baby på 5mdr, hvad skal de kunne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.556 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. oktober 2010

K&N

nogle gange er jeg bange for om min søn på snart 5 mdr er bagud  han kan "kun" trille om på siden og møfle sig rundt i kravlegården... han smiler, griner og pludre i vildskab... når han sidder hos mig kan han sidde fint med hovedet og elsker at se den store verden og grine af sin storebror... men jeg er virkelig i tvivl om hvad han burde at kunne... er det nogen af jer der ved, hvad der er normalt for et barn på 5 mdr?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

Jetjen

Min pige var også over fem måneder før hun lærte at trille hele vejen rundt. Tror ikke du skal være bekymret børn udvikler sig i forskelligt tempo...

Anmeld

28. oktober 2010

K&N

du har nok ret, bliver bare så bange for om han er "med"... har nemlig ikke brugt gulvet så meget til legeplads, da det er utroligt fodkoldt her inde 

Anmeld

28. oktober 2010

Jetjen

Kan godt forstå dig og havde det selv på samme mådem da min mus var 5 måneder. Lige pkudselig kunne hun rulle og sidde op og var alle andre steder end der hvor hun var blevet placeret:-). Det kommer også for din dreng. Siger de kloge i øvrigt ikke også at drenge er lidt langsommere til at lære ting som små?

Anmeld

28. oktober 2010

NatasjaL

Vores søn er 4½ måned, og kan ikke trille helt rundt endnu, han kan ikke rigtigt få hovedet med :b Men kan hader også at ligge på maven, så det jo heller ikke nemt at lærer :-)

Anmeld

28. oktober 2010

NatasjaL

Jetjen skriver:

Kan godt forstå dig og havde det selv på samme mådem da min mus var 5 måneder. Lige pkudselig kunne hun rulle og sidde op og var alle andre steder end der hvor hun var blevet placeret:-). Det kommer også for din dreng. Siger de kloge i øvrigt ikke også at drenge er lidt langsommere til at lære ting som små?

Jo, lige præcis, nogle ting kan de være op til 3 måneder bagud med, det sagde vores SP også, vores datter kunne jo alt inden for kort tid, det skulle vi ikke regne med han lærte lige så hurtigt :-) Alting til sin tid, man kan jo heller ikke tvinge de små pus til noget.

Anmeld

28. oktober 2010

Jetjen

NatasjaL skriver:

Jo, lige præcis, nogle ting kan de være op til 3 måneder bagud med, det sagde vores SP også, vores datter kunne jo alt inden for kort tid, det skulle vi ikke regne med han lærte lige så hurtigt :-) Alting til sin tid, man kan jo heller ikke tvinge de små pus til noget.

Nu er hun min første, men kan godt forestille mig det er svært ikke at sammenligne med de(n)hvis man har flere børn. 3 mdr. lyder så godt nok helt vildt. det er jo meget i den alder..

Anmeld

28. oktober 2010

NatasjaL

Jetjen skriver:

Nu er hun min første, men kan godt forestille mig det er svært ikke at sammenligne med de(n)hvis man har flere børn. 3 mdr. lyder så godt nok helt vildt. det er jo meget i den alder..

Det er det da ikke, victoria kunne kravle da hun var 9 måneder, nogle lærer det aldrig? Hun kunne gå da hun var 11 måneder, nogle kan først når de er 1 ½ år? Victoria fik først tænder da hun var 14 måneder, nogle får når de er 3-4 måneder?

Intet er "normalt" hvad angår børn.

Anmeld

28. oktober 2010

Jetjen

NatasjaL skriver:

Det er det da ikke, victoria kunne kravle da hun var 9 måneder, nogle lærer det aldrig? Hun kunne gå da hun var 11 måneder, nogle kan først når de er 1 ½ år? Victoria fik først tænder da hun var 14 måneder, nogle får når de er 3-4 måneder?

Intet er "normalt" hvad angår børn.

Næh det har du selvfølgelig ret i.

Anmeld

29. oktober 2010

K&N

Mange tak for svar  jeg kan ikke rigtig samligne, da min store søn var syg og kastede op hele tiden så han var jo meget svag... men synes det er rart at vide at der er stor forskel på de små pus, så jeg vil prøve ikke at være så nervøs, selvom det bliver svært 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.