Vis mig jeres vågelampe :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.148 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. oktober 2010

Ranarupta

Jeg overvejer, om det er denne vi skal have, men vil gerne lige undersøge markedet (hvis der da er sådan et) 

http://shop.curiosa.dk/product.asp?product=3685

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2010

DK

Ranarupta skriver:

Jeg overvejer, om det er denne vi skal have, men vil gerne lige undersøge markedet (hvis der da er sådan et) 

Vi har sådan et lille rødt spøgelse fra Ikea. Det lyser kun med et svagt rødt skær så Kirstine kan finde lyskontakten.

Det er ikke så godt at have alt for meget lys på børneværelset om natten. Nyeste forskning inden for kræft har bevist at alle mennekser om natten, når det er mørkt vel og mærke, udskiller et hormon der bekæmper kræftceller. Det er blandt andet derfor at natarbejdere har en langt større risiko for kræft, fordi deres krop ikke er i mørke om natten, og det kun er i mørke at det der hormon bliver udskilt. Det er et så videnskabeligt bevist faktum, at natarbejdere i dag får en arbejdsskadeerstatning hvis de får kræft! Jeg er helt sikker på dette, da min mor lige har været til et foredrag om det i forbindelse med Bryst kræft foreningens årlige konference i KBH. De talte om det i forbindelse med at mange kræftpatienter ikke sover godt om natten, men lægen anbefalede at man alligevel ikke skulle tænde lyset/læse en bog, men at det var vigtigt at kroppen var i mørke om natten så man kunne udskille de der anti-kræft-hormoner!

Vi har liiige haft et indbrudsforsøg, hvor der er nogen der har forsøgt at sparke vores bagdør op, dog uden at det lykkedes fordi var har sådan en slå for. Det har gjort Kirsitne lidt nervøs og derfor har hun fået hendes natlampe tilbage. Men så snart at der falder lidt ro på det igen, så skal hun også sove med slukket lys!

Anmeld

27. oktober 2010

Ranarupta

DK skriver:

Vi har sådan et lille rødt spøgelse fra Ikea. Det lyser kun med et svagt rødt skær så Kirstine kan finde lyskontakten.

Det er ikke så godt at have alt for meget lys på børneværelset om natten. Nyeste forskning inden for kræft har bevist at alle mennekser om natten, når det er mørkt vel og mærke, udskiller et hormon der bekæmper kræftceller. Det er blandt andet derfor at natarbejdere har en langt større risiko for kræft, fordi deres krop ikke er i mørke om natten, og det kun er i mørke at det der hormon bliver udskilt. Det er et så videnskabeligt bevist faktum, at natarbejdere i dag får en arbejdsskadeerstatning hvis de får kræft! Jeg er helt sikker på dette, da min mor lige har været til et foredrag om det i forbindelse med Bryst kræft foreningens årlige konference i KBH. De talte om det i forbindelse med at mange kræftpatienter ikke sover godt om natten, men lægen anbefalede at man alligevel ikke skulle tænde lyset/læse en bog, men at det var vigtigt at kroppen var i mørke om natten så man kunne udskille de der anti-kræft-hormoner!

Vi har liiige haft et indbrudsforsøg, hvor der er nogen der har forsøgt at sparke vores bagdør op, dog uden at det lykkedes fordi var har sådan en slå for. Det har gjort Kirsitne lidt nervøs og derfor har hun fået hendes natlampe tilbage. Men så snart at der falder lidt ro på det igen, så skal hun også sove med slukket lys!

Wow! Det er super-interessant læsning, du lige diskede op med dér!
Mange tak

Jeg beslutter mig hermed for, at vi venter med vågelampe-snakken herhjemme til der evt. bliver behov for det.

Årh, stakkels Kirstine - forstår godt, at hun er blevet utryg  

Anmeld

27. oktober 2010

BabyNilas

Ranarupta skriver:

Vi har valgt den lampe du snakker om i blå da vi venter en dreng.

Den kan tages med rundt i lejligheden og giver et lille lys men nok til du kan se hvad du laver uden der er for meget lys.

Anmeld

27. oktober 2010

Lise

Vi har ikke vågelamper til vores unger. Jeg ville gerne have haft det, da jeg selv er mørkeræd og altid var skide bange om natten da jeg var barn. MEN manden i huset sagde nej - i hvert fald ikke før børnene selv ytrer et behov for det. Og jeg skal jo heller ikke skabe et behov hos dem, bare fordi jeg er bange..

Og ja, meget interessant læsning DK  Det er jo en udmærket grund til at lade være.......

Anmeld

27. oktober 2010

DK

Ranarupta skriver:

Wow! Det er super-interessant læsning, du lige diskede op med dér!
Mange tak

Jeg beslutter mig hermed for, at vi venter med vågelampe-snakken herhjemme til der evt. bliver behov for det.

Årh, stakkels Kirstine - forstår godt, at hun er blevet utryg  

Ja jeg fik det også helt dårligt indeni da min mor fortalte det, for Kirsitne har sovet med vågelampe i mange år, og det har nok mere været en vane end en nødvendighed!

Vi opdagede indbrudsforsøget i lørdags hvor Kirstine var til stede, og har derfor talt med hende om det så hun viste hvad der var sket og ikke kun hørte Mikkel og jeg mumle om det i krogene så hun selv kunne finde skrækkelige sandheder.

Heldigvis er hun af den opfattelse at Mikkel ER stærkere end nogen anden inkl. supermand, og det hjælper ret meget. Men både i går og i forgårs måtte Mikkel løbe rundt om huset med en lygte fordi Kirstine var helt sikker på at hun havde hørt noget! Heldigvis så er hun helt tryg igen efter at han har været ude og rende, he he... Jeg tror hurtigt det går over, og vi har talt om at tyve kommer kun når man ikke er hjemme, og det er i virkeligheden rigtig synd for dem, fordi de kun stjæler fordi de ikke har et fjernsyn og den slags. Altså vi har prøvet at gøre indbrudstyven menneskelig som "bare en stakkel uden tv" og ikke et fælt monster!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.