Hvordan sikre vi os bedst muligt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

627 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. oktober 2010

C-Posey

Heii allesammen

Jeg mangler "inspiration", eller hvad man nu kan kalde det, til hvor vi sikre hinaden og den lille nye bedst mulig.

Vi er ikke gift, men har hus og stort set fællesøkonomi, og en lille ny på vej til december 

Mit spørgsmål er nu, skal vi lave nogle papire på hinanden i tilfælde af dødsfald, eller hvordan gør man?

Hvad har i gjort?

Hvad skal vi tage højde for?

Håber i kan give mig lidt "inspiration"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

SoffiLine

Har samme spørgsmål, så følger lige lidt med 

Anmeld

28. oktober 2010

SAL

C-Posey skriver:

Heii allesammen

Jeg mangler "inspiration", eller hvad man nu kan kalde det, til hvor vi sikre hinaden og den lille nye bedst mulig.

Vi er ikke gift, men har hus og stort set fællesøkonomi, og en lille ny på vej til december 

Mit spørgsmål er nu, skal vi lave nogle papire på hinanden i tilfælde af dødsfald, eller hvordan gør man?

Hvad har i gjort?

I skal få lavet et testamente...

Anmeld

28. oktober 2010

dorthemus

C-Posey skriver:

Heii allesammen

Hvad har i gjort?

Bliv gift!  Det er mega bøvlet med en masse papirer....en vielsesattest er nok. Jeg mener, at det er mest ansvarligt at gifte sig når man har fælles børn og har ejendom og fællesøkonomi.

Og der er jo ingen der siger, at et bryllup skal være stort, dyrt og prangende....en stille vielse mellem to mennesker der har valgt hinanden for livet er smukt nok

Anmeld

28. oktober 2010

Valle81

C-Posey skriver:

Heii allesammen

Hvad har i gjort?

Jeg vil også sige - bliv gift:0)

Så er tingene som de skal være. Hvis i skal til til at have lavet de papirer koster det mange penge og advokater skal indblandes osv.

Har en veninde der lige har fået gjort alt det der papir arbejde og hun sagde, ja vi kunne lige så godt have holdt bryllup - det kostede næsten det samme:0)

Christina, ps - man kan aldrig sikre sig ligeså godt på papirer som ved ægteskab:0)

Anmeld

28. oktober 2010

C-Posey

dorthemus skriver:

Bliv gift!  Det er mega bøvlet med en masse papirer....en vielsesattest er nok. Jeg mener, at det er mest ansvarligt at gifte sig når man har fælles børn og har ejendom og fællesøkonomi.

Og der er jo ingen der siger, at et bryllup skal være stort, dyrt og prangende....en stille vielse mellem to mennesker der har valgt hinanden for livet er smukt nok

Vi skal helt sikkert også giftes.......... En dag  Min kæreste er bare så stivbenet, så han er ikke rigtig faldet på knæ endnu, selvom der snart er gået 9 år  

Jeg vil bare ikke gifte mig, hvis det "kun" er fordi vi vil sikre hinaden bedst muligt, Det skal være når den rette tid er der

Men ideen er helt sikkert en god og nem løsning.

Anmeld

28. oktober 2010

dorthemus

Valle81 skriver:

Jeg vil også sige - bliv gift:0)

Så er tingene som de skal være. Hvis i skal til til at have lavet de papirer koster det mange penge og advokater skal indblandes osv.

Har en veninde der lige har fået gjort alt det der papir arbejde og hun sagde, ja vi kunne lige så godt have holdt bryllup - det kostede næsten det samme:0)

Christina, ps - man kan aldrig sikre sig ligeså godt på papirer som ved ægteskab:0)

Enig  Jeg kender en der mistede sin mand pludseligt, de var ikke gift og det blev et forfærdeligt rod bagefter med huset som hun ikke længere kunne bo i, men skyldte penge i  Og så oven i sorgen...pyhh!

Nej bliv gift på rådhuset, så er man sikret...så kan man sgu altid holde et stort bryllup senere.

Anmeld

28. oktober 2010

Valle81

dorthemus skriver:

Enig  Jeg kender en der mistede sin mand pludseligt, de var ikke gift og det blev et forfærdeligt rod bagefter med huset som hun ikke længere kunne bo i, men skyldte penge i  Og så oven i sorgen...pyhh!

Nej bliv gift på rådhuset, så er man sikret...så kan man sgu altid holde et stort bryllup senere.

Jepper - nemlig:0) Det gør vi også. En smuttur på rådhuset - da det store hvide til maj bliver sat lidt på hold - og så kommer det engang:0) Lige nu skal tid og penge bruges på babyudstyr:0)

He he

Anmeld

28. oktober 2010

Marco2

I kan henvende Jer ved en advokat og få lavet et testamente. Advokaten kan ligeledes hjælpe med andre spørgsmål i den retning mht hus, økonomi og hvad der skal ske hvis den ene af Jer går bort.

Efter udformningen af et testamente skal I til notaren og ha' det tinglyst.

Så er I så godt sikret som muligt.

Denne løsning har vi benyttet os af, da vi heller ikke er gift, men har både hus, biler, barn (og et i rugekassen) og hund

For mig betyder det noget særligt at blive gift og skal ikke bare være noget jeg gør af økonomiske grunde. Så vi har sikret os på den anden måde.

AG

Anmeld

28. oktober 2010

Corn

Altså vi var hele møllen igennem. Vi købte hus og fik børn inden vi blev gift, og selv med testamente, var vi ikke lige så godt sikrede som hvis vi var gift.

Så da vi havde fået barn nummer to, overgav jeg mig, og vi blev gift. Vi har stadig testamentet, hvor vi har sat hinanden til at være hinandens hovedarvinger, derved har børnene kun krav på tvangsarven, og den overlevende ægtefælle får derfor største del af arven, og forhåbentlig kan man undgå at skulle gå fra hus og hjem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.