Erfaringer med baby og halv år gl. hund søges ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

410 visninger
2 svar
0 synes godt om
30. oktober 2010

titte

Står i det dilemma at min kærestes højeste ønske er at få hund. ( nærmest et krav da vi blev kærester at det skulle han have i fremtiden) Jeg er ikke hunde menneske, intet kendskab til hunde. Nu er han pænt "skruk" for at få hund. En jagt hund ( til stående jagt) noget med en ruhåret hønsehund eller visla. Andet kan ikke komme på tale.

Jeg syntes helt klart det er store hunde, knoglede med store klo poter, lange ranglede ben og ikke særlig hyggelige som voksne. Det så det ene problem derudover så er jeg nu gravid , har termin 6 marts og syntes bare ikke tiden er til hun nu. Mener ikke baby og ny hund hænger sammen. HVerken i tid, rengøring og egenrlig også penge.

VI må godt have hund hvor vi bor og lidt frimærke have foran og bagved huset, men den vil jo stadig skulle ind i huset. og selvom han siger at den selvfølgelig skal opdrages godt så tænker jeg at det jo stadig er en hvalp når baby kommer og vil tumle rundt mellem baby på gulvet og lign. og ja hundehår og lign på gulvet og baby hænger heller ikke sammen.

Jeg syntes klart det skal vente til vi bor i eget hus med ordentlig have til hundegård eller lign. ( som han også vil have til den ) og ingen babyer. Er jeg helt hen i hampen med det her????

HJÆLP....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2010

Sujan

Ny hund og baby går ikke sammen mener jeg... Det er simpelthen en kæmpe opgave at opdrage hund og så med en nyfødt.. Det ville jeg ikke kunne klare og jeg er hundemenneske...

En ung hund skal have rigtig meget opmærksomhed og er bange for det kan give for meget kaos i jeres hverdag når i også skal have en lille.. Siger ikke det ikke kan lade sig gøre, men er altså en stor opgave... Det er okay at få hvalp når man har børn eller have hund når man er gravid.. Der har man jo bygget en hverdag op med enten hunden eller barnet alt efter hvad der kommer først... Men ville foretrække en voksen hund når man får baby...

En hund af den race du nævnet kræver også meget motion og det tager altså tid... Og har man den tid når den nyfødte kommer??? Altså til en unghund..

Hvor der er vilje er der vej.. Men hvis du ikke er særlig interesseret i hunden synes jeg det er en dårlig ide...

Anmeld

30. oktober 2010

titte

Tak for svar  Super med dine tanker om det og fra nogen der kender til begge dele, hun dog baby.

Også de tanker jeg har om det. Han skal nok få sin hund om et par år men ikke med baby i huset. For selvom jeg ved at han har stor erfaring med jagt hunde og racerne så er han tilgengæld ny i forældre rollen og vi ved jo alle hvor meget arb der er den første tid .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.