er det ikke sent første jordemoder besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.474 visninger
15 svar
0 synes godt om
30. oktober 2010

betiinsen

hej piger.. lige et spørgsmål, er det ikke lidt sent at skulle til 1 jordemoder besøg i slutningen af uge 16? knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2010

Laulund87

Nej det var vist i uge 17 jeg var til første jordemoder besøg

Anmeld

30. oktober 2010

betiinsen

okay så er det nok meget normalt, synes bare det lød sent scannede de der også? for man burde da kunne se kønnet deromkring

Anmeld

30. oktober 2010

SaNiNa

Nej jeg skulle det da jeg var i uge 16, men kom det først da jeg var i uge 21

Anmeld

30. oktober 2010

blomst84

Jeg var først afsted i uge 23, pga sommerferie og en fejl fra lægen :-)

Anmeld

30. oktober 2010

betiinsen

åh hehe så er det jo næsten tidligt jeg skal afsted

Anmeld

30. oktober 2010

oo

jeg var også til første besøg i uge 16. de scanner ikke hos jordemoderen, men lytter som regel hjertelyd.

Anmeld

30. oktober 2010

bagger26

Jeg har også afsted i uge 16, men der sker ikke det vilde, tror mange har høje forventninger til det første jm-besøg og ender med at blive skuffet. Man snakker bare om graviditeten, hvordan man har det osv. Hun tjekkede urinen og måler blodtryk, og det er sådan set det. Man bliver ikke scannet, de mærker ikke på maven eller tjekker hjertelyd, når det er i uge 16 man er afsted, der skal man være tlidt længere henne før end de begynder på det. Scannet bliver man aldrig ved JM, det er kun til nf og md man bliver det..

Anmeld

30. oktober 2010

oo

bagger26 skriver:

Jeg har også afsted i uge 16, men der sker ikke det vilde, tror mange har høje forventninger til det første jm-besøg og ender med at blive skuffet. Man snakker bare om graviditeten, hvordan man har det osv. Hun tjekkede urinen og måler blodtryk, og det er sådan set det. Man bliver ikke scannet, de mærker ikke på maven eller tjekker hjertelyd, når det er i uge 16 man er afsted, der skal man være tlidt længere henne før end de begynder på det. Scannet bliver man aldrig ved JM, det er kun til nf og md man bliver det..

vil lige sige at det er meget forskelligt hvad de gør - i så fald. Jeg blev mærket på maven, fik målt symfysemål og lyttet hjertelyd ved første jordemoder besøg og så er besøget jo også hvad man selv gør det til - vi kom med en masse spørgsmål og det blev et langt og rigtig godt besøg for vores vedkommende

Anmeld

30. oktober 2010

bagger26

Tjuhl skriver:

vil lige sige at det er meget forskelligt hvad de gør - i så fald. Jeg blev mærket på maven, fik målt symfysemål og lyttet hjertelyd ved første jordemoder besøg og så er besøget jo også hvad man selv gør det til - vi kom med en masse spørgsmål og det blev et langt og rigtig godt besøg for vores vedkommende

Jamen jeg har også altid nydt at komme til Jm, og har altid være glad og tilfreds.. Men har bare hørt om rigtig mange der kommer ud og bliver skuffet, fordi de ikke har snakket fødsel, fået målt symf-mål, tjekket hjerte lyd osv. Ved det første tjek i uge 16, er der mange JM der ikke vil tjekke fx hjertelyd, fordi der er stort chance for, at de ikke kan finde den så tidlig. Selvfølgelig er der nogle jm der gør det alligevel, men syntes bare det er synd at forvente det, og så blive skuffet hvis JM ikke vil..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.