Det gør ondt :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.409 visninger
12 svar
0 synes godt om
26. oktober 2010

louiseHasselstrøm

Hejsa

Vi har en dreng på 2 år og 4 mdr... Hans sprog er ikk så udviklet endnu så tilsynskvinden i dagplejen mener han skal gå til en talepædagog...

Det er vi ikk helt enig for vi mener at det kan skyldes at han er ørebarn... og har den overbevisning at det nok skal komme...

Nåå men ikk nok med det så kan han ikk selv tage tøj på og det skal han også kunne ifølge tilsynskvinden...

Så kunne godt bruge nogle råd fra i dejlige kvinder herinde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

Maja88

du skal jo huske på at det ikke er noget  nederlag at sende sit barn til talepædagog.

de vil jo bare dit barn det bedste og om ikke andet så kan talepædagogen hjælpe og stimulere på andre måder end man selv kan.

Anmeld

26. oktober 2010

sarahb

hvad siger dit barn og hvad kan han rent sprogligt, bare for at se sammenligningen. Vi skal til ørelæge med vores søn da vi tror han også er ørebarn, men synes han snakker vildt meget

Anmeld

26. oktober 2010

helora

Jeg er enig med Maja88 hvad angår det med talepædagogen. Det skal nok komme af sig selv, men talepædagogen kan netop give jer nogle teknikker til at fremskynde processen.

Hvad angår det med selv at tage tøj på, så synes jeg godt nok det er tidligt, de forventer, at han skal klare det selv . Mine piger er 3,5 år og er først nu så småt begyndt at kunne selv. Så det behøver du efter min mening ikke tage så tungt

Anmeld

26. oktober 2010

Maja88

louiseHasselstrøm skriver:

Hejsa

Vi har en dreng på 2 år og 4 mdr... Hans sprog er ikk så udviklet endnu så tilsynskvinden i dagplejen mener han skal gå til en talepædagog...

Det er vi ikk helt enig for vi mener at det kan skyldes at han er ørebarn... og har den overbevisning at det nok skal komme...

Nåå men ikk nok med det så kan han ikk selv tage tøj på og det skal han også kunne ifølge tilsynskvinden...

ville ikke mene at de selv skal kunne tage tøj på selv i denne alder- så har vi godt nok mange i vuggestuen som er bagu, men vil mene de skal kunne begynde med at hjælpe, med fx at tage armene ud og sådan nogle små  ting

Anmeld

26. oktober 2010

louiseHasselstrøm

tænker bare at der går jo måneder for han vender sig til tale-pædagogen... det irreterer mig at de skal måle børn på statestikker... de er jo forskellige.. grunden til de vil ha ham til det er fordi han ikk ku 40 ord da han fyldte 2 år...(fyldte 2 i juni) det har han indhentet over sommeren og kan nu omkring 80 ord så det går jo fremad

Anmeld

26. oktober 2010

SiljasMor

Jeg er nu os enig med Maja88. Det er ingen skam at ens barn skal gå til talepædagog. Hellere han gør det nu end som 13 årig som jeg. Det var ik sjovt..

Jeg kender flere børn på både 3 og 4 som ik kan tage tøj på selv. Så det syns jeg heller ik du skal bekymre dig om. Det kommer når han er klar.

Anmeld

26. oktober 2010

Pige2009

louiseHasselstrøm skriver:

Hejsa

Afsted til talepædagog med ham! Min lillebror gik til talepædagog og allerede i løbet af 3 mdr. var der sket en markant fremgang. Jeg kan kun tilslutte mig forslaget, og I må endelig ikke se det som et nederlag eller føle det er jeres skyld, for det er det IKKE. Familien fik et par gode værktøjer til at hjælpe ham på vej. F.eks. skulle vi udtale ordet drikke som derikke

Anmeld

26. oktober 2010

malou

Min søn er 2 år i næste måned, han kan altså ikke sige ret meget andet end mor, far, hov, av, nej, ja tak, Dollar (hundens navn) suuus (sut) - og ja det er vist det. -

Jo så siger han "titta og akta" men det er svensk da vi jo bor i Sverige og han går i svensk vuggestue. - Han hører ganske fint, har ikke været ørebarn eller noget..

Jeg siger til mig selv, at han bare er lidt senere ude end andre lige med sproget.. dog gik han før han fyldt 1 år så han er måske mere metorisk anlagt end det andet.

Nogle gange synes jeg man er hurtig til at "presse" sit barn frem.. det hele skal jo nok komme og jeg tager den helt med ro selvom Victor "kun" siger de få ord som han gør. Han forstår jo alt hvad jeg siger til ham, så det andet skal skam nok komme. - håber det giver mening det jeg skriver.

Knus Malou

Anmeld

26. oktober 2010

slettet_7530

Tag imod det er da en gave i får der  

Det med tøjet ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal sige til, min store fik stadig hjælp til strømper helt op til 5-6 års alderen og så har jeg en pige der selv tog alt tøj på da hun var lidt over 1 år, så det synes jeg er noget pjat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.