Proteindrik til (små)børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.120 visninger
11 svar
0 synes godt om
29. oktober 2010

Nemesis

Kan det købes?? sådan nogle de gamle får på hospitalet og ved madordningen.

Og findes de UDEN fløde og mælkeprodukter??

Sara er småtspisende og egentlig på fedekur, men (som hendes bror) reagerer hendes mave på mælk/fløde. 

Indtil Jonas var 2 fik han laktosefri mælk og hudlægen har nu igen bedt os om at afholde ham fra mælk da han får børneeksem og gentagne anfald af nældefeber.

Sara har åbenbart noget af det samme. (indtil videre kun dårlig maven som Jonas også startede med)

Men back to the question... findes der proteindrikke uden mælkeprodukter i, kan man lave sådan nogle selv eller hvordan dælen feder jeg hende ellers op??

:-) Sisse 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2010

JulieE

Jeg ved du kan købe dem på apoteket, men de har en mælkefri udgave aner jeg ikke  Min niece er nemlig også på opfedning og de købte dem til hende der. Hun var dog ikke synderligt begejstret for dem, så jeg tror nok de har googlet sig frem til nogle opskrifter og laver dem selv. Noget med frugt, æggeblomme og fløde

Anmeld

29. oktober 2010

klmf

Til voksne kan man få noget der hedder Addera, der er saftbaseret - mon ikke du kan bruge det til din datter, måske i en lidt fortyndet udgave?? Det er så ikke decideret en proteindrik, det er en kaloriedrik, men det lyder da også til at det er kalorier din datter skal have?

Anmeld

29. oktober 2010

Nemesis

Til voksne kan man få noget der hedder Addera, der er saftbaseret - mon ikke du kan bruge det til din datter, måske i en lidt fortyndet udgave?? Det er så ikke decideret en proteindrik, det er en kaloriedrik, men det lyder da også til at det er kalorier din datter skal have?

ja det er nemlig..men googler man er der kun proteindrikke der kommer op.

Tak vil da fluks søge efter det andet :-)

Hvor kan det købes henne??

Sisse

Anmeld

29. oktober 2010

klmf

ladydan1 skriver:

ja det er nemlig..men googler man er der kun proteindrikke der kommer op.

Tak vil da fluks søge efter det andet :-)

Hvor kan det købes henne??

Sisse

Bum bum, jeg henter det jo bare ude i afdelingens køkken Men ved, at vi til vores lungepatienter giver dem en ernæringsrecept med og så får de det på apoteket (billigere)... Så jeg ville gå til lægen

Anmeld

29. oktober 2010

Nemesis

lotchen skriver:

Bum bum, jeg henter det jo bare ude i afdelingens køkken Men ved, at vi til vores lungepatienter giver dem en ernæringsrecept med og så får de det på apoteket (billigere)... Så jeg ville gå til lægen

Super! Så må det kunne fås på apoteket..men spørgsmålet er jo så om det kun er på recept. 

Må høre lægen ad.

1000 tak :-)

Anmeld

29. oktober 2010

propogberta

ladydan1 skriver:

Kan det købes?? sådan nogle de gamle får på hospitalet og ved madordningen.

Og findes de UDEN fløde og mælkeprodukter??

Sara er småtspisende og egentlig på fedekur, men (som hendes bror) reagerer hendes mave på mælk/fløde. 

Indtil Jonas var 2 fik han laktosefri mælk og hudlægen har nu igen bedt os om at afholde ham fra mælk da han får børneeksem og gentagne anfald af nældefeber.

Sara har åbenbart noget af det samme. (indtil videre kun dårlig maven som Jonas også startede med)

Men back to the question... findes der proteindrikke uden mælkeprodukter i, kan man lave sådan nogle selv eller hvordan dælen feder jeg hende ellers op??

Man kan købe nogle energitætte is her   www.ryaais.dk/energi.htm som man også kan bruge til børn (vi bruger dem til vores datter i en evig kamp for at holde vægten). Den med hindbær er en sorbetis så den burde være uden mælk og fløde. De levere til hele landet hvis man ikke lige bor i nærheden og selv kan hente

Anmeld

30. oktober 2010

klmf

ladydan1 skriver:

Super! Så må det kunne fås på apoteket..men spørgsmålet er jo så om det kun er på recept. 

Må høre lægen ad.

1000 tak :-)

Ville da foretrække at få det på recept! Så koster det ikke så meget - og måske man også kan få tilbage fra Danmark, hvis du er medlem af dem?

Pøj pøj med det

Anmeld

30. oktober 2010

Nemesis

propogberta skriver:

Man kan købe nogle energitætte is her   www.ryaais.dk/energi.htm som man også kan bruge til børn (vi bruger dem til vores datter i en evig kamp for at holde vægten). Den med hindbær er en sorbetis så den burde være uden mælk og fløde. De levere til hele landet hvis man ikke lige bor i nærheden og selv kan hente

kanon! ved du om fromagen eller trifilien er med mælk/fløde?? for sorbet er hun lige lille nok til at spise som en fast del af føden.

Anmeld

30. oktober 2010

Nemesis

lotchen skriver:

Ville da foretrække at få det på recept! Så koster det ikke så meget - og måske man også kan få tilbage fra Danmark, hvis du er medlem af dem?

Pøj pøj med det

ja det reducerer prisen og ingen grund til at betale mere end højst nødvendigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.