Ved I allerede før fødsel lidt om jeres mødregruppe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

893 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. oktober 2010

CA

Ved/vidste I allerede før fødslen noget som helst om jeres mødregruppe? Om de andre er 1. eller fler gangsfødende, alder og antal?

Jeg spurgte min JM i går om hun kunne sige lidt om hvordan det blev. Det kunne hun ikke svare på Jeg håber meget at komme i en gruppe med kvinder med ca. samme alder, børn osv., men kan godt være lidt i tvivl om det kan lade sig gøre når byen ikke er den allerstørste.

Hvad med jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

Corn

Ja jeg vidste hvem de to ud af tre var.

Og her hvor jeg bor, er det sundhedsplejersken der har med mødregrupper at gøre, ikke JM

Anmeld

28. oktober 2010

Dictes mor

Jeg vidste intet om dem før vi mødtes første gang da Dicte var 8 uger

Anmeld

28. oktober 2010

Marco2

Vidste ikke noget om det før efter min datter var blevet født. Hos os er det SP'en der sammensætter mødregrupperne. Tror ikke det er så meget alder, antal børn mm der bestemmer om det er en god gruppe. I min var vi spredte over alder og nogle var det første barn, andre 3.

Kemien blandt Jer er det vigtigste. Min gruppe var super. Vi snakkede om alt muligt, stort set mest ikke baby-relateret, som "veninder" og vi ses stadig selvom vi nu er spredt for alle vinde og det nu er 3 1/2 - 4 år siden ungerne blev født.

Er spændt på min gruppe denne gang. Håber det kommer til at være en ligeså god gruppe som sidst. Men er kemien der ikke (som fx hos Zafirs gruppe) har jeg så mange andre jeg kan mødes med, så vil jeg hellere undvære.

Held og lykke med din gruppe

AG

Anmeld

28. oktober 2010

DLM

Jeg viste heller intet om hvem jeg kom i mødregruppe med, da det også er sp her der sammen sætter gruppen, men vi bor ikke så langt fra hinanden vi er 5 og børnene er fra mellem 2 juni til 1 juli. vi mødes en gang om ugen nogle gange mere og det er de sødeste kvinder jeg er kommet i gruppe med

Anmeld

28. oktober 2010

Corn

Macaab skriver:

Ja jeg vidste hvem de to ud af tre var.

Og her hvor jeg bor, er det sundhedsplejersken der har med mødregrupper at gøre, ikke JM

Faktisk havde kun to født da vi startede op denne gang.

Og da jeg ventede nr. 2, startede vi også før jeg havde født

Anmeld

29. oktober 2010

CA

Marco2 skriver:

Vidste ikke noget om det før efter min datter var blevet født. Hos os er det SP'en der sammensætter mødregrupperne. Tror ikke det er så meget alder, antal børn mm der bestemmer om det er en god gruppe. I min var vi spredte over alder og nogle var det første barn, andre 3.

Kemien blandt Jer er det vigtigste. Min gruppe var super. Vi snakkede om alt muligt, stort set mest ikke baby-relateret, som "veninder" og vi ses stadig selvom vi nu er spredt for alle vinde og det nu er 3 1/2 - 4 år siden ungerne blev født.

Er spændt på min gruppe denne gang. Håber det kommer til at være en ligeså god gruppe som sidst. Men er kemien der ikke (som fx hos Zafirs gruppe) har jeg så mange andre jeg kan mødes med, så vil jeg hellere undvære.

Held og lykke med din gruppe

AG

Du har nok ret i at kemien bare skal være der. Jeg er bare så spændt og håber virkelig det bliver en god gruppe!

Anmeld

29. oktober 2010

CA

Macaab skriver:

Faktisk havde kun to født da vi startede op denne gang.

Og da jeg ventede nr. 2, startede vi også før jeg havde født

Det har jeg også tænkt på - hvorfor man ikke starter op før fødsel. Det kunne være så rart at have nogle at sankke med, hvor det ikke kun er for en selv de ting sker, men man ligesom kan dele det med nogen i samme situation Hvordan synes du det var at starte op før fødsel?

Anmeld

29. oktober 2010

Mettemus

Jeg har lige fået invitation til et "møde" med sundhedsplejersken og resten af min mødregruppe her sidst i november ca. en måned før den første har termin. Jeg er rigtig spændt på det og synes egentligt det er ret rart lige at se dem med maver på, før babyboom

Mette 29+1

Anmeld

29. oktober 2010

Corn

Carina87 skriver:

Det har jeg også tænkt på - hvorfor man ikke starter op før fødsel. Det kunne være så rart at have nogle at sankke med, hvor det ikke kun er for en selv de ting sker, men man ligesom kan dele det med nogen i samme situation Hvordan synes du det var at starte op før fødsel?

Det var okay. Det var mødregruppe med mit andet barn, og jeg vidste hvem de fleste var, så det var meget rart lige at have mødt dem et par gange inden jeg også sad med en baby.

Denne gang, nr. tre, startede vi op med fire mødre, to af os havde lige født, og to var stadig gravide... Men når man allerede går hjemme på orlov, så kan man jo ligeså godt starte op.

Jeg havde sagt til SP at vi sagtens kunne starte op før jeg havde født, men da jeg blev den først-fødende i gruppen, så blev det hjemme hos mig, efter fødslen, at vi startede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.