Endnu en baby eller ej ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

498 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. oktober 2010

Sillebob

Godmorgen de damer.

Jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte....

Jeg er i den situation at jeg har en lille soen paa 10 mrd og er gravid igen ( absolut ikke planlagt ). Egentlig kunne jeg godt taenke mig at hoere fra jer moedre som har valgt at faa jeres boern taet paa hinanden - hvad er fordele/ulemper ved at faa dem saa taet paa hinanden? Overvejede I abort - hvorfor/hvorfor ikke ? Og jer som valgte at faa aborten - hvad drog jer til den beslutning ? Har I fortrudt ?

Jeg ved hverken ud eller ind, den ene dag har jeg lyst til at faa endnu et barn, den naeste dag orker jeg det simpelthen ikke.

Vi bor i udlandet hvor der ikke er tilskud til noget som helst og en plads i vuggestue/dagpleje koster fra Dkr 8000.- pr mrd pr barn! Saa rent oekonomisk vil det, ja, naermest begrave os indtil skolealderen. Vil det da vaere ansvarligt at faa endnu en lille een ? Paa den anden side saa vil jeg vaere tvunget til at gaa hjemme med to boern - og er det ikke en gave at kunne se sine boern vokse op og tilbringe hver dag med dem ?

Men jeg ved bare heller ikke om jeg er staerk nok til at faa det lille vaesen fjernet, og et eller andet sted saa SKAL vi jo nok faa det hele til at koere hvis det er det vi vil. Aahhh det er bare saa svaert!!  Hvad filan skal jeg goere ???? Hvor er min tryllefe med glaskuglen ?

Tak fordi I laeste med

Knus fra Sille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2010

De3Guldklumper

Første en KÆMPE jeg ved lige nøjagtig hvad du går igennem disse dage.. Jeg blev selv uplanlagt gravid da vores datter var 7 mdr og hold op hvor jeg tudede og tudede for hvordan kunne jeg dog være mor til 2 når nu vi endelig lige havde fået ønskebarn nummer 1 - sikke en dårlig mor jeg blev osv..

Jeg tænkte ikke på noget tidspunkt at få en abort - det er jeg stærkt imod så spekulationerne lå hele tiden i hvordan og hvorledes vi skulle klare det når dem bette kom til verden. Min kæreste tænkte et kort øjeblik på abort men måtte fortælle ham at det gjorde jeg ikke og vi fik det snakket igennem på kryds og tværs. Jeg havde lige sagt mit job op efter endt barsel da vi fandt ud af det. I dag har jeg gået hjemme i over 3 år - 14 mdr som jobsøgende og på dagpenge. Vi har prioteret og taget os råd til at have to. Jeg har haft ungerne hjemme når jeg lystede og set dem vokse op og bare nydt dem. Noget jeg helt sikkert ikke ville ha byttet ud med et 37 timers job indimellem.

I dag er jeg mor til TO og der er 15 1/2 mdr imellem.. Jeg ELSKER det og jeg elsker DEM af hele mit hjerte.. Tænk hvis jeg ikke havde fået lov til at opleve og kende Gustav. Jeg synes ikke det har været så hårdt at få to så tæt på hinanden - jeg tror på at det er meget hvad man gør det til og jeg har tit fået kommentaren HOLD DA OP de er tætte det må ha været hårdt med to blebørn osv. Min kæreste og jeg har støttet hinanden - han er stået op om natten, trods han skulle på arbejde og deltaget i hverdagens gøremål på ligefod med mig.

Jeg håber I finder den rigtige løsning for jer men du er velkommen til at skrive hvis du har nogle spg´er omkring det

Mange tanker fra Pernille

Anmeld

28. oktober 2010

Sillebob

Pylle3 skriver:

Første en KÆMPE jeg ved lige nøjagtig hvad du går igennem disse dage.. Jeg blev selv uplanlagt gravid da vores datter var 7 mdr og hold op hvor jeg tudede og tudede for hvordan kunne jeg dog være mor til 2 når nu vi endelig lige havde fået ønskebarn nummer 1 - sikke en dårlig mor jeg blev osv..

Jeg tænkte ikke på noget tidspunkt at få en abort - det er jeg stærkt imod så spekulationerne lå hele tiden i hvordan og hvorledes vi skulle klare det når dem bette kom til verden. Min kæreste tænkte et kort øjeblik på abort men måtte fortælle ham at det gjorde jeg ikke og vi fik det snakket igennem på kryds og tværs. Jeg havde lige sagt mit job op efter endt barsel da vi fandt ud af det. I dag har jeg gået hjemme i over 3 år - 14 mdr som jobsøgende og på dagpenge. Vi har prioteret og taget os råd til at have to. Jeg har haft ungerne hjemme når jeg lystede og set dem vokse op og bare nydt dem. Noget jeg helt sikkert ikke ville ha byttet ud med et 37 timers job indimellem.

I dag er jeg mor til TO og der er 15 1/2 mdr imellem.. Jeg ELSKER det og jeg elsker DEM af hele mit hjerte.. Tænk hvis jeg ikke havde fået lov til at opleve og kende Gustav. Jeg synes ikke det har været så hårdt at få to så tæt på hinanden - jeg tror på at det er meget hvad man gør det til og jeg har tit fået kommentaren HOLD DA OP de er tætte det må ha været hårdt med to blebørn osv. Min kæreste og jeg har støttet hinanden - han er stået op om natten, trods han skulle på arbejde og deltaget i hverdagens gøremål på ligefod med mig.

Jeg håber I finder den rigtige løsning for jer men du er velkommen til at skrive hvis du har nogle spg´er omkring det

Mange tanker fra Pernille

Hej Pernille

1000 tak for dit svar. Hvor er det dejligt at hoere at du tog den rette beslutning og nu er mor til TO

Og ja, det med at tude og tude, og ikke tro at man kan vaere en god mor til to er praecis saadan jeg har det! De bliver jo saa taette paa hinanden! Pyyhhh..... Skal paa hospitalet imorgen og snakke om mine "muligheder" og saa maa jeg jo foelge mit hjerte derefter, men OMG hvor er det svaert! Og paa samme tid foeler man sig jo ogsaa lidt flov for man vidste jo at chancen/risikoen for graviditet var der hele tiden

Endnu engang tak for dit svar, det var super dejligt at hoere fra dig - det varmede

Knus Sille

Anmeld

28. oktober 2010

Muffinmus

Tja, han var omkring 11 mdr da jeg blev gravid med nr 2, planlagt:-)

Og ja, jeg synes det var hårdt, især det første havle år hvor jeg følte det var lidt synd for min søn, for han forstod ikke ret meget af hvormor mor skulle sidde med en baby hele tiden. Men hun var morglad og skreg hos far, så sådan var det bare.

Men elsker begge mine unger voldsomt meget og vil på ingen måde have undværet min dejlige smilende krammende datter:-)

Og de leger og hygger sig og slås som alle andre søskende og jeg føler de har stor glæde af hinanden nu:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.