Min svigermor var med til fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

950 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. oktober 2010

Anonym trådstarter

Hej alle sammen..

Jeg har valgt at være anonym, da jeg ikke ved om nogen fra min kæreste familie er her inde..

Det hele startede med at jeg tog min svigermor med til min fødsel, da vi har et rigtig stræk forhold, men det har ændret sig meget siden den lille er kommet, jeg føler at hun vil overtag.

Men da jeg havde født, bedte jeg hende om at tage billeder af den lille med vores kamara, men hun tog kun 5 dårlig billede, og er jeg bare så ked af det, siden efter finder jeg ud af, at det var fordi hun havde travlt med at tage billeder med hendes eget karama, som hun ikke havde spurgt mig om var okay, for en mdr siden var jeg hjemme ved hende (hun er dagplejer) og hun havde printede mine fødsel billeder ud, og de lå på spise bordet fremme i hendes arbejdstid, da jeg var der var der mange som kom og hentede deres børn og de kunne se det, det syns jeg ikke er så sjovt, da jeg syntes det er en privat oplevelse. Igår var hun her så, og hun har fremkaldt billederne, jeg syns ikke det er så sjovt, fordi jeg havde forestillet mig at jeg var den eneste som skulle havde de billeder. er det bare mig der er noget galt med, bare være helt ærlig, vil bare vide om jeg skal gøre noget ved det, eller bare være ligeglad med at hun har dem..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

Jibbe

Jeg ville fortælle hende hvordan jeg havde det med det. Sig at du var glad for at hun var med til fødslen men at du synes at det var en meget intim og privat oplevelse som ikke skal deles med andre og at du gerne vil have de billeder. Hun har vel heller ikke lyst til at du har billeder af hende nøgen og i en meget udsat og følsom situation.

Anmeld

28. oktober 2010

Diana...

Jeg synes klart du skal snakke med hende det er jo meget personlige billeder så hvis du har det svært med det skal hun også have det at vide. Jeg kan godt forstå hun gerne vil havde nogen billeder der fra det jo en stor oplevelse, men hun skulle have spurgt og hun skal ikke bare lade dem ligge fremme hvis du ikke har det godt med det. 

Så få dig en snak med hende mon ikke hun godt kan forstå det 

Knus Diana

Anmeld

28. oktober 2010

Mumto3

Hmm.... om du 'overreagere eller ej' synes jeg kommer meget an på hvad der er på billeder! Hvis det bare er det klassiske billedet med en kæmpe dyne og et lille bitte babyhovedet der sikker op over dynekanten, så synes jeg din svigermor kan tillade sig at printe dem ud. Hvis DU derimod er på og er nøgen ,som i man kan se noget af brystet, maven what ever, så kan hun overhovedet IKKE tillade sig det.

Der er mange i vores omgangskreds der har sendt billeder rundt når de fik en lille. Mange har sendt et billede hvor moderen sidder med barnet i sengen og hvor det ene af mors bryster er blottet. Dét sagde jeg til min mand inden jeg fødte, at når HAN  skulle sende billeder ud til kammeraterne så skulle han saft susende mig sørge for at JEG VAR DÆKKET TIL!!! mine bryster skullle bare ikke sende ud!!! På det punkt ved jeg godt at jeg er mere sippet end andre.

Men under alle omstændigheder, synes jeg at du ska sige det som det er til din svigermor. det vil være så ærgeligt hvis jeres ellers gode forhold gik i stykker på sådan en relativ 'lille' ting, som bare fylder rigtig meget i en nybagt mor!!!

Håber I får et godt forhold til hinadne igen!!!

Anmeld

28. oktober 2010

Bare mig..

Jeg var blevet stjernegal!!

Sådan nogen billeder er ikke for alle og en hver, og havde jeg bedt min svigermor tage billeder med MIT kamera og ikke hendes, var jeg blevet stjernegal, for det skal sgu respekteres..

At hun så ovenikøbet PRINTER DEM UD, ville jeg blive endnu mere gal over.. Det skal man sgu spørge om, og måske det ikke var meningen hun skulle have set dem, selvom hun var med til fødslen.. Jeg havde bedt hende om, at slette dem når hun havde givet mig kopier af dem, og ville slet ikke gå på kompromis med det..

Nøjh, bliver helt sur på dine vegne..  

Og hvis hun ikke ville give mig demm, havde jeg selv fët fat i det kamera og slette billederne...! Og det mener jeg sgu!

Anmeld

28. oktober 2010

Anonym trådstarter

tak for alle svarene.. jeg er meget blottede på billederne, man kan se mine bryster osv. og syns bare ikke det er fedt at dem som henter deres hjemme ved hende har set det.. jeg syntes ikke det er nogen billeder bedste forældre skal have i mine øjne.. syntes det er en lidt træls situation, for ved at hvis jeg siger det til hende, vil hun syntes at jeg er sippet..

Anmeld

28. oktober 2010

tinasmor

Mumto3 skriver:

Hmm.... om du 'overreagere eller ej' synes jeg kommer meget an på hvad der er på billeder! Hvis det bare er det klassiske billedet med en kæmpe dyne og et lille bitte babyhovedet der sikker op over dynekanten, så synes jeg din svigermor kan tillade sig at printe dem ud. Hvis DU derimod er på og er nøgen ,som i man kan se noget af brystet, maven what ever, så kan hun overhovedet IKKE tillade sig det.

Der er mange i vores omgangskreds der har sendt billeder rundt når de fik en lille. Mange har sendt et billede hvor moderen sidder med barnet i sengen og hvor det ene af mors bryster er blottet. Dét sagde jeg til min mand inden jeg fødte, at når HAN  skulle sende billeder ud til kammeraterne så skulle han saft susende mig sørge for at JEG VAR DÆKKET TIL!!! mine bryster skullle bare ikke sende ud!!! På det punkt ved jeg godt at jeg er mere sippet end andre.

Men under alle omstændigheder, synes jeg at du ska sige det som det er til din svigermor. det vil være så ærgeligt hvis jeres ellers gode forhold gik i stykker på sådan en relativ 'lille' ting, som bare fylder rigtig meget i en nybagt mor!!!

Håber I får et godt forhold til hinadne igen!!!

Jeg er helt enig i overstående.

Hvis der ikke er noget "personligt" på de billeder, så kan jeg ikke forstå hvorfor din svigermor ikke må have dem, eller vise dem til andre.

Da jeg fik Tina havde jeg da lyst til at vise hende til alle (dem hvor det kun var baby på) man synes jo det er fantastisk, at det skulle være noget personligt for mig. Ja det kan jeg så ikke forstå.

Men få det talt ud, det ville være ærligt, hvis en sådan ting skulle være med til at sætte en dårlig stemning.

Det med at hun vil overtage, er sikkert fordi hun så gerne vil hjælpe. Så kan du jo f.eks sige, at du er smadder glad for at hun vil hjælpe, men at du pt bare lige vil prøve at klare det selv, men at du helt sikkert vil spørge hvis du får brug for noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.