I går var jeg til lægen, eller dvs. jeg var hos lægens sekretær, som samtidig er jordmor, og tar' sig af de første graviditetssamtaler.
Vi udfyldte alle papirer, hun tog blodprøver og vi snakkede. Endnu engang blev jeg punket for min vægt, og jeg prøvede at forklare hende at jeg VIDSTE jeg havde for meget på sidebenene, men at jeg rent faktisk trænede, havde tabt mig op til jeg blevt gravid, og spiste meget sundt.
"Måske skal du spise lidt nødder" , sagde hun så bevinget, og jeg sagde at jeg spiser allerede nødder, grove grøntsager, intet sukker, kun gode fedtstoffer og groft brød..... Argh, jeg blir' så træt af at blive behandlet som dum-fed!
Min diætist, som jeg gik hos for nogle år siden, roste mig for at jeg havde et perfekt hofte-talje-mål, og at man ikke skulle se for nøje på BMI. I går blev jeg så behandlet som uduelig, baseret udelukkende på BMI.... 
Bortset fra det, så har jeg lægeskræk, så da hun tog blodtryksapparatet frem, viste det 145/92 og en puls på 95.... ha ha ... Jeg prøvede (tudende) at forklare, at jeg er bange for læger, og gav hende historien hvorfor. Hun sagde at jeg selv skulle måle blodtryk de næste to dage, og ringe ind til lægen og rapportere.
Så blev der taget blodprøve, hvilke tog en krig, da jeg har dybtliggende årer. Til sidst lykkedes det dog.
Så kom jeg til at kigge på hvad der blev testet for, og så at det var ALLE kønssygdomme, hepatitis og diverse blodtype screeninger.
Jeg skal derop igen den 10. november, og ha svar på blodprøverne. Siden der er HIV test og hepatitis, skal man modtage svaret muntligt. Nu er jeg ved at skide grønne grise.....for min lægeskræk, gør at jeg slet ikke kan tænke klart, og jeg kan bilde mig selv ind at jeg sikkert får postitive teste. Jeg har aldrig fået andre teste foretaget, end klamydia.
Arj, jeg lyder bare som en spade..... men fuck, jeg synes det er hårdt det her.
Nu er tid til nakkefold også bestilt, og jeg skal først scannes den 10. December. Da vil jeg være 13+0. Er det ikke lidt sent??
Nå, men det var lige "lidt" fra mig. Nu vil jeg drikke endnu en kop urtete, og prøve at trække vejret ned i maven og sige til mig selv at både jeg og "spunken" er sund og rask.