skippe dåben??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

384 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. oktober 2010

3xM

Milas er navngivet, da jeg skulle have haft pas til ham, er det forkert at undlade dåben så ?

Marcus er døbt, må man gøre den forskel

overvejer så derimod at gemme de penge til en tur i disneyland med drengende til sommer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2010

Silas&Mille

I mit hoved betyder det ikke noget om barnet er døbt eller 'bare' navngivet. Det er vel bare et spørgsmål om de skal konfirmeres senere, for så skal man jo være døbt, eller er det bare mig der tænker sådan . Men det er på den anden side aldrig for sent at døbt.

Mine børn skal dog døbes, men det er mere pga af gammel tradition i min familie.

Synes det lyder som en god ide at tage en tur i Disney land med ungerne. Så er de den oplevelse rigere

Anmeld

29. oktober 2010

3xM

det er også det jeg tænker at jeg kommer til at bryde en tradtion,både m fam. som selvf. forventer en dåb men også i forhold til den forskel man måske gør på sine børn ?

hmmm....den er lidt svær

Anmeld

29. oktober 2010

Dinna88

3xM skriver:

Milas er navngivet, da jeg skulle have haft pas til ham, er det forkert at undlade dåben så ?

Marcus er døbt, må man gøre den forskel

overvejer så derimod at gemme de penge til en tur i disneyland med drengende til sommer...

Jeg synes da ikke der er noget galt i det, hvis ikke det betyder noget for dig

Ingen af mine børn skal døbes.

Anmeld

29. oktober 2010

3xM

Dinna88 skriver:

Jeg synes da ikke der er noget galt i det, hvis ikke det betyder noget for dig

Ingen af mine børn skal døbes.

en smule betyder det , ellers tror jeg ikke jeg havde tænkt videre over det.

men er meget itvivl om man må gøre den forskel på sine børn, og jeg har skam også dåbs kjolen hængende ( min gl.konfimations kjole)

hmm tror jeg ville have det for skidt med ikke at holde den, egentlig kan jeg selv høre

Anmeld

29. oktober 2010

klmf

Hvis jeg havde døbt den første, så ville jeg også døbe den næste.

Det behøver jo ikke være noget stort gilde....

Anmeld

29. oktober 2010

Stumpen

lotchen skriver:

Hvis jeg havde døbt den første, så ville jeg også døbe den næste.

Det behøver jo ikke være noget stort gilde....

Enig...

Anmeld

29. oktober 2010

BabyMus

Jeg synes han skal døbes. (:

Både fordi så er der ikke gjort forskel, men også fordi det jo er en god tradition i kirken og med familien bagefter osv.

Hvis ikke han var blevet navngivet fordi han skulle have et pas, var han så ikke blevet døbt måske?! (:

Og så ville jeg vente med turen til Disneyland til om 2-3 år i stedet, for så får han mere ud af det. Plus så er der også lidt mere tid til at spare op. (;

Det var bare lige min tanke. (:

Anmeld

29. oktober 2010

LinLin

David er døbt og adam er blevet navngivet or et par uger siden fordi hans far og jeg tog hinandens navne - så gjorde vi lige det samtidig men han skal døbes senere! vi tænkte bare at så kunne det vente til det blev lidt bedre vejr (= varmere, mere solrigt )  - de skal jo have et navn inden de er 6 mdr, dvs inden 9. marts for hans vedkommende...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.