uge 35 - lægebesøg igår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

721 visninger
15 svar
0 synes godt om
26. oktober 2010

quar20

Hej piwer..

Ja igår var jeg til lægeundersøgelsen i uge 35 graviditetsuge - og sikke en omgang..!!

Først et KÆMPE chok over at jeg overhovedet ikke har taget så meget som 1g på ( endnu ).. Nu har jeg også døjet rigtig meget med kvalme, og har da lidt på sidebenene så det gør mig nu ikke så meget - nu når jeg ved lillebror vokser sig stor og stærk derinde, også selvom jeg ikke kan se noget på vægten.

Så fandt hun hjertelyden - hvilket jeg ikke var i tvivl om ville være der - for han mosler godt rundt derinde.. Den var alt for hurtig så hun tror han stresser derinde i maven..!! Hun lyttede to gange. Til at starte på efter vejning, og lige inden vi var færdige og den var faktisk lige hurtig..

Så fik jeg min urin undersøgt og sørme om jeg ENDELIG er slubbet ud af den onde cirkel med blærebetændelse..!! Hold da op hvor jeg jeg overrasket over hun sagde der intet var i min urin - BORTSET fra sukker - Men tallet var ikke for højt..!! HELDIGVIS..!!

Så lider jeg jo af mange stærke smerter i underlivet, maven, min lænd, min brystkasse, er træt HELE dagen lang, er svimmel, har hovedpine og er faktisk mere eller mindre godt brugt bare ved at stå op af sengen.. Nu sover jeg så hellere ikke skide godt, så det har jo også noget med trætheden at gøre.. Men jeg fik ihvertfald taget en masse hulens blodprøver og er der noget jeg bare hader så er det nemlig at få taget blodprøver..!! FOR DÆLEN JEG HAR DÅRLIG MINDER - så det er altså ikke altid sjovt for læger/sygeplejesker at sku få en blodprøve fra mig..  - Men hun fik HELE 4 glas og har nu sendt viderer så jeg onsdag får svar mht. til levertal osv..!!

Derudover mærkede hun min indvendig mere fordi jeg godt ville ha hun lige tjekkede undervognen - man kan jo få SÅ mange ting under en graviditet, og jeg må være ærlig at indrømme at jeg simpelthen IKKE lige kan bukke med ned og tjekke og undervognen har det godt, og har ikke mulighed for at tage et KÆMPE spejl for lige at tjekke - for maven er i vejen for det lille spejl jeg har..!! Alt var okay - men jeg var meget meget blød dernede..!! Fortalte hende også at jeg har nogle slemme plukveer i løbet af dagen - og at jeg jævnligt får nogle jag agtige lign. smerter i skeden..!! Hun sagde det jo godt ku være livmoderhalsen der arbejdede på at forkorte sig..!!

Sidst men ikke mindst fik jeg tjekket mit blodtryk og det var lidt for højt, men ikke noget alarmerende..!!

Så alt i alt en okay undersøgelse..!! Nu glæder jeg mig faktisk bare mere eller mindre til at lillebror vil melde sin ankomst..  - Det kan man da slet ikke lade vær med..!!

Så lige en lille update fra store tykke mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

<3

Jamen det var da en god opdatering. Så ingen ssf? Eller?

Anmeld

26. oktober 2010

quar20

Kirle skriver:

Jamen det var da en god opdatering. Så ingen ssf? Eller?

Ja dejlig opdatering..!!

Jamen går til læge hver uge for at jeg blir holdt øje med og ikke mindst lillebror..!! - Lægen mener dog der ligger og "ulmer" til at være ssf - MEN det kan jo også være noget med leveren - Så derfor fik jeg taget alle de møg prøver..!!

Så på onsdag får jeg svar - får ser mit levertal osv godt ud - Jamen så er det jo ikke det men nok en meget mild form for ssf..!!

Men vi holder fast i at jeg hver uge får tjekket urin, blodtryk, får taget en blodprøve osv..!!

Anmeld

26. oktober 2010

<3

quar20 skriver:

Ja dejlig opdatering..!!

Jamen går til læge hver uge for at jeg blir holdt øje med og ikke mindst lillebror..!! - Lægen mener dog der ligger og "ulmer" til at være ssf - MEN det kan jo også være noget med leveren - Så derfor fik jeg taget alle de møg prøver..!!

Så på onsdag får jeg svar - får ser mit levertal osv godt ud - Jamen så er det jo ikke det men nok en meget mild form for ssf..!!

Men vi holder fast i at jeg hver uge får tjekket urin, blodtryk, får taget en blodprøve osv..!!

Så indtil videre godt og så må svarene fortælle mere Jamen godt... så eller ?

Og rigtigt godt du stadig bliver holdt øje med!

(i øvrigt for vildt du ikke har taget et eneste gram på?! kommer det fra hende med +25kilo da jeg var gravid!)

Anmeld

26. oktober 2010

SussieThyssen

quar20 skriver:

Ja dejlig opdatering..!!

Held og lykke med et hele søde ven.
Og nu er det heldigvis snart til at se en ende på.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. oktober 2010

DK

Hej

Uhh en ulmende SF er aldrig rart, men så er det i det mindste godt at der kun er 2 uger til uge 37  hvor lillebror er stor og fin og mere klar til at komme ud hvis det skulle blive nødvendigt!

Hvor er det vildt du slet ikke har taget noget på! Altså når du har født må du jo have tabt dig 10 kg. i forhold til din startvægt før graviditeten!

Husk en update når du får svar på prøverne i morgen!

Anmeld

26. oktober 2010

quar20

Kirle skriver:

Så indtil videre godt og så må svarene fortælle mere Jamen godt... så eller ?

Og rigtigt godt du stadig bliver holdt øje med!

(i øvrigt for vildt du ikke har taget et eneste gram på?! kommer det fra hende med +25kilo da jeg var gravid!)

Jaaaa for pokker er rigtig glad for min egen læge er tilbage fra ferie, for hun kender min historie og ved at jeg altså ikke "bare lige" taget et smut forbi lægen  - Syntes det er rigtig dejligt hun lige vil holde øje med mig - for det sku hårdt at gå og være så dårlig hele tiden..!!

MEN MEN nu er ventetiden snart forbi - og en ny hverdag kan begynde..!!

Jamen det lidt skægt med vægten.. døjede jo med ekstreme opkastninger og har været indlagt for det flere gange pga. væskemangel..!! tabte mig hele 12kg også stod vægten eller stille fra uge 23 af - og har endnu ikke taget et eneste gram på siden jeg tabte mig de 12kg..!!

Jeg blir da slet ikke til at kende når jeg har født..!!

Anmeld

26. oktober 2010

quar20

SussieThyssen skriver:

Held og lykke med et hele søde ven.
Og nu er det heldigvis snart til at se en ende på.

Kærligst
Sussie

mange mange tak

Ja jeg glæder mig utrolig meget til at lillebror kommer til verden..!! Utålmodigheden er vidst ved at melde sig lidt

Anmeld

26. oktober 2010

SussieThyssen

quar20 skriver:

mange mange tak

Ja jeg glæder mig utrolig meget til at lillebror kommer til verden..!! Utålmodigheden er vidst ved at melde sig lidt

det kan jeg da godt forstå...de sidste uger er bare lange at komme igennem.

Anmeld

26. oktober 2010

quar20

DK skriver:

Hej

Uhh en ulmende SF er aldrig rart, men så er det i det mindste godt at der kun er 2 uger til uge 37  hvor lillebror er stor og fin og mere klar til at komme ud hvis det skulle blive nødvendigt!

Hvor er det vildt du slet ikke har taget noget på! Altså når du har født må du jo have tabt dig 10 kg. i forhold til din startvægt før graviditeten!

Husk en update når du får svar på prøverne i morgen!

Ja jeg ser også positivt på det nu hvor jeg er så langt henne som jeg er - og de skønner lillebror til at være en stor guldklump..!!

Så to små uger skal nok gå stærkt nu..

Nej det er ikke rart med en "ulmende" ssf - men igen så er jeg heldigvis så langt henne at skulle der ske noget så ved jeg at der kan gøres meget..!! Vil selvfølgelig helst lige færdigebage lillebror derinde i maven..!! Men usikkerheden om hvis der nu skulle ske noget nu og her - og/eller hvis jeg pludselig får konstateret ssf - jamen så stoler jeg også på lægerne og mig selv nok til ikke at være SÅ utryg som jeg ville ha været i uge 30 eks..!!

Ja det er hel vildt med min vægt.. Med Tino tog jeg dog og grundig på.. og har jo tabt mig 12kg til og med uge 23 og har siden ikke taget et eneste gram på..!! Så jeg blir da slet ikke til at kende når jeg har født

Det skal også lige siges - KUN FOR AT BLÆRE MIG LIDT  At jeg har flere par jeans som sidder af pokker til nu i forhold til inden jeg var gravid - så det hedder vidst store shoppingtur når kroppen falder på plads efter fødslen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.