Hun ringede for at tale om Emma.
Emma snakker ikke omme i dagplejen. Jo hun snakker med de andre børn, og når hun leger alene, men lige så snart DP'en kommer ind i rummet, så lukker hun i... Meget mærkeligt, for herhjemme og alle andre steder snakker hun som et vandfald.
Det er to mdr. siden ca, at DP'en nævnte det første gang, og Emma har da immervæk gået der i over et år.... Burde hun så ikke have lagt mærke til det noget før, nævnt det før?
I starten tænkte jeg ikke særligt over det, da hun jo snakker når hun kommer hjem, og når jeg henter hende, som DP'en jo osse kan høre. Men her på det sidste har jeg da godt nok tænkt meget over det, og spurgte om Emma stadig ikke henvendte sig til DP eller svarede, når DP sagde noget til Emma? Og det gjorde hun stadig ikke...
Så i dag ringede DP-pædagogen, fordi hun synes vi skal have et møde DP, hende og jeg... da de er bekymrede for hendes sprog... Jeg kunne jo så fortælle at hun taler rigtig godt, endda i sætninger... Men selvfølgelig vil jeg gerne med til at holde et møde, for det er da bekymrende at hun ikke vil i kontakt med sin DP'er.
Jeg fortalte så DP'er i dag, da jeg hentede E, at jeg havde talt med DP-pædagogen.... Hun fortalte så at E faktisk taler til de andre voksne i legestuen indimellem bare ikke hende... Hun får heller ingen smil af E. Og i dag havde hun sat sig på gulvet sammen med børnene og syet lidt øjne på dukker til legestuen og prøvet at komme i kontakt med E ved at tale lidt om dukken, men E vendte bare ryggen til....
DP-pædagogen sagde at vi skulle have fundet ud af, hvad grunden var..om det så var at kemien mellem DP og Emma ikke passede sammen... MEn jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal tænke, for jeg er da næsten sikker på det er kemien, når hun er den eneste...? Men så synes jeg virkelig det er synd for E, at det først er kommet frem nu... for er det så bedst for hende at blive hvor hun er med de børn hun kender, eller er det bedst at flytte hende??
Ååh hvor jeg synes det er frustrerende, både for E, os og DP...
Pædagogen og jeg talte osse om socialfobi, da jeg jo har det... men altså, det er da mærkeligt, hvis hun kun har social fobi overfor DP'eren... 
Desuden har vi lige haft besøg af SP, som Emma osse snakkede med, så jeg sagde at DP-pædagogen gerne måtte ringe til hende, for at høre hvad hun oplever...