negativ test - men kan jeg være gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.656 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. oktober 2010

bekymrede mig

Hej.

Jeg er på min 46. dag i min cyklus, min cyklus er reglmæssig og er på 33 dage, så jeg er jo klart gået over tiden.

Jeg var ved lægen i går og hun tog en blodprøve,  men jeg har i dag fået at vide at den blodprøve er negativ for graviditet...

Men kan jeg alligevel være gravid?

Jeg føler mig gravid (uden at jeg selvfølgelig ved det da jeg aldrig har været gravid før)

Har nogen her prøvet at få en negativ test og alligevel være gravid?

Hjælp mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

Malthes mor

Man kan jo godt ønske sig så meget gravid, at cyklusen kan spille dig et pus. Men hvis der er taget en blodprøve, så burde den være ret sikker.

Anmeld

28. oktober 2010

Rockertand

bekymrede mig skriver:

Hej.

Jeg er på min 46. dag i min cyklus, min cyklus er reglmæssig og er på 33 dage, så jeg er jo klart gået over tiden.

Jeg var ved lægen i går og hun tog en blodprøve,  men jeg har i dag fået at vide at den blodprøve er negativ for graviditet...

Men kan jeg alligevel være gravid?

Jeg føler mig gravid (uden at jeg selvfølgelig ved det da jeg aldrig har været gravid før)

Har nogen her prøvet at få en negativ test og alligevel være gravid?

Hjælp mig

Hvis du har fået taget en blodprøve, der viser negativ, så er du IKKE gravid i det øjeblik, prøven er taget. Man kan jo så sidenhen få ægløsning, der giver udslag i en graviditet, men blodprøver er 100% sikre.

Ophør med p-piller giver meget ofte ét eller flere graviditetssymptomer, som jo er genialt, når man ønsker sig graviditet, og ikke har andet at lave end at tolke på symptomer.

Anmeld

29. oktober 2010

bekymrede mig

jeg har aldrig været på p-piller.

forstår så bare ikke hvad der sker med min krop... det er da ikke normalt at gå 14 dage over tiden

Anmeld

29. oktober 2010

Maja!

altså ikke for at sætte dine forhåbninger op, men jeg fik i sidste uge svar på at min blodprøve var negativ, men i dag tester jeg bragende positiv på 4 gteste....

men jeg var self heller ikke gået så mange dage over tid som dig...

Anmeld

29. oktober 2010

aarhusmor

Hvis BP er negativ er du jo som hovedregel ikke gravid. Men kroppen er forunderlig og hcg kan jo dannes ekstremt langsomt. Det er dog tit sådan at når hcg dannes så ekstremt, langsomt. Så er det ikke sikkert det bliver til noget.

Jeg har selv prøvet det du prøver 3 gange og der var jeg ikke gravid. Men det tror jeg ikke på. Jeg tror jeg havde et befrugtet æg som gik til og så tog det lang tid før kroppen accepterede at det skulle tabes og den ikke var gravid. Husk at ømme bryster og kvalme ikke skyldes hcg men et andet hormon.

Jeg kan godt høre det ikke lige var det du helst ville høre, men til gengæld bliver man altid lettest gravid, når man lige har været det, så når mens kommer, så klø på hver 2. dag i næste måned

Anmeld

29. oktober 2010

bekymrede mig

tak for jeres svar !

jeg må jo gå og vente på mense... og se hvad der sker...

men tak !

Anmeld

29. oktober 2010

JustMe

Husk at ømme bryster og kvalme ikke skyldes hcg men et andet hormon.

Hvor har du det fra? Mig bekendt ved forskere ikke endnu, hvilke ændringer der er årsager til kvalmen, men der er undersøgelser, der tyder på at netop HCG-niveau kan give mere kvalme

Suppositorier med hormonet progesteron kan have bivirkninger i form af bl.a. kvalme og brystspændinger, så mon ikke det er dette hormon, du mener giver de symptomer? (Det kunne jeg i hvert fald godt forestille mig, det var, når nu tilskud af det kan give eller forværre netop de symptomer)

Anmeld

29. oktober 2010

aarhusmor

JustMe skriver:

Hvor har du det fra? Mig bekendt ved forskere ikke endnu, hvilke ændringer der er årsager til kvalmen, men der er undersøgelser, der tyder på at netop HCG-niveau kan give mere kvalme

Suppositorier med hormonet progesteron kan have bivirkninger i form af bl.a. kvalme og brystspændinger, så mon ikke det er dette hormon, du mener giver de symptomer? (Det kunne jeg i hvert fald godt forestille mig, det var, når nu tilskud af det kan give eller forværre netop de symptomer)

Jeg siger ikke hcg ikke giver smerter i brysterne. Men jeg ved at man får smerter i brysterne før hcg er målbart, også via en blodprøve. Så enten er det meget lave hcg mængder nok... men det tror jeg ikke. For brystsmerterne ophører som regel når man er mere end 9 uger henne (for nogen) og der har man masser af hcg i kroppen.

Jeg har set og læst at det skyldes et andet hormon, men jeg har ikke gemt det sted det stod.

Anmeld

29. oktober 2010

JustMe

Det var også kvalmen, jeg har highlighted, for brystspændingerne tror jeg skyldes progesteron mv. For progesteronet stiger jo hele graviditeten, så der må være et andet hormon i spil også, siden brystspændingerne forsvinder hos mange efter 1. trimester. Jeg er i 11. uge og har stadig brystspændinger, men det lyder da godt hvis de snart forsvinder, hehe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.