Karoline skriver:
Det er altid svært at være nybegynder, især i mor-rollen. Man kan føle sig usikker og på helt bar bund.
Til en bog om moderskab vil jeg gerne hør lidt om din oplevelse af den første tid efter fødslen - hvor man er ny i rollen og usikker på mange ting:
- Hvordan føltes det, da I skulle hjem fra sygehuset med jeres lille nyfødte barn?
- Synes du, at det er svært at være ”nybegynder” i rollen som mor?
- Har du følt dig usikker på, om du kan klare rollen som mor?
- Hvem i dit netværk bruger du, når du har behov for hjælp, råd, etc. (veninder, familie, mødregruppen, sundhedsplejersken, Internettet, etc.?
- Andet?
Du er også velkommen til at skrive til mig i en privat besked.
På forhånd tak!
Bedste hilsner,
Karoline
Nr. 1
Det føltes skønt at kunne sige farvel til sygehuset og komme hjem i vante omgivelser. Amningen siddende fungerede ikke så godt og de tilbød os at blive en dag ekstra, men vi valgte at tage hjem 1½ døgn efter hun var født, og amningen både siddende og liggende går så godt 
Nr. 2
Nej, syntes faktisk det hele går smurt. Overraskende nok! Men har også haft en del børn i hænderne da jeg har mange niecer og nevøer.
Nr. 3
Nej, igen har hun været en super nem baby, så har endnu ikke været ulykkelig over rollen
Nr. 4
Jeg bruger meget min veninde, som fødte for et år siden, da hun har friske minder fra hendes barsel. Ellers bruger jeg min familie, nettet og sundhedsplejersken.
Håber det kan bruges,
Kh Tina
Anmeld