En begivenhedsrig dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2010

Ida.

Hvor lyder det hele bare skønt Trine...og det vækker bare SÅ mange minder...vi har også haft et par suuuure babyer de første gange, de var i bad...som du kan se på de første to billeder - Lina på det første og Annika på det andet... Men heldigvis bliver det bedre med tiden kan huske jeg også overvejede med Annika om det der med at skifte ble nogensinde blev andet end helt vildt stressende...hun skreg som en stukket gris så snart hun fik tøjet af det første lange stykke tid!

I øvrigt lyder det bare til at være en helt fantastisk SP, I har - det må altså bare være guld værd! Jeg har aldrig kunnet få noget særligt brugbart ud af de SP'ere, jeg har været i kontakt med...ville sådan have ønsket, at jeg havde en god og kompetent SÅ - især da jeg stod i det for første gang med et semi-kolik barn!

I øvrigt - når z ligger i liften - så knap kalechen på liften udenpå bærehåndtagene - sådan som du kan se det på billede tre - så er det nemmere at bære og kalechen krøller ikke sammen

Hvor er det skægt at se Søren med barnevognen - han ser bare SÅ stolt ud...og så ser den barnevogn altså mikrolille ud foran den store mand skønt altså!

Og så til sidst....hold fast hvor er hun bare SMUK den lille z - hun er bare bedårende...det er så fedt at få lov til at følge jer i forældrerollen, når man har fulgt jer så meget i kampen om at blive det...dét er altså bare livsbekræftende!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

Dictes mor

Trine Trine Trine, igennem hele dit indlæg, så sad jeg og tænkte på en ting, som jeg var nødt til at skrive, for tænk sig Trine, nu er du mor. Det slog mig først rigtig, da jeg så billedet af Søren med barnevognen, nu er I mor og far, er det ikke vildt!

Og hvor er hun altså sød og dejligt, og så selvom hun ikke kan lide vandet. Herhjemme var det lige omvendt (og er stadig) Dicte elskede vandet, men hadede at komme op Se selv:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. oktober 2010

ChatH

z skriver:

I mandags havde vi besøg af sundhedsplejersken for første gang - altså udover det besøg vi fik nogle uger før fødslen. Vores sundhedsplejerske er helt fantastisk! Vi føler os helt trygge ved hende og hun har altid rigtig god tid og er super til at stille og svare på spørgsmål så man ikke føler man er fuldkommen elendig til det her babygøgl. Og så efterlader hun een med en følelse af, at man er gode, kærlige og omsorgsfulde forældre - selvom man stiller spørgsmål om de mest simple ting fordi man bare er så hundeangst for at gøre det forkert
Men z er og blir en præmiebaby, hun kunne alt hvad hun skulle kunne til UG - og blærede sig også lidt ved at løfte hovedet og være mega kæk omkring undersøgelserne og vejningen  Hun vejer nu 3800 gram, så hun har taget ca 90 gram på, dyyyygtig baby! og Mor har aftalt med z at alle de gram hun tager på, dem taber Mor imens (forhåbentlig). Og så fik vi at vide, at der ikke er noget der hedder "dårlige vaner" når man er så lille, så man må GODT sove med Mor i sengen om natten - også selvom det måske mest er for Mors skyld. Vi fik også en masse brochurer om deres Åben Hus arrangementer som man kan komme til hvis man vil, der er forskellige temaer der blir taget op og så kan man vælge og vrage hvad man gider høre om. Og så fik jeg en masse tilbud om efterfødselstræning, så det skal vi lige have sat os ind i - man kan jo dælme godt mærke det hele trækker en smule sydpå efter sådan en fødsel!!

Efter SP besøget havde vi besluttet at vi ville ud og trille med barnevognen for første gang. Det var strålende zskin hernede, på den rigtige efterårsagtige måde hvor vinden stadig bider lidt i kinderne. Så vi pakkede og pakkede den lille frøken og heldigvis har Mormor strikket en stor og lun kørepose. Lidt stor endnu, måske, zs arme lignede i hvert fald mest små vinger der blafrede inde i køreposen  Men dejlig lun! Vi havde også puttet en dyne omkring hende, men kun små 5 minutter inde i køreturen mærkede vi efter hendes varmetilstand, og PUHA hun var allerede helt svedt! Så af med dynen og så kørte vi videre kun med køreposen, hvilket fungerede perfekt og z snorkede hele turen, mens en meget meget stolt Far kørte vognen ned til Udsigten og hjem igen.

Om aftenen skulle z i bad for første gang - hun trængte lidt, hvis man skal være helt ærlig og så havde hun jo stadig blod i håret fra fødslen, så det var ikke så lækkert længere. Men vi skulle lige have instrukser fra SP før vi turde begive os ud i badningens univers! Igår fik vi Sørens gamle badekar fra hans storesøster Mette, så det var naturligvis det der skulle bruges ved den store begivenhed her til aften  Men først skulle Far skifte ble, han er nemlig kommet til at stå meget for tjansen at lave mad og skolde flasker og læse op på spædbarnspleje generelt (fordi Mor er alt alt for optaget af at sidde og stirre på den lille z - og nægter at dele), så det med bleskiftning var pludselig skredet lidt. Søren var naturligvis så heldig, at lige da vi åbner bleen, beslutter z sig for at skide. Nu har hun haft forstoppelse som kun lige er ved at fortrække, så bæen er en del mere fast end normalt - heldigvis for Søren! Men...det kan godt være at remouladetuben i køleskabet ryger ud...de næste par år  Så stod vi der og greb pøller og grinede lidt og kyssede z på panden og sagde hun var dygtig og til sidst kunne vi endelig komme ned til det længeventede bad.
Det var IKKE lige favorit tingen for frøkenen!! Men vasket blev hun, selvom hun brokkede sig umenneskeligt meget (man kan tåle at få taget blodprøver, få lavet høretests, blive trukket og hevet i, vejet, testet for finmotorik osv osv, men et BAD...føj!). Heldigvis følger der jo en håndklædeindpakning efter sådan et bad og det kunne z meget meget bedre med. Og så måtte hun ligge og kigge op på Mor med øjne der fortalte om den forfærdelige oplevelse - og nogle gange måtte man lige hulke lidt bare ved tanken om det skrækkelige våde

Lyder som en fantastisk dejlig dag og hvor er hun bare skøn!!!

Anmeld

29. oktober 2010

Bondepigen

Hvor er hun skøn!!!

Anmeld

29. oktober 2010

Karo

Sikken en dejlig dag i har haft

Man skal altid være på vagt med de helt små for de er altid ladt. Jeg har prøvet at blive overmalet af lort da Ida valgte at lave samme nummer som z. Ida havde ikke hård mave og jeg fik derfor den flydende udgave.

Og hvor er hun dog bare dejlig hende z. En rigtig lille præmie baby.

Anmeld

29. oktober 2010

Anonym trådstarter

iiiih tak for alle jeres svar og gode råd, de er noteret! og idag var z i bad for 2. gang og vi droppede hoved-hale fadet og svømmede rundt med hende på min arm, og selvom hun stadig blev gal, så var det INTET i forhold til første gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.