Flytte DP for 3. gang, hvordan gør vi det bedst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

401 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. oktober 2010

Henri84

Åhh jeg har helt ondt i maven bare ved tanken om det
Men da vi har fundet et hus flytter vi igen, og det bliver nødvendigt med endnu et dp skift Først skiftede han pga. flytning, så skiftede han da hans dp blev fyret, og nu skal han altså flyttes igen
Vi håber på en plads fra 1/12 hvor vi har huset fra og begynder at flytte tingene. Men hvordan gør vi det bedst med indkøring osv nu han er så gammel og bevidst? (2 år + 2 mdr)
Hvor meget har dp brug for at vide om hans diagnoser og 'historie' (alt eller bare det 'grove'?) Og hvordan forbereder vi hende mon bedst så hun ikke er utryg ved at passe ham? (Det har de 2 sidste nemlig givet udtryg for de var/er)..
Hilsen Henriette -som føler sig som en elendig mor fordi hendes søn skal have endnu et skift

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

running girl

Jeg skal sige at jeg selv er dagplejer og har været det i 14 år. Så lidt erfaring har jeg da. Jeg vil forslå dig at tage på besøg sammen med din søn 1 times tid et par dage i træk og alt efter hvor utryk eller hvad din søns behov er skulle den være hjemme. Selvfølgelig skal du fortælle om din søns diagnose, det er utroligt vigtigt for kvaliteten at hans pasning og sikkerhed.

Linda

Anmeld

28. oktober 2010

Henri84

vilværegravidnu skriver:

Jeg skal sige at jeg selv er dagplejer og har været det i 14 år. Så lidt erfaring har jeg da. Jeg vil forslå dig at tage på besøg sammen med din søn 1 times tid et par dage i træk og alt efter hvor utryk eller hvad din søns behov er skulle den være hjemme. Selvfølgelig skal du fortælle om din søns diagnose, det er utroligt vigtigt for kvaliteten at hans pasning og sikkerhed.

Linda

Tak for svar
Selvfølgelig skal hun vide noget hans om diagnoser, men tænker sådan lidt om hun kun skal vide det som umiddelbart har betydning i forhold til pasning (altså i grove træk), eller skal vi fortælle alt?
Ikke fordi jeg har noget imod at fortælle alt, der er bare så meget

Anmeld

28. oktober 2010

3xM

¨åhhhh det er aldrig sjovt

Marcus har flyttet bh 3 gange og jeg tror at det, at jeg virkede upåvirket har hjulpet ham meget han har aldrig vidst hvor meget hjertet græd.

Anmeld

28. oktober 2010

Henri84

mariaogmarcus skriver:

¨åhhhh det er aldrig sjovt

Marcus har flyttet bh 3 gange og jeg tror at det, at jeg virkede upåvirket har hjulpet ham meget han har aldrig vidst hvor meget hjertet græd.

Jeg hader det også bare
Har han bare taget det i stiv arm?
Åhh E er så tilbageholdende med nye mennesker tit. Han er bange for de skal gøre ham ondt efter alle hans indlæggelser og prøver

Anmeld

28. oktober 2010

3xM

Henri84 skriver:

Jeg hader det også bare
Har han bare taget det i stiv arm?
Åhh E er så tilbageholdende med nye mennesker tit. Han er bange for de skal gøre ham ondt efter alle hans indlæggelser og prøver

århh

ja Marcus er på det område virkelig sej,han er en gut jeg beundre for han er godtnok budt meget. Men glad social og yderst vellidt af både lærer,pædagoger mv. så jeg tror virkelig man bare skal være naturlig ialt...

Anmeld

28. oktober 2010

Henri84

mariaogmarcus skriver:

århh

ja Marcus er på det område virkelig sej,han er en gut jeg beundre for han er godtnok budt meget. Men glad social og yderst vellidt af både lærer,pædagoger mv. så jeg tror virkelig man bare skal være naturlig ialt...

Håber Elias overrasker og gør ham kunsten efter så

Anmeld

28. oktober 2010

Henri84

Jeg kom lige til at tænke på om der er nogen der ved hvordan reglerne er i forhold til overflytning?
Han går i dagpleje i samme kommune nu, kunne umiddelbart læse mig frem til at der så ikke er noget der hedder pasningsgaranti??
Hvis ikke vil han skulle sidde bag på en cykel 12 km hver vej dagligt uden jeg vil have mulighed for at hente ham hvis han bliver skidt, og det er egentlig ikke så fed en tanke

Anmeld

28. november 2010

running girl

Nu ved jeg ikke hvilken kommune du bor i , men i min kommune er der ingen problemer. Det er i hvertfald ikke hensigtsmæssigt at du skal cykle 12 km med din søn til og fra DP. Jeg syntes at du skal ringe til dagplejekontoret og fortælle om dit problem..............eller retter sagt din søns problem med at skulle fragtes på cykel så langt hver vej.

Jeg har skrevet tidligere til dig om dun søns diagnose om hvor vidt du skal fortælle din DP det hele eller ej. Der kan jeg kun sige at det er en rigtig god investering at gøre det. Som dagplejer er der meget man bedre forstår hvis man kender hele sandheden.

God Jul

Linda

Anmeld

28. november 2010

Henri84

vilværegravidnu skriver:

Nu ved jeg ikke hvilken kommune du bor i , men i min kommune er der ingen problemer. Det er i hvertfald ikke hensigtsmæssigt at du skal cykle 12 km med din søn til og fra DP. Jeg syntes at du skal ringe til dagplejekontoret og fortælle om dit problem..............eller retter sagt din søns problem med at skulle fragtes på cykel så langt hver vej.

Jeg har skrevet tidligere til dig om dun søns diagnose om hvor vidt du skal fortælle din DP det hele eller ej. Der kan jeg kun sige at det er en rigtig god investering at gøre det. Som dagplejer er der meget man bedre forstår hvis man kender hele sandheden.

God Jul

Linda

Et gammelt indlæg du her har funet frem
Tak for dit svar. Elias har fået en ny dagplejer, og starter op på onsdag. Vi er spændte, men hun virker sød og erfaren, så det hele skal nok gå! Elias' mormor (min mor) er desværre død i mellemtiden + vi står foran en flytning også nu her, så der sker godt nok meget for den lille trold lige pt Men er sikker på det hele nok skal gå...
Der er desværre kommet mere til -helbredsmæssigt for ham, og vi ved pt ikke om han kan fortsætte med at være i pasning, eller skal isoleres hjemme en overgang, så vi vælger at han starter op og er der halv tid indtil vi har en afklaring når vi har snakket med en overlæge på et andet sygehus...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.