Svært at få mad i lille pigen !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

453 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. oktober 2010

2-Søde-Tøser

Det er en KAMP uden liiii at få mad i Anika !

Hun vil ikke spise morgenmad, frokost eller aftensmad... og hvis hun så endelig gør, så tar hun en bid eller 2 og siger så "anika ka ikk spise mere"

Jeg syntes efterhånden at jeg har prøvet mange ting.

Jeg har lavet grøn pasta og sagt at det er Shrek pasta (ham er hun vild med) pastasløjfer og sagt det prinsesse mad, jeg laver ansigter på makrel maderne, jeg lokker med gulerødder, agurker, kiks osv osv....

Jeg har snakket med lægen, men hun siger bare at det er en fase... men blir jo lidt bekymret når min lille pige (snart 3 år) kan gå stort set en hel dag uden at spise noget.

Så har i nogen gode råd ??

Knus Camilla

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2010

TbCp

Jeg har desværre ingen gode råd.... Liva har det også sådan i perioder...

Det er lidt frustrerende mens det står på, men vi forsøger at lade være med at snakke om det. Tilgengæld, når hun så spiser godt, så siger vi "nej hvor er det dejligt at se du kan spise SÅ meget mad".

Tror man skal lade være at fokusere på det.

Her hjælper det forøvrigt hvis hun får lov at være med til at lave maden... altså hun hælder vand i gryden, former kødboller osv osv. alt det hun kan være med til.

Anmeld

29. oktober 2010

Skouboe

TbCp skriver:

Jeg har desværre ingen gode råd.... Liva har det også sådan i perioder...

Det er lidt frustrerende mens det står på, men vi forsøger at lade være med at snakke om det. Tilgengæld, når hun så spiser godt, så siger vi "nej hvor er det dejligt at se du kan spise SÅ meget mad".

Tror man skal lade være at fokusere på det.

Her hjælper det forøvrigt hvis hun får lov at være med til at lave maden... altså hun hælder vand i gryden, former kødboller osv osv. alt det hun kan være med til.

.. sidder på bordet med en smørkniv og prikker i en kartoffel...  - det er Freja's favorit.

Jeg tror også det er vigtigt at fjerne fokus på maden, de fleste børn kan godt mærke når de er sultne.

Respektér at hun siger fra og lad være med at gøre et stort nummer ud af det. De fleste unger tager ikke skade af et par dage uden så meget mad. Selvfølgelig skal du gøre noget, hvis det bliver ved, men et par dage skader som regel ikke.

Anmeld

29. oktober 2010

LIZO

tror desværrer bare det er en periode.. en meget hård periode.

liam har ofte de perioder hvor han intet spiser. det er så lige meget om det er slik og is. han vil bare ikke ha noget..   jeg var os meget bekrymret da liam er noget mindre end andre på hans alder både i højden men os vægten er meget under det normale.  han er meget tynd.. han har dem ikke så tit mere.. og de perioder han har dem er ikke så lange længere. heldigvis.  jeg har lagt mærke til at det ofte er de perioder hvor han vokser en del. liam vokser meget i ryk..  sker så meget i hans krop når han vokser så er han bare ikke sulten.

det er ikke altid nemt at være mor

Anmeld

30. oktober 2010

KWL

Er helt enig med de kloger piger  

Fjern alt fokus på det at hun ikke spiser og lad hende se hvor meget i nyder jeres mad - lad hende være med og lad hende selv vælge hvad hun vil have på sin tallerken.

Anmeld

2. november 2010

LIZO

jeg har lige fået det nye vores børn blad.  der er en masse om børn spise vaner. og hjælp til at få maden mere spændene og gode råd til at få børn til at spise.  kan godt anbefales at købe..

Anmeld

2. november 2010

Lilac

xxx er præcis lige sådan - han havde en lang periode (et par måneder) hvor han nærmest ikke spiste noget... Han endte med at tabe sig så meget at hans kurven lavede et stort knæk (fra at ligge omkring den øveste kurve - til den nederste). Vi endte med at fjerne alt fokus og lade ham lege med maden som han ville - nu spiser han helt normalt... Hvad der har gjort det er svært at sige, men for mig var det en lettelse at tage det mere afslappet...

Håber du finder en køsning, og at Anika snart begynder at spise igen...

Knus herfra! 

Anmeld

2. november 2010

Lilac

FORRESTEN - Hvor ser hun skøn ud på billedet!!

Anmeld

2. november 2010

Ida.

Som forældre til et småtspisende barn er det eneste man skal gøre:

1 - handle ind til maden

2 - lave maden

3 - servere maden

derfra er det barnet selv, der skal styre slagets gang - ikke noget med at presse på, argumentere eller andet gøgl - fjern al fokus fra maden og snak om noget andet; hvad man har lavet i løbet af dagen, hvad der skal ske imorgen eller noget helt tredje...og så er det en god idé, at barnet ikke sidder for bordenden men ved siden af en af forældrene, så har de mere tendens til at kopiere den voksne, der spiser...

Så fjern fokus, servér maden og slap af hun skal nok spise, hvis hun er sulten...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.