blodprøve ved 8. uge.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2010

mortilnoahogmelina

michelledam skriver:

hejsa

jeg har et spørgsmål om blodprøven omkring 8. uge. jeg havde fået en tid idag hvor jeg så mødte op men kom forgæves fordi jeg kun var 7+5 og skal være 8+0 mindst. og så også fordi jeg ikke havde fastet??? øhh det havde jeg så heller ikke fået afvide jeg skulle..

men hvorfor skal man egentlig faste bare fordi man skal have taget blodprøve?

og hvad sker der egentlig ved denne undersøgelse? får man bare taget en blodprøve og så er det det?

Hmm , det lyder godt nok underligt synes jeg . 

jeg fik først taget blodprøve den dag jeg skulle til NF , skulle møde en halv time før , for at få den taget . 

- Men har aldrig hørt eller fået afvide at jeg skulle være fastende . 

Kan godt forstå du er forvirret . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

Mother-love

Pernille08 skriver:

Hmm , det lyder godt nok underligt synes jeg . 

jeg fik først taget blodprøve den dag jeg skulle til NF , skulle møde en halv time før , for at få den taget . 

- Men har aldrig hørt eller fået afvide at jeg skulle være fastende . 

Kan godt forstå du er forvirret . 

tak hehe nu føler jeg mig ikke så dum mere griner

Anmeld

26. oktober 2010

mortilnoahogmelina

michelledam skriver:

tak hehe nu føler jeg mig ikke så dum mere griner

Det er der bestemt heller ingen grund for at føle sig

Anmeld

27. oktober 2010

thilde-tusindfryd

Jeg forstår slet ikke, hvad det er for en blodprøve I snakker om. Jeg har da ikke fået taget nogen blodprøve og er i 8. uge (7+3), men måske de gør det imorgen til 1. graviditetsundersøgelse hos sygeplejersken. Men jeg har ikke fået at vide, at jeg skal være fastende. Og jeg er jo kun 7+4 imorgen. Dvs. ingen ved jo helt endnu, hvor langt jeg egentlig er henne, for jeg har ikke fået nogen underlivsundersøgelse eller scanning endnu.

Anmeld

28. oktober 2010

Mother-love

thilde-tusindfryd skriver:

Jeg forstår slet ikke, hvad det er for en blodprøve I snakker om. Jeg har da ikke fået taget nogen blodprøve og er i 8. uge (7+3), men måske de gør det imorgen til 1. graviditetsundersøgelse hos sygeplejersken. Men jeg har ikke fået at vide, at jeg skal være fastende. Og jeg er jo kun 7+4 imorgen. Dvs. ingen ved jo helt endnu, hvor langt jeg egentlig er henne, for jeg har ikke fået nogen underlivsundersøgelse eller scanning endnu.

ja det er garanteret det du skal. men nu er der heller ikke nogen der aner hvorfor jeg skal være fastende men det får jeg svar på om en uge

Anmeld

28. oktober 2010

Maja88

nu ved jeg ikke lige hvorfor du skulle være fastende. for skulle jeg godt nok ikke.....

jeg fk taget min blodprøve da jeg var i uge 8 troede jeg, men en tidlig scanning viste at jeg kulle en uge rykkes tilbage så har fået den taget i uge 7- ergo skulle jeg have taget en ny en derefter.

med hensyn til fastende. den eneste blodprøve jeg skal være fastende til er glucosebelastning men den er først i uge 25.

Anmeld

28. oktober 2010

Mother-love

Maja88 skriver:

nu ved jeg ikke lige hvorfor du skulle være fastende. for skulle jeg godt nok ikke.....

jeg fk taget min blodprøve da jeg var i uge 8 troede jeg, men en tidlig scanning viste at jeg kulle en uge rykkes tilbage så har fået den taget i uge 7- ergo skulle jeg have taget en ny en derefter.

med hensyn til fastende. den eneste blodprøve jeg skal være fastende til er glucosebelastning men den er først i uge 25.

jeg synes også det er meget meget mærkeligt. men jeg skal nok holde jer opdateret når jeg har været ved lægen torsdag i næste uge. om hvorfor jeg skulle møde op fastende. for jeg er da også blevet meget mere nysgerrig nu end jeg var før...

Anmeld

28. oktober 2010

JustMe

michelledam skriver:

ja det var da mærkeligt.. hun sagde til mig at det skulle være imellem uge 8 (tidligst) og senest uge 11 og helst så sent som muligt for det var bedst og gav et mere korrekt svar.

Det er da fordi hun vil tage double-testen også. Det er de blodprøvesvar, der sammen med nakkefoldsscanningen skal give den enedelige risikovurdering for downs syndrom.

Fasten er sikkert fordi hun vil tjekke dit blodsukker

Anmeld

28. oktober 2010

Muffinmus

Mjø..har fået den omkring uge 9-10, og nej, havde ikke fastet nogle af gangene:-)

Anmeld

29. oktober 2010

thilde-tusindfryd

Fik ikke taget blodprøver igår til 1. graviditetsundersøgelse. Men de gør det også lidt specielt her i området. Lægeklinikken har sygeplejersker til at gøre noget af arbejdet og det var sådan en, jeg var hos igår. Vi snakkede bare graviditet og gener, hun tjekkede en urinprøve for graviditet - hvilket jeg syntes var lidt underlidt, for selvfølgelig er jeg da gravid, når jeg er i 8. uge. Og når de ikke tjekker HCG niveau, kan jeg ikke lige se, hvad de skal bruge det til.

Så skrev vi journal, registrede faderen og alt det der med sygdomme i familien osv. Jeg fik en pjece og en lille bog fra libero med og det var det.

Men jeg skal ind til min læge i næste uge og hun tager blodprøver, ved jeg. Går ud fra, at hun så også foretager en gynækologisk undersøgelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.