Gode råd mod forstoppelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.052 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. oktober 2010

Assi

Min dreng på 2 1/2 uge har lidt forstoppelse.

Han både ammes og får flaske. Vi giver ham allomin. Før både den blå og den syrnet. Nu prøver vi kun at give syrnet.

Nogle gode råd mod hans forstoppelse? - udover at massere på maven, cykelbevægelser og varmt bad.

Vi har ikke brugt laktose endnu-vil jo gerne ungå det hvis vi kan. I går kom han af med afførringen, men det var en lang proces. og det gjorde ondt på ham, kunne man se.

Er der nogle af jer der har gode råd til at gøre det nemmere for ham?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2010

rebbesen

vores søn på nu 2½ har også altid lidt af hård mave, da han var helt lille anbefalede vores sundhedsplejerske Movicol (et pulver til at opløse i feks juice eller lign.) det skulle ikke være noget han blev afhængig af ligesom lactolose og det virker, er også senere blevet anbefalet det af lægen.  I øjeblikket hvor det er slemt med maven får han ½ brev om ugen i et glas juice.

håber i finder en løsning, der er ikke noget værre end at se de små pus have ondt

Anmeld

29. oktober 2010

Maja88

afkogt vand med rørsukker... det sætter skub i maven ved de små

Anmeld

29. oktober 2010

Assi

rebbesen skriver:

vores søn på nu 2½ har også altid lidt af hård mave, da han var helt lille anbefalede vores sundhedsplejerske Movicol (et pulver til at opløse i feks juice eller lign.) det skulle ikke være noget han blev afhængig af ligesom lactolose og det virker, er også senere blevet anbefalet det af lægen.  I øjeblikket hvor det er slemt med maven får han ½ brev om ugen i et glas juice.

håber i finder en løsning, der er ikke noget værre end at se de små pus have ondt

Tak for tippet Ja det er nemlig så hårdt at se dem ha ondt Brugte I det også da han var helt lille? Kan man bare købe det i håndkøb? og ved du om det må opløses i mme?

Hele 3 spg på en gang!

Anmeld

29. oktober 2010

Assi

Maja88 skriver:

afkogt vand med rørsukker... det sætter skub i maven ved de små

Jeg havde faktisk tænkt på det med sukkervand - men vidste ikke at det faktisk kunnes sætte skub i tingene. Er der en bestemt blanding? Jeg tænker på forholdet mellem sukker og vand...

Anmeld

29. oktober 2010

Maja88

Assi skriver:

Jeg havde faktisk tænkt på det med sukkervand - men vidste ikke at det faktisk kunnes sætte skub i tingene. Er der en bestemt blanding? Jeg tænker på forholdet mellem sukker og vand...

nej er ikke sikker.. men mener til en dl afkogt vand går der 1 spsk rørsukker....

Anmeld

29. oktober 2010

Maja88

men det er vigtigt det er afkogt vand og rørsukker

Anmeld

29. oktober 2010

michella88

Assi skriver:

Min dreng på 2 1/2 uge har lidt forstoppelse.

Han både ammes og får flaske. Vi giver ham allomin. Før både den blå og den syrnet. Nu prøver vi kun at give syrnet.

Nogle gode råd mod hans forstoppelse? - udover at massere på maven, cykelbevægelser og varmt bad.

Vi har ikke brugt laktose endnu-vil jo gerne ungå det hvis vi kan. I går kom han af med afførringen, men det var en lang proces. og det gjorde ondt på ham, kunne man se.

Er der nogle af jer der har gode råd til at gøre det nemmere for ham?

zone terapi er guld til det. Du kan selv udøve det, det er rigtig nemt, tror du kan søge om det på nettet hvordan man gør, ellers skal jeg nok aflægge forklaring

Vi gav selv lillepigen dengang, og vi kom til at gøre det en tand for meget, så i stedet for forstoppelse, kom hun af med det hun skulle op til 4 gange om dagen Det var så lige i overkanten hehe..

Anmeld

29. oktober 2010

Assi

michella88 skriver:

zone terapi er guld til det. Du kan selv udøve det, det er rigtig nemt, tror du kan søge om det på nettet hvordan man gør, ellers skal jeg nok aflægge forklaring

Vi gav selv lillepigen dengang, og vi kom til at gøre det en tand for meget, så i stedet for forstoppelse, kom hun af med det hun skulle op til 4 gange om dagen Det var så lige i overkanten hehe..

du må meget gerne forklare det her - hvis det er muligt

Anmeld

29. oktober 2010

Kamulla

sveske juice...  

eidit.. kan læse den movikol er af pulverform.. den kender jeg ikke men sveskejuice sætter gang i maven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.