Flotte gårdnavne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26.572 visninger
12 svar
4 synes godt om
29. oktober 2010

Dictes mor

Vi har købt vores drømmegård, og skal nu finde på et godt navn til den, da den såvidt vi kan finde ud af ikke har et navn. Jeg kan godt lide Breidablik fra den nordiske mytologi. Men har I nogle gode gårdnavne, kom med dem, så jeg kan få lidt inspiration.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2010

Tina&Laura

Der hvor min mormor boede hed det 'Lillevang', synes det klinger okay, men nu kommer det jo an på hvordan gården ser ud, ligger osv ..synes jeg!:-)
Min fars gård hedder højgården, sikkert fordi han har en  gravhøj i baghaven :-) 

Anmeld

29. oktober 2010

Fru.Mäes <3

Dictes mor skriver:

Vi har købt vores drømmegård, og skal nu finde på et godt navn til den, da den såvidt vi kan finde ud af ikke har et navn. Jeg kan godt lide Breidablik fra den nordiske mytologi. Men har I nogle gode gårdnavne, kom med dem, så jeg kan få lidt inspiration.

Helt klart HEDEGAARDEN

Mit efternavn er fra min farfar´s fødegård - måtte bare lige skrive det

Men synes faktisk Breidablik lyder fedt

Anmeld

29. oktober 2010

FrkT

Har ikke lige nogle forslag til navne, men kan godt lide det I har fundet på. Den eneste gård jeg sådan rigtig har haft kendskab til, med navn altså, var min mormors og morfars gård (hvor min morfar havde boet hele sit liv og også døde på), og den hed Brøndum Østergård.

Men er bare lige nysgerrig, hvilken af de to gårde, som du præsenterede os for, har I valgt?

Anmeld

29. oktober 2010

Maise

Ydragsilgaard

Anmeld

29. oktober 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Dictes mor skriver:

Tillykke med gården, det lyder super skønt!

Breidablik minder mig mest om den børnehave der ligger for enden af Ellekonedalen, hi hi....

Anmeld

29. oktober 2010

lhn89

Mine forældres gård hedder "Elmegaarden" pga. de mange elmetræer, og da jeg engang havde et legehus hed det "Birkely" pga. de omkringliggende birketræer (:

Anmeld

29. oktober 2010

Dictes mor

FrkT skriver:

Har ikke lige nogle forslag til navne, men kan godt lide det I har fundet på. Den eneste gård jeg sådan rigtig har haft kendskab til, med navn altså, var min mormors og morfars gård (hvor min morfar havde boet hele sit liv og også døde på), og den hed Brøndum Østergård.

Men er bare lige nysgerrig, hvilken af de to gårde, som du præsenterede os for, har I valgt?

Vi har købt den gule. Det er lidt vildt

Anmeld

29. oktober 2010

Dictes mor

Tina&Daniel skriver:

Der hvor min mormor boede hed det 'Lillevang', synes det klinger okay, men nu kommer det jo an på hvordan gården ser ud, ligger osv ..synes jeg!:-)
Min fars gård hedder højgården, sikkert fordi han har en  gravhøj i baghaven :-) 

Lillevang, det er helt vildt sødt! Det kunne godt blive taget i betragtning.

Anmeld

29. oktober 2010

FrkT

Dictes mor skriver:

Vi har købt den gule. Det er lidt vildt

Det kan jeg godt forstå.

Og godt valg synes jeg, det var en rigtig flot gård..... og den der var pænest som den var af de to 

Hvad med Solvang så? Nu den er gul..... Eller Solgården....?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.