselsdage) og ellers måske en tyver til slik eller noget. men de lommepenge var også nogle jeg tjente ved at hjælpe til på gården hvor vi boede og det så jeg ikke noget forkert i. det huslige fik jeg ikke ekstra for, så man kunne jo betragte det som en slags arbejde.
(H)

Anmeld

8. august 2008

Monique

Nu er mine 2 tøser godt nok ikke så gamle endnu, men syntes helt klart også at de godt må vente til ja ungdomsklub eller noget i den retning..

Vi giver Josephine en 10 eller 20 engang imellem når hun skal hjem til farmor eller onkel så hun kan købe slik og så sker det da også at hun får en 50 - 100 kr til noget legetøj som hun selv kan vælge og selv kan købe når vi er oppe i byen, men det er meget sjældent da vi ikke syntes det skal blive en vane at hun altid skal have....

Anmeld

8. august 2008

Zuzet

Hejsa

Mine børn er 11, 7, 3½, 1½ og den sidste 2 mrd

Det er kun mine 3 store på 11, 7 og 3½ der vil få lomme penge nu. Jeg sætter dem ind på deres konto og så kan de selv hæve dem eller jeg kan overføre dem til mit dankort og så udbetale dem til dem. På den måde er der ingen penge der bliver væk mm.

Hvad giver i af beløb?

Jeg har tænk på at give ham på 11, 30 kr pr uge, ham på 7, 20 kr på uge og den lille på 3½ 10 kr pr uge (mest for at han ikke føler sig snydt)

Hvis de så skal i biffen mm. giver jeg self. det, så lommepengene er kun til snold og opsparing.

Hilsen

Lotte

Anmeld

8. august 2008

Honningblomst

Zuzet skriver:

Hejsa

Mine børn er 11, 7, 3½, 1½ og den sidste 2 mrd

Det er kun mine 3 store på 11, 7 og 3½ der vil få lomme penge nu. Jeg sætter dem ind på deres konto og så kan de selv hæve dem eller jeg kan overføre dem til mit dankort og så udbetale dem til dem. På den måde er der ingen penge der bliver væk mm.

Hvad giver i af beløb?

Jeg har tænk på at give ham på 11, 30 kr pr uge, ham på 7, 20 kr på uge og den lille på 3½ 10 kr pr uge (mest for at han ikke føler sig snydt)

Hvis de så skal i biffen mm. giver jeg self. det, så lommepengene er kun til snold og opsparing.

Hilsen

Lotte

Min den store på 11 år får 150kr, ham på 5½ år 100kr og den lille på 2 år får bare lidt i sparegrisen når det lige passer.:)
Så det er jo stort set det samme som du vil give..
Knus Eva..som ikke aner hvad andre børn får..

Anmeld

9. august 2008

charlottekri

nu er min datter ikke gammel nok til at få lommepenge endnu, men jeg fik 100 i ugen, men det var også for noget "arbejde", altså noget udover det huslige... jeg synes at det lyder meget fornuftig med de beløb i skriver!!
(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.