Nytårs-dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det ok at holde nytårsaften sammen med andre?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

842 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi har holdt nytårsaften sammen med et vennepar de sidste 7-8 år. En del af årene har der også været andre af vores venner/søskende med. Min veninde har flere gange sagt, at det jo ikke er en fast aftale, og at vi begge er frie til at vælge noget andet.

Sagen er den, at vi har fået en invitation til en nytårsmiddag/-fest med tre andre vennepar, som vi rigtig godt kunne tænke os at tage med til. Invitationen fik vi, inden vi havde snakket med det "faste nytårsvennepar" om, om vi skulle holde sammen i år.

Min mand har stort set sagt ja, fordi han rigtig gerne vil - og det vil jeg faktisk også gerne. Herregud, vi kan jo altid holde nytår sammen igen næste år.

Jeg har fortalt det til min veninde, og hun er blevet noget så skuffet og mobset.

Ved ikke, om vi har truffet det forkerte valg, og det skader vores venskab?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

M.O.A.R.

Hvis veninden selv har sagt det ikke er en fast aftale, så synes jeg da ikke i har gjort noget forkert der!

At veninden så bliver mobset er nu hendes problem, hun skal nok blive go' igen

Anmeld

28. oktober 2010

Jetjen

Hendes reaktion bunder jo nok i, at de så ikke har noget at lave. Kunne de ikke komme med til den anden fest?

Anmeld

28. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Kunne I måske invitere dem med?

Anmeld

29. oktober 2010

JustAnotherName

Jeg stemte blankt, da jeg var meget blandet imellem de to muligheder..

I skal da SELVFØLGELIG have mulighed for, og lov til, at vælge helt frit, hvad I vil ....uden det bør få konsekvenser!

Samtidig viser din venindes skuffelse jo også, at hun er ked af at blive fravalgt, og at hun jo nok havde håbet på, at I (ligesom I plejer - selvom det ikke er tvunget) ville vælge at holde nytår, ligesom I plejer - sammen med dem.

Så jeg kan sagtens se det, og forstå det, fra begges side.
I må bare få Jer en god snak, så hun forstår, at det ikke er fordi at du ikke sætter pris på de nytårsaftener, som I har holdt sammen. Og at det ikke betyder at "det var det"....
Endnu bedre, hvis I stadig kunne være sammen, måske - bare det nye sted?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.