Baby og hundehvalp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.335 visninger
8 svar
0 synes godt om
27. oktober 2010

Bryndis

Min kæreste og jeg har snakket om at vi gerne vil have en hund på et tidspunkt, og så er det jo sådan at en af vores bekendte har nogle hvalpe til salg som vi stærkt overvejer at købe da det lige er den slags vi vil have. En sort Labrador. Og vi skal kun give 1200 kr for den og den må allerede komme væk fra moren om to uger ca.

Men nu skal vi jo så også til at have en baby meget snart. Har termin den 4. november så det bliver nærmest på samme tid hvor vi kan få hunden (hvis vi vælger at købe den) og så tænker jeg bare om det er meget dumt at købe en hund allerede?

Nogen der kan komme med positive og negative ting om at få en hund på næsten samme tid som en baby?

Vi har i forvejen en dreng på 2 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2010

Pia.

Ja jeg syntes det er dumt... Jeg har to voksne lab. hunde og 6 labrador hvalpe gående lige nu... Og en hvalp kræver VIRKELIG MEGET fra start af...

I vil ikke kunne finde tid til at opdrage og pleje en hvalp nu - I vil blive ked af alt det den æder og ødelægger og at den måske de næste 4-6 mdr. ikke er renlig... Den kræver mange gå ture (for at blive renlig) også om natten, og jeg tror at med en lille baby i huset vil man sætte pris på den nattesøvn man kan få og ikke skulle ud med en hvalp når den lille sover...

Så ja det er dumt, men om et år ville det jo være perfekt at købe sig en hvalp...

Labrador hunde er virkelig selskabs dyr og bliver de ikke aktiveret eller holdt med selsakb så finder de selv en måde at gøre det på... Lyt på en der virkelig ved hvad hun taler om...

Jeg syntes I skal vente til I ved hvor nem den lille er...

1200 kr - husk den skal chippes, vaccineres x 2  og have sundhedstjek, plus det er vigtigt den får det rigtige foder fra start af. så det er jo ikke kun 1200 kr den koster jer...

Knus Pia.

Anmeld

27. oktober 2010

quar20

Pia. skriver:

Ja jeg syntes det er dumt... Jeg har to voksne lab. hunde og 6 labrador hvalpe gående lige nu... Og en hvalp kræver VIRKELIG MEGET fra start af...

I vil ikke kunne finde tid til at opdrage og pleje en hvalp nu - I vil blive ked af alt det den æder og ødelægger og at den måske de næste 4-6 mdr. ikke er renlig... Den kræver mange gå ture (for at blive renlig) også om natten, og jeg tror at med en lille baby i huset vil man sætte pris på den nattesøvn man kan få og ikke skulle ud med en hvalp når den lille sover...

Så ja det er dumt, men om et år ville det jo være perfekt at købe sig en hvalp...

Labrador hunde er virkelig selskabs dyr og bliver de ikke aktiveret eller holdt med selsakb så finder de selv en måde at gøre det på... Lyt på en der virkelig ved hvad hun taler om...

1200 kr - husk den skal chippes, vaccineres x 2  og have sundhedstjek, plus det er vigtigt den får det rigtige foder fra start af. så det er jo ikke kun 1200 kr den koster jer...

Knus Pia.

Anmeld

27. oktober 2010

B&J

Jeg syntes også i skal vente for det er to babyer oven i hinanden ingen ved hvor nem hunden bliver eller hvor nem babyen er

Anmeld

27. oktober 2010

Bryndis

Pia. skriver:

Knus Pia.

Ja jeg tror også det bliver for hårdt for det er egentlig mig der skal passe den hele dagen indtil kæresten kommer hjem og har jo så en nyfødt samtidig.

Den er blevet chippet men resten skal jo så også ordnes. Men du har ret, vi må nok hellere vente et års tid med at få en. Det er heller ikke mit største ønske at få en hund nu men derimod min kærestes. Han vil så gerne have en jagt hund og den skal trænes i lang tid før han kan tage den med på jagt.

Anmeld

27. oktober 2010

MariaJ

Pia. skriver:

Knus Pia.

Jeg er HELT enig med Pia.

Det er bare rigtig dårlig timing.

Vi fik en hundehvalp et halvt år før vi fik barn. Hunden er lidt over et år nu, og selvom hun ikke er en lille hvalp længere, er hun stadig hvalpet af sind og skal have meget opmærksomhed, lufteture og opdragelse. Det går fordi vi har haft et halvt år til at komme igennem hvalpefasen før vores datter kom, men det er ingen hemmelighed at jeg synes det er hårdt. Hvis hund og baby havde været nye samtidig tror jeg vi havde været nødt til at opgive. Jeg kan slet ikke se hvordan vi skulle have kunnet give dem begge den nødvendige opmærksomhed.

Anmeld

27. oktober 2010

Pige2009

Bryndis skriver:

Min kæreste og jeg har snakket om at vi gerne vil have en hund på et tidspunkt, og så er det jo sådan at en af vores bekendte har nogle hvalpe til salg som vi stærkt overvejer at købe da det lige er den slags vi vil have. En sort Labrador. Og vi skal kun give 1200 kr for den og den må allerede komme væk fra moren om to uger ca.

Men nu skal vi jo så også til at have en baby meget snart. Har termin den 4. november så det bliver nærmest på samme tid hvor vi kan få hunden (hvis vi vælger at købe den) og så tænker jeg bare om det er meget dumt at købe en hund allerede?

Nogen der kan komme med positive og negative ting om at få en hund på næsten samme tid som en baby?

Vi har i forvejen en dreng på 2 år.

Jeg ville ikke gøre det, da babyen sandsynligvis vil tage al jeres opmærksomhed. Så hellere vente et år eller to endnu

Anmeld

27. oktober 2010

Low

Jeg synes i skal vente lidt for sådan en hvalp har rigtig krudt i røven og i ved heller ikke hvordan jeres barn bliver. Hvis i er rigtige uheldige så bliver baby besværlig eller du er meget træt den første tid efter fødslen og sådan en hvalp skal have meget opmærksomhed. Jeg har en veninde som måtte skille sig af med sin lille hvalp et par uger efter hun havde født.

Anmeld

27. oktober 2010

Bryndis

Nu er jeg da ihvert fald blevet sikker på at vi skal vente i mindst et år på at få en hund.

Tak for jeres svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.