Hjææææææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

723 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. oktober 2010

Anonym trådstarter

Hej.

Måske i lige kan hjælpe mig her..

var ved lægen i mandags og fik taget blodprøver - idag får jeg så svaret og prøverne viser så at jeg har ALT for lavt stofskifte, har sukker i min urin, og min blodprocent er hellere ikke okay.. Hun har så sendt en henvisning til sygehuset om at få taget flere prøver men får at vide at der kan gå op til 14 dage før jeg kan komme til på sygehuset..!!

Jeg har det rigtig skidt og har haft det længe..!! Er svimmel, døjer med hovedpine, er voldsom træt, går og døjer med smerter i maven og underlivet - altså sådan rigtig meget, så meget at jeg græder når jeg går ud for at hente post i vores postkasse..!!

Skal først til jm d. 4 - og sidder nu og tænker en HEL masse tanker omkring alle de dårlige prøver..! Hvordan dælen blir sådan nogle ting behandlet? - Er er risiko for at blive sat igang - for har søgt på nettet og flere steder og der står at hvis man har lavt stofskifte påvirker det baby og baby evt kan blive født med for lavt stofskifte..!!

Håber lidt der er nogen der evt kan hjælpe mig med at forklarer hvad der mon KAN ske, og hvis nogen har prøvet noget ligende ville jeg blive rigtig glad hvis i kunne beskrive forløbet?

er ano - da INGEN af min vennekreds eller familie endnu ved om de her prøver osv, og syntes ikke det ville være det bedste at de læste det via denne side..!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

JustMe

Min første tanke mht. stofskiftet og sukker i urinen er, om du spiser mange kulhydrater?

Nu ved jeg ikke, hvor langt henne du er, men hvis du skal sættes i gang før, er det jo for barnets bedste, og så må du bare atge det som det kommer. At du har lavt stofskifte, kan du jo ikke gøre for, og blodprocenten kan måske påvirkes vha. ekstra jerntilskud og folinsyre samt inj. med B12-vitamin.

Sukkeret i urinen kan du til en vis grad selv nedsætte eller i det mindste nedsætte risikoen for graviditetssukkersyge (hvis du ikke har det endnu) eller for følgesygdommene heraf, hvis du allerede har fået det. Det gøres ganske enkelt gennem kosten og ved at skære ned for mængden af kulhydrater og helt skære de hurtige af slagsen ud af kosten.

Så fat mod: det er jo ikke noget, du har gjort bevidst, og er sikker på de nok skal finde en slagplan, der gør graviditet og fødsel så god som muligt for dig og din baby

Anmeld

28. oktober 2010

Anonym trådstarter

Spiser ikke rigtig noget fordi jeg døjer sådan med kvalme..! Kan ikke rigtig få noget ned og når jeg ENDELIG kan få noget ned jamen så er det som regl frugt, eller rugbrød..!! Drikker en hel masse vand og mælk for eller får jeg sure opstød af alt andet..!!

Er i uge 36 og tager alle de vitaminer som man nu skal tage under graviditeten..!!

Er bare lidt forvirret - for aner jo ikke hvordan alt det her påvirker baby i maven.. ved du evt. det?

Og jeg tænkte bare på om man blir sat igang når nu der er SÅ mange ting ind over mig..!!?

Har søgt på nettet lidt, men syntes altså det er noget rod at finde rundt i, når nu det er flere ting der spiller ind..!!

Mht til sukker i min urin - så var tallet ikke for højt i forholdt til den skala de bruger mht. til gra. sukkersyge..!! Så det har jeg ikke men jeg havde stadig sukker i min urin..!!

Anmeld

28. oktober 2010

Maja88

Anonym skriver:

Spiser ikke rigtig noget fordi jeg døjer sådan med kvalme..! Kan ikke rigtig få noget ned og når jeg ENDELIG kan få noget ned jamen så er det som regl frugt, eller rugbrød..!! Drikker en hel masse vand og mælk for eller får jeg sure opstød af alt andet..!!

Er i uge 36 og tager alle de vitaminer som man nu skal tage under graviditeten..!!

Er bare lidt forvirret - for aner jo ikke hvordan alt det her påvirker baby i maven.. ved du evt. det?

Og jeg tænkte bare på om man blir sat igang når nu der er SÅ mange ting ind over mig..!!?

Har søgt på nettet lidt, men syntes altså det er noget rod at finde rundt i, når nu det er flere ting der spiller ind..!!

Mht til sukker i min urin - så var tallet ikke for højt i forholdt til den skala de bruger mht. til gra. sukkersyge..!! Så det har jeg ikke men jeg havde stadig sukker i min urin..!!

nu har jeg selv for lavt stofskifte og er under behandling...

og har været ved en overlæge med speciale i stofskifte... og for LAVT stofskifte påvirker ikke baby, men det gør derimod for HØJT.

jeg bliver behandlet med eltroxin og har netop i dag skulle sætte min dosis op på grund af min graviditet. man må gerne tage eltroxin både under graviditet og amning- så ingen fare der.

med hensyn til det ikke påvirker baby er det fordi at baby tager det stofskifte som det har behov for. ergo går det kun ud over dit stofskifte.

bliver et barn  født uden stofskifte så har det nødvendigvis ikke noget med moderen at gøre. håber det beroliger lidt.

Anmeld

28. oktober 2010

Maja88

Anonym skriver:

nu har jeg selv for lavt stofskifte og er under behandling...

og har været ved en overlæge med speciale i stofskifte... og for LAVT stofskifte påvirker ikke baby, men det gør derimod for HØJT.

jeg bliver behandlet med eltroxin og har netop i dag skulle sætte min dosis op på grund af min graviditet. man må gerne tage eltroxin både under graviditet og amning- så ingen fare der.

med hensyn til det ikke påvirker baby er det fordi at baby tager det stofskifte som det har behov for. ergo går det kun ud over dit stofskifte.

bliver et barn  født uden stofskifte så har det nødvendigvis ikke noget med moderen at gøre. håber det beroliger lidt.

Anmeld

28. oktober 2010

JustMe

Anonym skriver:

Mælk er protein, så det er super. Hvis du ikke rigtigt kan få noget fedt ned (eks en fuldfed ost på rugbrødet), kan du evt. købe en lidt federe mælk. Mandler skulle også være godt mod kvalme, og det er en superb fedtkilde

Mht. baby, så skal din baby nok tage, hvad den har brug for...det er dig, det går ud over, da du kommer til at mangle vitaminer, mineraler og generel næring. Så spis alt det, du kan få ned uden at skele til kalorieindholdet

Mht. igangsættelse, er det nok noget der vurderes ud fra dit graviditetsforløb, og der er jo lidt tid tilbage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.