Betragter du dig selv som overfladisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

613 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. oktober 2010

FrkT

Ja, jeg kunne godt tænke mig at høre om du betragter dig selv som overfladisk? Hvorfor? Hvorfor ikke? Og hvad er overfladisk for dig?

Personligt betragter jeg ikke mig selv som værende overfladisk. Men jeg har da førhen, da jeg var yngre, truffet en del overfladiske "valg" - fx faldet for fyre udelukkende for deres udseende, indtil jeg så har indset at de, oftest, har været nogle rigtige røvhuller. Og jeg er bestemt ikke stolt over at have været sådan. For jeg har altid HADET selv at blive enten valgt fra eller til, udelukkende pga. mit udseende.

Men heldigvis er jeg ikke sådan længere. Jeg ville aldrig bede Jens om at lave om på hans udseende, for jeg elsker ham som han er.

Og for mig er det også meget overfladisk, når man vælger sine veninder ud fra deres udseende, stil eller sociale status. Og sådan har jeg heldigvis aldrig gjort, men kender derimod en del piger som har gjort det, og også som stadig er sådan. Hvilket jeg egentlig finder lidt sørgeligt. For mig er det vigtige ved en veninde at jeg kan stole på hende, at vi snakker godt sammen, at vi kan grine og græde sammen, og at vi har nogle fælles interesser (ikke at vi behøver kunne lide alt det samme, men vi skal ikke være VIDT forskellige). Og så er jeg egentlig ligeglad med om det er en person der bor i en luksuslejlighed, et værelse, et almindeligt hus eller hvor søren hun bor.

DERFOR betragter jeg ikke mig selv som værende overfladisk.... men hvad med jer?

Og tråden er ikke ment som en tråd vi skal rakke hinanden ned i, jeg vil egentlig bare gerne vide hvad I betragter som overfladisk, og om I mener at I selv er det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2010

Lone Jakobsen

jeg tror at man som helt ung ofte træffer sine valg ud fra de "overfladiske værdier" netop vælger sine veninder ud fra udseende, vælger sine kærester ud fra deres frisure osv.

tiden lærer os at man skal værdsætte folk for andet end bare det øverste lag, og når forelskelse bliver til kærlighed, indser man at den grimme mand med de tykke briller...kan være lige netop den mand der får ens hjerte til at danse.

så ja, jeg tror at alle har truffet valg der kan virke overfladiske... men man modnes, og lærer at træffe valg med hjertet og fornuften.

men for at svare simpelt på dit spørgsmål: nej jeg er ikke en overfladisk person.

Anmeld

29. oktober 2010

FrkT

nutche skriver:

jeg tror at man som helt ung ofte træffer sine valg ud fra de "overfladiske værdier" netop vælger sine veninder ud fra udseende, vælger sine kærester ud fra deres frisure osv.

tiden lærer os at man skal værdsætte folk for andet end bare det øverste lag, og når forelskelse bliver til kærlighed, indser man at den grimme mand med de tykke briller...kan være lige netop den mand der får ens hjerte til at danse.

så ja, jeg tror at alle har truffet valg der kan virke overfladiske... men man modnes, og lærer at træffe valg med hjertet og fornuften.

men for at svare simpelt på dit spørgsmål: nej jeg er ikke en overfladisk person.

Jeg tror at du som hovedregel har ret.... men jeg kender også personer der er 5-10 år ældre end mig fx (jeg er 24), som STADIG er meget overfladiske.... mon ikke de bare ER sådan så, som personer?

Anmeld

29. oktober 2010

Lone Jakobsen

FrkT skriver:

Jeg tror at du som hovedregel har ret.... men jeg kender også personer der er 5-10 år ældre end mig fx (jeg er 24), som STADIG er meget overfladiske.... mon ikke de bare ER sådan så, som personer?

jeg tror at de kan virke sådan.... men hvad nu hvis man spørger ind til deres valg? for bare fordi man ikke umiddelbart forstå det, så kan de jo have en dybere mening med at gøre som de gør.

Anmeld

29. oktober 2010

FrkT

nutche skriver:

jeg tror at de kan virke sådan.... men hvad nu hvis man spørger ind til deres valg? for bare fordi man ikke umiddelbart forstå det, så kan de jo have en dybere mening med at gøre som de gør.

Det er rigtigt nok.... har ikke spurgt alle jeg kender. Men har da haft snakket med nogle stykker om det, og de siger at de vælger på den måde for ikke at sænke deres egen sociale status. Og så ER det, i mine øjne, at være overfladisk.

Anmeld

29. oktober 2010

Lone Jakobsen

FrkT skriver:

Det er rigtigt nok.... har ikke spurgt alle jeg kender. Men har da haft snakket med nogle stykker om det, og de siger at de vælger på den måde for ikke at sænke deres egen sociale status. Og så ER det, i mine øjne, at være overfladisk.

ja okay... social status har jeg ikke meget til overs for.

men igen deltager jeg også i nogle ting her i byen bare for at vise mit ansigt.... måske det også kan kaldes overfladisk.... det er jo et begreb man ikke helt kan gardere sig imod... for hvad synes du/jeg/ de andre er overfladisk.

den er svær.... så måske godt at den bliver taget op til debat

Anmeld

29. oktober 2010

FrkT

nutche skriver:

ja okay... social status har jeg ikke meget til overs for.

men igen deltager jeg også i nogle ting her i byen bare for at vise mit ansigt.... måske det også kan kaldes overfladisk.... det er jo et begreb man ikke helt kan gardere sig imod... for hvad synes du/jeg/ de andre er overfladisk.

den er svær.... så måske godt at den bliver taget op til debat

Det var også det jeg tænkte.... at vi netop er så forskellige, og har forskellige grænser for hvad der er overfladisk og hvad der ikke er. Så selvom jeg ikke betragter mig selv som overfladisk, så kan en anden person måske godt betragte mig som overfladisk, også uden jeg egentlig ved det. Ligeledes kan der jo godt være personer som jeg betragter som overfladiske, men som ikke betragter sig selv som overfladiske. Osv..... men det er bestemt ikke et stempel jeg har lyst til at have på mig, så derfor er jeg interesseret i at høre folks mening om emnet, så jeg kan analysere om andre evt. finder mig overfladisk. 

Anmeld

29. oktober 2010

wamse

Hmmm tænke tænke.............. nej jeg ser ikke mig selv som overfladisk, men tror godt andre kan, fx min mor. Fx synes jeg at det er vigtigt at mine børn går i gode sko, som også koster lidt mere, og det synes min er noget snobberi Jeg vælger også mine venner med omhu, for der er bare nogle mennesker, som jeg ikke synes jeg vil bruge ret tid på.

Jeg tror, at hvis man opfatter andre som overfladiske, så er det bare fordi man ikke lige umiddelbart forstår deres bevæggrunde

Anmeld

29. oktober 2010

FrkT

wamse skriver:

Hmmm tænke tænke.............. nej jeg ser ikke mig selv som overfladisk, men tror godt andre kan, fx min mor. Fx synes jeg at det er vigtigt at mine børn går i gode sko, som også koster lidt mere, og det synes min er noget snobberi Jeg vælger også mine venner med omhu, for der er bare nogle mennesker, som jeg ikke synes jeg vil bruge ret tid på.

Jeg tror, at hvis man opfatter andre som overfladiske, så er det bare fordi man ikke lige umiddelbart forstår deres bevæggrunde

Ja måske....

Men der er jo også forskel. Fx, er grunden til du køber de dyrere sko at du mener kvaliteten er bedre? Eller er det kun fordi det er "mærketøj" - eller sko? For hvis det er pga. kvaliteten synes jeg jo ikke det er snobbet. Og jeg kan ikke rigtig udtale mig om børnetøj og kvaliteten deraf, da jeg jo ikke har skulle købe det endnu.

Det med vennerne..... hvad for nogle mennesker, for eksempel, vil du ikke bruge tid på?

Tror bare vi generelt er mere forskellige på det punkt end vi lige går rundt og tror...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.