Børnehaver vil have sukkerfri børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.044 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. august 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Kristeligt Dagblad

De fleste danske daginstitutioner har fået en politik for, hvor meget sukker der må serveres til børnefødselsdage og i børnenes mad

Den traditionelle fødselsdagskagemand og andre sukkerholdige lækkerier må i stigende grad vige pladsen til fordel for sunde alternativer som frisk frugt og rosiner, når landets børnehave- og vuggestuebørn fejrer fødselsdag i institutionen. Et flertal af landets daginstitutioner har nemlig indført retningslinjer, der skal begrænse børnenes sukkerforbrug. Og flere steder gælder reglerne ikke bare fødselsdage, men også børnenes daglige kost.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2008

Honningblomst

Jeps...sådan er det heldigvis i vores børnehave...og det gælder også hvis man inviterer stuen hjem til fødselsdag.:)

Anmeld

7. august 2008

lonemus

I vores vuggestue må der heller ikke serveres sukker mv., højst et lille stykke kage til en fødselsdag. De har frabedt sig ALT hvad der hedder slik.
Vi er enormt glade for det, da vores børn endnu ikke kender til slik, de har aldrig smagt hverken slik eller chokolade. Så her er vi rigtig glade for ordningen :D

Lone

Anmeld

7. august 2008

tasha33

vi har det også i dagplejen, hvor der er vedtaget sundkostpolitik, det kan dog ved specielle lejligheder gøres en undtagelse. også i michellas sfo ser de sig frabedt det. syntes det er helt iorden for børn skal nok få det slik de har behov hjemme.:)

Anmeld

7. august 2008

Lullaby

Sådan er det også i vores bh. F.eks. mælkesnitter, de små danone osv er forbudte i børnenes daglige kost og det er fint med mig. Bella får så bare nogle agurkestænger med eller andet sundt og hun nyder det da :D

Anmeld

7. august 2008

Plysbjørnen

Jeg må ærligt tilstå at jeg kan acceptere at de frabeder sig det i den daglige kost, altså madpakken osv...

Det ud over synes jeg sådan set ikke at de skal blande sig i hvad man tager med til en fødselsdag, eller servere derhjemme hvis institutionen kommer hjem og holder fødselsdag... Det er efter min mening og gå over grænsen...

Betina

Anmeld

7. august 2008

Rasmine

Betina1978 (Tinatrold) skriver:

Jeg må ærligt tilstå at jeg kan acceptere at de frabeder sig det i den daglige kost, altså madpakken osv...

Det ud over synes jeg sådan set ikke at de skal blande sig i hvad man tager med til en fødselsdag, eller servere derhjemme hvis institutionen kommer hjem og holder fødselsdag... Det er efter min mening og gå over grænsen...

Betina

Enig!

Anmeld

8. august 2008

Pia

Betina1978 (Tinatrold) skriver:

Betina

Helt enig..
Okay at der skal være regler i instituioner..
Men ikke at de skal bestemme hvad jeg skal servere i mit hjem..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.