Forskel på ligamentsmerter og livmodersmerter ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

34.125 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. oktober 2010

thilde-tusindfryd

Det er jo meget normalt med ligaments smerter i underlivet, har jeg læst mange gange, men hvordan føles de ?

Er usikker på, om det er det, jeg har. Synes mere, at mine smerter minder om menstruationssmerter. Nogle dage så slemt, at jeg er bange for at begynde at bløde, fordi det føles ligesom når menstruationen er lige op over. Jeg har som regel også den der svampede, opsvulmede fornemmelse, man kan ha lige op til menses. Men så går det væk igen pludselig og så har jeg dage, hvor jeg ikke mærker så meget.

Er det livmoderen, der sker noget med ?

Jeg har hørt om kvinder, der især i starten af graviditeten kan have de der fornemmelser af noget præ-menstruelt. Er det mon bare det, jeg oplever ? Det er ikke så vilde smerter, som jeg kan ha' under min menstruation. Slet ikke. Og jeg bløder ikke. Har heller ikke unormalt udflåd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2010

maybe-baby

I min 1. graviditet var ligamentsmerter som mens smerter og "træk" ud i benene 

her 2. gang er det kun mens. smerter indtil videre - men er også stadig tidligt for den her graviditet

Anmeld

27. oktober 2010

thilde-tusindfryd

maybe-baby skriver:

I min 1. graviditet var ligamentsmerter som mens smerter og "træk" ud i benene 

her 2. gang er det kun mens. smerter indtil videre - men er også stadig tidligt for den her graviditet

ok, hvor langt er du henne ?

Anmeld

27. oktober 2010

Tanja1234

Jeg har det præcis som du beskriver. Det føles helt som denne der mudrende fornemmelse man har lige før menstruation.

Jeg er ca. 7+2 )

Anmeld

28. oktober 2010

JustMe

Jeg er i 11. uge og har stadig til tider den dér spændte ømhed i underlivet. Ikke ligamentsmerter, som de beskrives i form af jag i lysken eks.

Anmeld

28. oktober 2010

thilde-tusindfryd

Ok, er der nogen af de kvinder, der er længere i graviditeten, som kan bekræfte, at der er forskel på ligamentssmerter og præmens lign. smerter ? Er præmens smerterne mest i 1. trimester, man har dem ? Og ligament senere i forløbet ?

Det er ikke hver dag, jeg har de der præmens smerter. Mine symptomer skifter meget. Idag har jeg sviende brystvorter igen. Det er ellers noget tid siden, jeg sidst havde det. Det kommer tit,  når jeg har været i bad. Det eneste symptom jeg har ret konstant hver dag er kvalmen. Desværre. Den er jeg godt nok træt af.

Anmeld

28. oktober 2010

CA

thilde-tusindfryd skriver:

Ok, er der nogen af de kvinder, der er længere i graviditeten, som kan bekræfte, at der er forskel på ligamentssmerter og præmens lign. smerter ? Er præmens smerterne mest i 1. trimester, man har dem ? Og ligament senere i forløbet ?

Livmoderen hænger i nogle bånd som strækker sig rigtig meget i mens livmoderen vokser. Det er lige som en elastik der bare skal gi sig mere og mere. Det kan føles ligesom mens. smerter. Både mens.- og ligamentersmarter er individuelle fra kvinde til kvinde. Nogle mærker ikke noget og andre har rigtig ondt.

Man siger at ligamentsmerterne kommer og går mellem 14. dag og 24. uge, men jeg har dem stadig ind i mellem og er i uge 29.

Så jeg tror de to ting du prøver at kende forskel på, egentlig er det samme.

Vh Carina

Anmeld

29. oktober 2010

thilde-tusindfryd

Carina87 skriver:

Livmoderen hænger i nogle bånd som strækker sig rigtig meget i mens livmoderen vokser. Det er lige som en elastik der bare skal gi sig mere og mere. Det kan føles ligesom mens. smerter. Både mens.- og ligamentersmarter er individuelle fra kvinde til kvinde. Nogle mærker ikke noget og andre har rigtig ondt.

Man siger at ligamentsmerterne kommer og går mellem 14. dag og 24. uge, men jeg har dem stadig ind i mellem og er i uge 29.

Så jeg tror de to ting du prøver at kende forskel på, egentlig er det samme.

Vh Carina

Ja, det kommer selvfølgelig an på, hva man forstår ved menstruationssmerter. Ved ikke, om noget af det også er ligamentssmerter og ved ikke, hvordan andre kvinder oplever det. Men jeg mærker menses smerter klart som livmoder sammentrækninger og det er derfor også det, jeg tænker på. Og det er jo noget andet end ligamentssmerter, som er bindevævet, der gir sig. Livmoderen er centreret midt oppe over kønsbenet, hvor ligamentsmerter vel mere er ude i siderne ? Altså omkring æggestokkene fx ?

Anmeld

29. oktober 2010

Sitrani

Jeg er lidt over 1 måned henne og jeg har også sådan nogle mens-lignende smerter i underlivet, som også kan stikke eller give et jag engang i mellem.. Og det har stået på i ca. lidt over 1 uge nu.. Har også hørt det skulle være helt normalt! 

Anmeld

30. oktober 2010

thilde-tusindfryd

Jeg har ind imellem sådan lidt krampe agtige sammentrækninger omkring æggestokkene. Men det har jeg tit haft, især den højre æggestok, også hvor jeg ikke har været gravid. Fx hvis jeg hoster eller nyser, når jeg ligger ned, så kan jeg godt få sådan lidt krampe.

Det er vel ikke ligamentsmerter ?

Ellers synes jeg ikke sådan, at jeg mærker noget hiven eller niveri. Der kan godt være sådan lidt ømhed ved æggestokkene, men det er også noget jeg forbinder med menses ubehag.

Er der ikke nogle af jer med klare ligamentsmerter, der kan beskrive lidt nærmere, hvordan det føles ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.