Fra Ida blev født har jeg om aftenen når hun er blevet træt enten ammet hende eller vugget hende til hun er faldet i søvn. Jeg gjorde det samme med Marcus, også selv om sundhedsplejesken sagde at jeg ikke måtte gøre det. Med Marcus begyndte jeg at putte ham i sengen da han blev 7 måneder. Jeg puttede ham gik ud, gik ind igen når han græd og gav ham sutten, et kys på kinden og så ud igen. Og sådan blev jeg ved indtil han sov. Han græd ikke meget og det tog aldrig mere end 10 minutter at putte. Efter en lille uge var han inde i rytmen og jeg kunne nu ligge ham uden at skulle derind igen.
Nu bliver Ida snart 7 måneder og jeg er derfor begyndt at putte hende. Hun er heldigvis lige så nem som Macus, hvis ikke nemmere. I forgårs var jeg inde hos hende 2 gange og igår sov hun med det samme. Natten fra søndag til mandag og mandag til tirsdag har hun sovet hele natten og først vågnet mellem kl 6 og 6.30. Igår nat vågnede hun så kl 1 og ville have bryst, men jeg ved jo nu at hun godt kan klare sig uden, så jeg besluttede at tage kampen med hende og prøve at få hende til at sove. 1 1/2 time senere ville hun stadig ikke sove og jeg gav op og lagde hende til. 5 minutter efter sov hun. Inat sov hun hele natten og vågnede kl 6.15.
Jeg ved godt at hun helt sikkert nok skal have et par nætter hvor hun vågner og at hun også får et par dage hvor hun vil være svær at putte, men nu er jeg igang med projekt soverytme, og indtil vidre går det faktisk rigtigt godt.
En anden ting er hendes trivsel. Hun er en rigtig lille dejlig pige. Sundhendsplejesken er meget imponeret over hende. Hun har jo selv kunne sidde længe, og nu vil hun fremad. Hun møver sig frem og sætter sig i kravle stilling og står og rokker. Der går helt sikkert et stykke tid endnu før hun kravler men nu vil hun altså frem. En anden ting hun vil er op. Kravlegården er sat ned og det samme er sengen da hun begyndte at rejse sig op. Hun tager pænt på men sundhedsplejesken mener stadig ikke at hun vokser nok i længden. Jeg har snakket med vores læge om det og han mener hun er hysterisk . Han syndes Ida er fin og da kvinderne i min famillie er små mener han bare at hun bliver endnu en lille dame og det er der jo ikke noget i vejen med. Så det er jeg ikke urolig over.
Så alt i alt går det rigtig godt herhjemme. Det sidste jeg mangler er at stoppe med at amme. Hun bliver kun ammet 1 gang om dage nu og det er når hun vågner om morgenen. Og når soverytmen er faldet helt på plads så stopper jeg.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld