sove på siden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

679 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. oktober 2010

Anonym trådstarter

hvornår må de små sove på siden i barnevong/senng???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

Mira0911

Når de selv kan vende sig om på siden... 

Anmeld

26. oktober 2010

Cris

Jeg var meget panisk med det der, at de skal sove på rykken... Og så læste jeg i en artikel i sådan en stor avis fra Spanien som svarer til Politiken her, at der er allerede nye undersøgelser i USA, hvor de fand ud af, at de fleste babier der døde har haft en bakteri i lungerne, som var det samme på allesammen. Der er ikke længere så mange beviser, at de SKAL sove på ryggen, til at ikke få en anfald af vuggedød. Men den der bakterie er en especiet bakterie som de stadig er i gang med at undersøge, for de ikke ved meget om det endu. Åbenbar er det bedre at lufte huset/lejligheden godt ud året rundt, vaske sengetøjet ordenligt og tit og lufte godt madresser end at sove på rykken mht vuggedød.

Som sagt, mit første barn sov kun på rykken indtil han selv har drejet sig om natten. Han blev puttet på rykken og jeg gjord, hvad jeg kunne, til at han sov på den måde... Tja, resultat: han var utilfreds, når han skulle puttes og han vågnede tit.

Så læste jeg artikle, resultat med Nr.2: Han blev tit puttet på siden, siden han blev født (eller tit kun halv til siden) Vi har sorget for, at han self. ikke sov på en siden mht et flad hoved. Han sov bare langt og han var glad. Så nogle gange puttede jeg ham på rykken, nogle gange på højre siden og nogle gange på venstre siden, så alle musklerne blev også brugt. Da han var ca 8 måneder kunne jeg se, at han konsekvent har han drejet sig om, hver gang han blev puttet og nogle gange skreg han, da jeg puttede ham ned i tremmesengen. Så har jeg bare puttet ham direkt på maven og han sagde ikke en piv. Han ligger på maven og han selv drejer hovedet til højre og til venstre og nogle gange kan jeg se, at han ligger på siden. Han styrer selv men jeg tjekker stadig, at han bruger begge sider. Han har sovet meget bedre end storebror gjord.

Det er vores erfaring, jeg håber, at det kan hjælpe 

Anmeld

26. oktober 2010

Lise

Ved det faktisk ikke, men nummer 2 her i huset har sovet på siden næsten hele sit liv (han er 7½ mdr.), for det er bare sådan han sover aller bedst, og det har det hele tiden været. Både i slyngevugge, i barnevogn og i tremmesengen...

Anmeld

26. oktober 2010

Sasja77

Vores datter har fra fødslen sovet på siden 9 ud af 10 gange hun blev lagt til at sove. Det gjorde de også på fødegangen for at få evt. fostervand ud af lungerne. Det vigtige er at de ikke kan trille videre om på maven. Olivia ville faktisk kun sove på siden og har aldrig vendt sig om på maven men hvis du er usikker på om den lille bebs gør det så kan man købe en speciel pude man lægger op ad barnet så de kun kan trille om på ryggen og ikke mave. Du kan spørge din sundhedsplejerske hvor man kan købe en sådan:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.