Ny, trist mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

775 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej!

Det kan jo være en stor omvæltning at blive mor for første gang. Og det er bestemt ikke altid en dans på roser.

Til en bog om moderskab håber jeg, at du har lyst til at bidrage med dine erfaringer:

1. Følte du dig meget forandret som person, efter du havde født dit første barn? 
  2. Har du oplevet at have dage som nybagt mor, hvor du kunne tude over ingenting? 
  3. Hvor lang tid efter fødslen oplevede du tudeture? 
  4. Har du oplevet at have efterfødselsreaktioner, dvs. som var mere alvorlige end de normale tudeture? 
  5. Synes du, at det er svært at tale med andre om dine følelser?

Du er også velkommen til at skrive til mig i en privat besked.

På forhånd tak 

Bedste hilsner,

Karoline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2010

Sasja77

Hej:-)

Sender lige en PB senere i aften når lillepus er lagt i seng:-)

Anmeld

27. oktober 2010

M.O.A.R.

Karoline skriver:

Hej!

Det kan jo være en stor omvæltning at blive mor for første gang. Og det er bestemt ikke altid en dans på roser.

Til en bog om moderskab håber jeg, at du har lyst til at bidrage med dine erfaringer:

1. Følte du dig meget forandret som person, efter du havde født dit første barn? 
  2. Har du oplevet at have dage som nybagt mor, hvor du kunne tude over ingenting? 
  4. Har du oplevet at have efterfødselsreaktioner, dvs. som var mere alvorlige end de normale tudeture? 

På forhånd tak 

Bedste hilsner,

Karoline

Smider også en PB senere

Anmeld

27. oktober 2010

Mor til prinsessen :-)

Karoline skriver:

Hej!

På forhånd tak 

Bedste hilsner,

Karoline

Jeg havde ikke noget imod at svare på det... men er ikke mor før til dec :-)

Anmeld

27. oktober 2010

B&J

Karoline skriver:

Hej!

På forhånd tak 

Bedste hilsner,

Karoline

1. Føler mig meget forandre, til af bare kunne gå i seng når man ville gå ud og hande når man ville eller bare til familie fester. hvis man ikke passer sin seng er man jo hele død om morgen især hvis man har en søn der vågner mellem ½time og 3 timer hele tiden i løbet af en hel nat. og når man skal handle er det ikke bare gå ud af døren nej du skal pakke en masse gør dit barn klar familie fester nogle er heldige men min dreng er ikke så vild med fremmede mennesker han er tryk ved dem han har tæt på sig og er ikke god til af sove fremmede steder, så man kan sige hele ens hverdag/liv er lavet om.. men alt sammen med store plusser...

2. ja især hvis man ikke viste hvorfor den lille græd og man følte sig magtesløs og når man har været oppe om natten så falder verden godt nok sammen og tårne løber bare.

3. de varede ca i 4 mdr efter uhh det er længe når man tænker over det

4. Min reaktioner var nok jeg nemt kunne blive sur over ingen ting men holdte det inde i mig selv til vores dreng sov så vi kunne snakke jeg følte mig mere sårbar havde brug for en masse krammer og trykhed af min kæreste som jeg fik.

5. Jeg har altid kunne snakke med min kæreste om alt ellers havde jeg aldrig valgt ham hihihih ej men det er noget der betyder meget for mig af vi kan snakke om alle ting så en stor krammer og kys og en fyr der lytter

Anmeld

27. oktober 2010

Jetjen

1: Helt sikkert. Når man er vant til at klare sig selv er det en kæmpe omvæltning pludselig at være afhængig af andre menneskers hjælp - og det havde jeg virkelig behov for, da jeg blev mor. Ligeledes bliver ens sociale liv jo sat på standby et stykke tid og det var hårdt for mig.

2: Mange gange. Havde ikke forstået hvor meget mit liv blev vendt på hovedet.

3: Op til 5 mdr.

4: Ja, følte slet ikke jeg gjorde det godt nok som mor.

5: jeg er blevet bedre - det er den største personlige udvikling jeg har gennemgået  ved at blive mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.