Vin og hovedret???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

830 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. oktober 2010

Sabrina2014

Hej piger.... Jeg vil gerne forkæle min kæreste i weekenden, men jeg er ikke den største vin person.... drikker slet ikke rødvin, men er på jagt efter en sød vin med en god sød smag af bær osv... Det er nok dem folk bruger til dessertvin, som jeg ville fortrække, og ville høre om nogle har et forslag??

derefter handler det om hovedretten.. ved at forretten skal være noget med laks, men kan simpelhent ikke finde på noget til hovedret, så er der nogle derude, der har forslag til en hovedret der SMELTER på tungen?? Er ikke til oksesteg osv, men kan godt lide Roastbeef, Rib eye osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

Meliora

Sabrina L skriver:

Hej piger.... Jeg vil gerne forkæle min kæreste i weekenden, men jeg er ikke den største vin person.... drikker slet ikke rødvin, men er på jagt efter en sød vin med en god sød smag af bær osv... Det er nok dem folk bruger til dessertvin, som jeg ville fortrække, og ville høre om nogle har et forslag??

derefter handler det om hovedretten.. ved at forretten skal være noget med laks, men kan simpelhent ikke finde på noget til hovedret, så er der nogle derude, der har forslag til en hovedret der SMELTER på tungen?? Er ikke til oksesteg osv, men kan godt lide Roastbeef, Rib eye osv

mht. vin så købte jeg en californisk vin i føtex for noget tid siden, der hed noget med blossom og havde en flot lilla mærkat, den var meget mild og bæragtig. kostede 60 kr. - 2 for 80.

Mht. mad så er indbagt oksemørbrad bare altid godt. Især indbagt chau briand med butterdej og bacon/flødeostefyld er TOPnice:-)

Anmeld

28. oktober 2010

Sabrina2014

FruRafn skriver:

mht. vin så købte jeg en californisk vin i føtex for noget tid siden, der hed noget med blossom og havde en flot lilla mærkat, den var meget mild og bæragtig. kostede 60 kr. - 2 for 80.

Mht. mad så er indbagt oksemørbrad bare altid godt. Især indbagt chau briand med butterdej og bacon/flødeostefyld er TOPnice:-)

Har du en opskrift?

Anmeld

28. oktober 2010

Meliora

Sabrina L skriver:

Har du en opskrift?

Nææ, men hvis du går ind på www.dk-kogebogen.dk og søger på indbagt oksemørbrad, så kommer den:-)

Anmeld

28. oktober 2010

morx4

Sabrina L skriver:

du kan jo prøve en muscat/ muscadette. det er en rigtigt sød hvidvin. og helt vildt god til endten fisk eller kylling.

den bedste jeg kender kommer fr bon de fenisse (staves) den kan du vist købe i føtex/bilka.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.