Autostol med swing, hjælpemiddel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.471 visninger
12 svar
0 synes godt om
28. oktober 2010

Kløver

Nogen der kender til autostolene, til børnene efter de første 9 mdr, som har den smarte swing funktion, hvor man ikke skal bukke sig ind i bilen. Ved de kan gives som hjælpemiddel, og overvejer at ringe og forhøre om stolen, ved min hjælpemiddelkonsulent, men ville lige høre om nogen af jer herinde, kender nogen eller selv har haft sådan en, eller lignende autostol, og erfaringer med den, gode og dårlige

Link til at man kan se hvad det er for en slags autostol jeg snakker om (funktionen bag stolen, og ikke selve stolen, da jeg ikke ved hvilke typer stole der findes)

http://www.hmi-basen.dk/r11x.asp?linkinfo=11308

Håber nogle af jer, som evt kender til autostole med den slags funktion, vil dele erfaringer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

Maja84 skriver:

Nogen der kender til autostolene, til børnene efter de første 9 mdr, som har den smarte swing funktion, hvor man ikke skal bukke sig ind i bilen. Ved de kan gives som hjælpemiddel, og overvejer at ringe og forhøre om stolen, ved min hjælpemiddelkonsulent, men ville lige høre om nogen af jer herinde, kender nogen eller selv har haft sådan en, eller lignende autostol, og erfaringer med den, gode og dårlige

Link til at man kan se hvad det er for en slags autostol jeg snakker om (funktionen bag stolen, og ikke selve stolen, da jeg ikke ved hvilke typer stole der findes)

http://www.hmi-basen.dk/r11x.asp?linkinfo=11308

Håber nogle af jer, som evt kender til autostole med den slags funktion, vil dele erfaringer 

Den har jeg aldrig hørt om, men den er dælme smart!!

Stine og Lisa.

Anmeld

28. oktober 2010

Kløver

Tilmeldt skriver:

Den har jeg aldrig hørt om, men den er dælme smart!!

Stine og Lisa.

jeg kender kun til den, fordi min hjælpemiddel-kontaktperson, nævte den inden jeg blev gravid, ellers anede jeg ikke at den fandtes, ved ikke engang om den slags autostol kan købes, eller om den kun fås som hjælpemiddel. Men ja synes det er smart, så man ikke belaster mere end højest nødvendigt, specielt hvis man har dårlig ryg.

Anmeld

28. oktober 2010

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09

Vi har købt en i England, og er ovenud tilfreds med den. Vores er en Maxi Cosi.

Anmeld

28. oktober 2010

Kløver

Vi har købt en i England, og er ovenud tilfreds med den. Vores er en Maxi Cosi.

Den kan også drejes når den er installeret i bilen ???

Anmeld

28. oktober 2010

Benjamin09

Maja84 skriver:

Den kan også drejes når den er installeret i bilen ???

Ja det kan den. Den er monteret ligesom en alm autostol med sele, og så kan man hive i et håndtag så den svinger ud til enten den ene eller den anden side.

Anmeld

28. oktober 2010

Kløver

Benjamin09 skriver:

Ja det kan den. Den er monteret ligesom en alm autostol med sele, og så kan man hive i et håndtag så den svinger ud til enten den ene eller den anden side.

hvor smart, troede ellers man skulle bruge en base den skulle klikkes ned i, går ud fra de stadig er lige så sikre som de almindelige autostole

Hvad hedder stolen mere end maxi cosi, hvis du kan huske det, så kan jeg jo søge efter den, for kunne jo være rart hvis man selv kunne købe stolen, så man ikke behøvede at få en ved kommunen

Anmeld

28. oktober 2010

Benjamin09

Maja84 skriver:

hvor smart, troede ellers man skulle bruge en base den skulle klikkes ned i, går ud fra de stadig er lige så sikre som de almindelige autostole

Hvad hedder stolen mere end maxi cosi, hvis du kan huske det, så kan jeg jo søge efter den, for kunne jo være rart hvis man selv kunne købe stolen, så man ikke behøvede at få en ved kommunen

Det er denne her http://www.pramworld.co.uk/product/5350/Maxi_Cosi_Axiss_Black_Reflection

Ved ikke med tests, men maxi cosi har vel altid lagt i den gode ende af skalaen. Syntes i hvert fald at den virker rigtig god og sikker.

Anmeld

28. oktober 2010

Kløver

Benjamin09 skriver:

Det er denne her http://www.pramworld.co.uk/product/5350/Maxi_Cosi_Axiss_Black_Reflection

Ved ikke med tests, men maxi cosi har vel altid lagt i den gode ende af skalaen. Syntes i hvert fald at den virker rigtig god og sikker.

tusind tak for linket

Anmeld

28. oktober 2010

Benjamin09

Maja84 skriver:

tusind tak for linket

He he, velbekomme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.