Juleaften & svigermekanikken.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

431 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. oktober 2010

Anonym trådstarter

- det skal lige siges at det er min første jul sammen med min kæreste.

I år holder hans bror & kone juleaften, de er fine at være i selvskab med, bare ikke for lang tid af gangen.   

men deres køkken er virkelig klamt, kattene går på det der burde være et køkkenbord, men som er fyldt med brugte tallerkner, bestik, skåle, glas osv. + resten af deres hus roder, lugter og er møg beskidt. & føler lidt at den dejlige julestemning, og lækre mad vil blive ødelagt lidt af dette, da jeg ikke rigtig føler for at spise mad fra deres uhygiejniske køkken.

Problemet er bare at min mor holder jul samme dag, ( og vi holder jul dagen efter hjemme hos os, men min far og den del af familien. ) 

Havde tænkt lidt at tage hjem til min mor og spise, og hygge med hende + den lille del af familien, pakke gaver op osv. og så tage hjem til svigermekanikken bagefter, da min kæreste alligevel er den eneste der får gaver fra dem ( jeg får dog af min svigermor) , + han nok også skal have et glas rødvin eller to, så det er alligevel mig der skal køre. ( han kan jo ikke komme og hente mig, hvis det er) Der skal så lige tilføjes at deres børn får gaver af både min kæreste og jeg, men jeg ved jeg ikke får en dyt igen. gider heller ikke rigtig sidde og kigge på de andres glæde ved at pakke gaver op, når jeg ikke får en dyt selv. ( er vant til de dejlige traditionelle børnejuleaftner ) 

- men vil dette være "svinsk" at gøre overfor svigermekanikken? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

klmf

Jeg synes faktisk det er et fint kompromis, at du spiser og hygger ved din mor og så kører hen til dem senere. Så kunne du jo vise dig fra din totalt overskudsagtige side og have en lille juleværtindegave med, bare lige for at understrege, at du ved hvordan man er høflig i modsætnig til dem

Må indrømme, at jeg nok også ville have svært ved at nyde maden i en svinesti.... Kald mig sippet, snobbet eller whatever, men tror min mave ville gøre knuder...

Anmeld

28. oktober 2010

Anonym trådstarter

havde også tænkt mig at tage et eller andet med. 

og som du også siger, min mave vil slå knuder over mad fra det køkken. 

Anmeld

28. oktober 2010

Kløver

Anonym skriver:

- det skal lige siges at det er min første jul sammen med min kæreste.

I år holder hans bror & kone juleaften, de er fine at være i selvskab med, bare ikke for lang tid af gangen.   

men deres køkken er virkelig klamt, kattene går på det der burde være et køkkenbord, men som er fyldt med brugte tallerkner, bestik, skåle, glas osv. + resten af deres hus roder, lugter og er møg beskidt. & føler lidt at den dejlige julestemning, og lækre mad vil blive ødelagt lidt af dette, da jeg ikke rigtig føler for at spise mad fra deres uhygiejniske køkken.

Problemet er bare at min mor holder jul samme dag, ( og vi holder jul dagen efter hjemme hos os, men min far og den del af familien. ) 

Havde tænkt lidt at tage hjem til min mor og spise, og hygge med hende + den lille del af familien, pakke gaver op osv. og så tage hjem til svigermekanikken bagefter, da min kæreste alligevel er den eneste der får gaver fra dem ( jeg får dog af min svigermor) , + han nok også skal have et glas rødvin eller to, så det er alligevel mig der skal køre. ( han kan jo ikke komme og hente mig, hvis det er) Der skal så lige tilføjes at deres børn får gaver af både min kæreste og jeg, men jeg ved jeg ikke får en dyt igen. gider heller ikke rigtig sidde og kigge på de andres glæde ved at pakke gaver op, når jeg ikke får en dyt selv. ( er vant til de dejlige traditionelle børnejuleaftner ) 

- men vil dette være "svinsk" at gøre overfor svigermekanikken? 

Jeg kan sagtens forstå dig, man vil da gerne ha der er ryddet op og rimelig rent når man kommer til jul, en ting er det roder lidt med gaver, og julemaden, men når det andet også roder, osv tror jeg heller ikke jeg ville synes det var særlig hyggeligt.

Er da fint kompromi, og synes sagtens du kan tillade dig at dele julen op

Anmeld

28. oktober 2010

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Jeg kan sagtens forstå dig, man vil da gerne ha der er ryddet op og rimelig rent når man kommer til jul, en ting er det roder lidt med gaver, og julemaden, men når det andet også roder, osv tror jeg heller ikke jeg ville synes det var særlig hyggeligt.

Er da fint kompromi, og synes sagtens du kan tillade dig at dele julen op

mange tak.

godt folk indtil videre ikke syntes jeg virker som en snob. 

men jeg syntes bare at julen er en romantisk og hyggelig højtid, hvor man skal nyde hinanden, slappe af osv. men det kan virkelig bare ikke lade sig gøre i rod, stank, osv.

Anmeld

28. oktober 2010

Kløver

Anonym skriver:

mange tak.

godt folk indtil videre ikke syntes jeg virker som en snob. 

men jeg syntes bare at julen er en romantisk og hyggelig højtid, hvor man skal nyde hinanden, slappe af osv. men det kan virkelig bare ikke lade sig gøre i rod, stank, osv.

Nej, jeg synes bestemt også at hvis man vælger at være dem der holder jul, så må man også være forberedt på, at man ikke kan invitere folk ind i en svinesti, med gammel opvask

Anmeld

28. oktober 2010

Snefnug1984

Jeg synes det ville være en hel fin løsning og nu hvor det er din første jul med din kæreste, vil han da nok forstå, at du stadig gerne vil holde lidt juleaften med din mor og så komme til ham senere. Sådan har vi ofte gjort i min familie med nye kærester osv.

Anmeld

28. oktober 2010

Anonym trådstarter

tusind tak for hjælpen tøser. er glad for at i kan forstå mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.