Skilsmisse barn i pleje? godt eller skidt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det bedre for et/flere børn at komme i plejefamilie når forældrene bliver skilt (og barnet kun er ved moderen), og hvorfor?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.366 visninger
18 svar
0 synes godt om
27. oktober 2010

Annesofie.

hej. jeg skriver for en veninder der går i 2g på gymnasiumet. hun er i øjeblikket ved at lave dansk/historie opgave og hun har valgt unge og enlige mødre og har valgt filmen Kvindeliv at gå ud fra. hun er nu kommet til et spg i hendes problemformulering der lyder :  Diskuter om børnene ville have det bedre i plejefamilie med 2 forældre.  

derfor synes hun det var oplagt at indrage en afstemning. 

tak for hjælpen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2010

Pena

Annesofie. skriver:

hej. jeg skriver for en veninder der går i 2g på gymnasiumet. hun er i øjeblikket ved at lave dansk/historie opgave og hun har valgt unge og enlige mødre og har valgt filmen Kvindeliv at gå ud fra. hun er nu kommet til et spg i hendes problemformulering der lyder :  Diskuter om børnene ville have det bedre i plejefamilie med 2 forældre.  

derfor synes hun det var oplagt at indrage en afstemning. 

tak for hjælpen.

Er der tale om aflastningsfamilie, eller skal barnet fjernes og i plejefamilie? Der er jo stor forskel.

Jeg går ud fra der kun er tale om aflastningsfamilie fx hveranden weekend ell.

Jeg mener at hvis moderen er alm fungerende er dette ikke nødvendigt. Men har barnet slet ikke kontakt med faren vil det være godt at få en mand ind i barnets liv (kæreste, onkel, god ven) bare for at få lidt voksen mandlig kontakt.

Det er jo nok heller ikke realistisk at finde aflastningsfamilier til alle de børn der ikke ser deres far.

Jeg er vokset op uden en mandlig rollefigur i mit liv, og det har påvirket mit voksenliv.

Anmeld

27. oktober 2010

Amso

Jeg forstår spørgsmålet som om, at hvis forældrene bliver skilt og faren ikke vil have noget med barnet at gøre, skal det i en plejefamilie og bo fast i stedet for at bo fast hos sin mor?? Da det så vil have 2 forældre og ikke kun 1 i hverdagen?? eller misforstår jeg?

Anmeld

27. oktober 2010

Annesofie.

amso - det er sådan den skal forståes ja

Anmeld

27. oktober 2010

Annesofie.

Søddepødde skriver:

Er der tale om aflastningsfamilie, eller skal barnet fjernes og i plejefamilie? Der er jo stor forskel.

Jeg går ud fra der kun er tale om aflastningsfamilie fx hveranden weekend ell.

Jeg mener at hvis moderen er alm fungerende er dette ikke nødvendigt. Men har barnet slet ikke kontakt med faren vil det være godt at få en mand ind i barnets liv (kæreste, onkel, god ven) bare for at få lidt voksen mandlig kontakt.

Det er jo nok heller ikke realistisk at finde aflastningsfamilier til alle de børn der ikke ser deres far.

Jeg er vokset op uden en mandlig rollefigur i mit liv, og det har påvirket mit voksenliv.

det er som amso skriver hvis du bedre forstår det sådan 

Anmeld

27. oktober 2010

Pena

Annesofie. skriver:

det er som amso skriver hvis du bedre forstår det sådan 

Arh ok. Ja undskyld men det synes jeg er et lidt langt ude scenarie.

Så spørgsmålet lyder på om børn der kun har en mor skal tvangsfjernes for at få begge køn som rollemodeller?

Øh nej er mit svar. Så længe moren er i stand til at tage sig af børnene vil det altid være det bedste, selvom man evt kommer til at mangle en faderfigur.

Jeg ville immervæk ha kigget noget mærkeligt hvis der kom nogen og fjernede mig fra min mor, bare fordi jeg ikke havde nogen far.

Anmeld

27. oktober 2010

Amso

Det syntes jeg i så fald slet ikke er i orden...!! At en far vælger slet ikke at ville se sit barn, skal ikke gå ud over moren på den måde.. Det bedste for et barn er 100% at bo hos 1 biologisk forældre i stedet for 2 plejeforældre.. Så er det så morens ansvar at sørge for at samvær med andre mænd/venner eller bekendte forekommer... Så ikke opdragelsen kun bliver kvindepræget.

Jeg er selv skilsmisse barn, som har været hårdt nok i forvejen da jeg ikke meget kontakt til min biologiske far har haft, og ville da være helt ulideligt ikke at kunne bo hos min mor så...! Så vigtigt er det altså heller ikke med 2 forældre hvis det skulle forekomme på dne måde som du beskriver i dit spørgsmål. Også at skulle savne sin bio mor- og måske få et tættere nærvær med en som man ikke er i familie med ( kommer an på alderen af anbringelsen.) Biologiske bånd er det vigtigste at holde fast i..!! Familie er det vigtigste man har, om man så har meget eller lidt..

Hvad når mor fandt en ny kæreste, ?? Så måtte barnet måske gerne komme hjem..? Og hvis det forhold så ikke gik, så kunne barnet blive smidt frem og tilbage i systemet. ? NEj tak

Tyveri ved højlys dag overfor den forældre som stadig gerne vil se sit barn, og have det ved sig hver dag. En bio-forældre vil altid give en anden form for kærlighed, end hvad plejeforældre vil.

Anmeld

27. oktober 2010

Annesofie.

Søddepødde skriver:

Arh ok. Ja undskyld men det synes jeg er et lidt langt ude scenarie.

Så spørgsmålet lyder på om børn der kun har en mor skal tvangsfjernes for at få begge køn som rollemodeller?

Øh nej er mit svar. Så længe moren er i stand til at tage sig af børnene vil det altid være det bedste, selvom man evt kommer til at mangle en faderfigur.

Jeg ville immervæk ha kigget noget mærkeligt hvis der kom nogen og fjernede mig fra min mor, bare fordi jeg ikke havde nogen far.

ja. det er for at få noget dokumentation for danskernes holdning så hun har noget at relatere til. hun kan jo godt skrive  "danskerne synes at den biologiske mor er en lige så god hvis ikke bedre rollemodel og opdrager end plejeforældre der er fremmede" men så skal hun have en kilde som påviser hendes påstand

Anmeld

27. oktober 2010

Pena

Amso skriver:

Det syntes jeg i så fald slet ikke er i orden...!! At en far vælger slet ikke at ville se sit barn, skal ikke gå ud over moren på den måde.. Det bedste for et barn er 100% at bo hos 1 biologisk forældre i stedet for 2 plejeforældre.. Så er det så morens ansvar at sørge for at samvær med andre mænd/venner eller bekendte forekommer... Så ikke opdragelsen kun bliver kvindepræget.

Jeg er selv skilsmisse barn, som har været hårdt nok i forvejen da jeg ikke meget kontakt til min biologiske far har haft, og ville da være helt ulideligt ikke at kunne bo hos min mor så...! Så vigtigt er det altså heller ikke med 2 forældre hvis det skulle forekomme på dne måde som du beskriver i dit spørgsmål. Også at skulle savne sin bio mor- og måske få et tættere nærvær med en som man ikke er i familie med ( kommer an på alderen af anbringelsen.) Biologiske bånd er det vigtigste at holde fast i..!! Familie er det vigtigste man har, om man så har meget eller lidt..

Hvad når mor fandt en ny kæreste, ?? Så måtte barnet måske gerne komme hjem..? Og hvis det forhold så ikke gik, så kunne barnet blive smidt frem og tilbage i systemet. ? NEj tak

Tyveri ved højlys dag overfor den forældre som stadig gerne vil se sit barn, og have det ved sig hver dag. En bio-forældre vil altid give en anden form for kærlighed, end hvad plejeforældre vil.

Ja nemlig. Tvivler på nogen vil mene noget andet.

Synes problematikken ville være mere interessant hvis det var aflastning der var tale om, men det er jo heldigvis ikke min opgave.

Anmeld

27. oktober 2010

Pige2009

Amso skriver:

Lige præcis

Der vil heller ikke være plejefamilier nok til det, hvis det var tilfældet. Jeg ville aldrig sende Laura i pleje for at få aflastning og hvis der var fare for, at hun skulle fjernes, ville jeg kæmpe med alle midler for at hun skulle blive hos mig.

Aldrig om jeg ville opgive hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.